Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Silnik ŠKODY KODIAQ RS to nowy kamień milowy w historii marki. Jednostka o mocy 176 kW (240 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 500 Nm – dostępna wyłącznie w nowym SUV-ie – to najmocniejszy motor wysokoprężny jak dotychczas stosowany w seryjnych pojazdach ŠKODY. Nowością jest też system dynamicznego wzmacniania dźwięku - Dynamic Sound Boost, który zapewnia autentyczne, sportowe brzmienie bez uszczerbku na komforcie jazdy.

Sercem mocarnego silnika 2.0 TDI pod maską ŠKODY KODIAQ RS jest układ dwustopniowego doładowania. Dwulitrowa jednostka korzysta z dwóch turbosprężarek połączonych szeregowo.

ŠKODA oferuje wachlarz 15 barw podstawowych, które dla wszystkich modeli pojazdów tworzą 67 kombinacji kolorystycznych. I choć klienci najchętniej stawiają na bezpieczne, dobrze znane kolory, warto pamiętać o tym jak wiele może zmienić odpowiedni dobór lakieru.

Dzięki technice biturbo jednostka 2.0 TDI osiąga imponujący maksymalny moment obrotowy – 500 Nm w zakresie 1750-2500 obr./min; jej moc maksymalna wynosi 176 kW (240 KM). Efekt: ŠKODA KODIAQ RS ma wyśmienite osiągi. Napędzany na obie osie SUV przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 6,9 s (wersja 5-osobowa) i rozpędza się do prędkości 221 km/h.

Dynamiczny samochód potrzebuje dynamicznego brzmienia. Właśnie dlatego w modelu KODIAQ RS – po raz pierwszy w historii ŠKODY – zastosowano system dynamicznego wzmocnienia dźwięku, czyli Dynamic Sound Boost.

We współczesnych samochodach spotyka się szereg rozwiązań odpowiadających za sportowe brzmienie: od układów wydechowych z aktywnymi klapami, przez „podbicie” dźwięku, głośniki w kabinie lub głośnik umieszczony pod maską, aż po specjalny rezonator w układzie dolotowym. Dynamic Sound Boost spełnia cechy aktywnego układu wydechowego oferując autentyczne brzmienie na zewnątrz i we wnętrzu samochodu oraz wyjątkową wszechstronność.

System Dynamic Sound Boost moduluje dźwięk układu wydechowego samochodu. W tym celu specjalna jednostka sterująca odczytuje parametry, takie jak prędkość obrotowa silnika, moment obrotowy, aktualne przełożenie oraz szybkość jazdy, a następnie, przy użyciu skomplikowanych algorytmów, oblicza określone sygnały dla siłownika umieszczonego w pobliżu rur wydechowych. Na ich podstawie generuje on „sztuczny” odgłos i wzbogaca oryginalne brzmienie układu wydechowego. W rezultacie kierowcy towarzyszy emocjonujące, sportowe brzmienie.

W zależności od trybu jazdy i preferencji kierowcy, system Dynamic Sound Boost może generować dźwięki o różnej barwie i odmiennym natężeniu – od cichych do zdecydowanie sportowych. ŠKODA KODIAQ RS oferuje trzy różne brzmienia, powiązane z wyborem profilu jazdy Driving Mode Select. W trybie Comfort dźwięk jest stonowany i wtapia się w tło, w programach Normal i Snow staje się bardziej wyrazisty, a w trybie Sport osiągom SUV-a towarzyszy zdecydowana, mocna nuta. Program Individual pozwala kierowcy na dopasowanie brzmienia układu wydechowego do własnych preferencji, a w trybie Eco system Dynamic Sound Boost nie generuje dodatkowych dźwięków, co sprawia, że samochód jest bardzo cichy.

Odgłos płynie prosto z siłownika zamontowanego w pobliżu rur wydechowych. Nie jest on jednak fizycznie połączony z układem wydechowym – takie umiejscowienie jest istotne dla zapewnienia odpowiedniej interakcji między siłownikiem a „wydechem”. Umożliwia bowiem uzyskanie oczekiwanej autentyczności, właściwej dla sportowego wizerunku samochodu.

Dynamic Sound Boost pozwala przede wszystkim tworzyć sportowy wizerunek samochodu – w tym jego brzmienie słyszane na zewnątrz. Kolejnym niekwestionowanym atutem jest fakt, że Dynamic Sound Boost można sterować za pomocą systemów pokładowych – na przykład zmieniać intensywność modulacji dźwięku w zależności od trybu jazdy lub całkowicie wyłączyć tę funkcję.

Źródło: SKODA

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy


Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej