Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Silnik ŠKODY KODIAQ RS to nowy kamień milowy w historii marki. Jednostka o mocy 176 kW (240 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm – dostępna wyłącznie w nowym SUV-ie – to najmocniejszy motor wysokoprężny jak dotychczas stosowany w seryjnych pojazdach ŠKODY. Nowością jest też system dynamicznego wzmacniania dźwięku - Dynamic Sound Boost, który zapewnia autentyczne, sportowe brzmienie bez uszczerbku na komforcie jazdy.

Sercem mocarnego silnika 2.0 TDI pod maską ŠKODY KODIAQ RS jest układ dwustopniowego doładowania. Dwulitrowa jednostka korzysta z dwóch turbosprężarek połączonych szeregowo.

ŠKODA oferuje wachlarz 15 barw podstawowych, które dla wszystkich modeli pojazdów tworzą 67 kombinacji kolorystycznych. I choć klienci najchętniej stawiają na bezpieczne, dobrze znane kolory, warto pamiętać o tym jak wiele może zmienić odpowiedni dobór lakieru.

Dzięki technice biturbo jednostka 2.0 TDI osiąga imponujący maksymalny moment obrotowy – 500 Nm w zakresie 1750-2500 obr./min; jej moc maksymalna wynosi 176 kW (240 KM). Efekt: ŠKODA KODIAQ RS ma wyśmienite osiągi. Napędzany na obie osie SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 6,9 s (wersja 5-osobowa) i rozpędza się do prędkości 221 km/h.

Dynamiczny samochód potrzebuje dynamicznego brzmienia. Właśnie dlatego w modelu KODIAQ RS – po raz pierwszy w historii ŠKODY – zastosowano system dynamicznego wzmocnienia dźwięku, czyli Dynamic Sound Boost.

We współczesnych samochodach spotyka się szereg rozwiązań odpowiadających za sportowe brzmienie: od układów wydechowych z aktywnymi klapami, przez „podbicie” dźwięku, głośniki w kabinie lub głośnik umieszczony pod maską, aż po specjalny rezonator w układzie dolotowym. Dynamic Sound Boost spełnia cechy aktywnego układu wydechowego oferując autentyczne brzmienie na zewnątrz i we wnętrzu samochodu oraz wyjątkową wszechstronność.

System Dynamic Sound Boost moduluje dźwięk układu wydechowego samochodu. W tym celu specjalna jednostka sterująca odczytuje parametry, takie jak prędkość obrotowa silnika, moment obrotowy, aktualne przełożenie oraz szybkość jazdy, a następnie, przy użyciu skomplikowanych algorytmów, oblicza określone sygnały dla siłownika umieszczonego w pobliżu rur wydechowych. Na ich podstawie generuje on „sztuczny” odgłos i wzbogaca oryginalne brzmienie układu wydechowego. W rezultacie kierowcy towarzyszy emocjonujące, sportowe brzmienie.

W zależności od trybu jazdy i preferencji kierowcy, system Dynamic Sound Boost może generować dźwięki o różnej barwie i odmiennym natężeniu – od cichych do zdecydowanie sportowych. ŠKODA KODIAQ RS oferuje trzy różne brzmienia, powiązane z wyborem profilu jazdy Driving Mode Select. W trybie Comfort dźwięk jest stonowany i wtapia się w tło, w programach Normal i Snow staje się bardziej wyrazisty, a w trybie Sport osiągom SUV-a towarzyszy zdecydowana, mocna nuta. Program Individual pozwala kierowcy na dopasowanie brzmienia układu wydechowego do własnych preferencji, a w trybie Eco system Dynamic Sound Boost nie generuje dodatkowych dźwięków, co sprawia, że samochód jest bardzo cichy.

Odgłos płynie prosto z siłownika zamontowanego w pobliżu rur wydechowych. Nie jest on jednak fizycznie połączony z układem wydechowym – takie umiejscowienie jest istotne dla zapewnienia odpowiedniej interakcji między siłownikiem a „wydechem”. Umożliwia bowiem uzyskanie oczekiwanej autentyczności, właściwej dla sportowego wizerunku samochodu.

Dynamic Sound Boost pozwala przede wszystkim tworzyć sportowy wizerunek samochodu – w tym jego brzmienie słyszane na zewnątrz. Kolejnym niekwestionowanym atutem jest fakt, że Dynamic Sound Boost można sterować za pomocą systemów pokładowych – na przykład zmieniać intensywność modulacji dźwięku w zależności od trybu jazdy lub całkowicie wyłączyć tę funkcję.

Źródło: SKODA

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej