Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Do sprzedaży trafia właśnie kolejne auto z gamy Skody. Rapid, bo tak nazywa się średni rodzinny liftback z Mlada Boleslaw. Auto, według producenta, ma być pozycjonowane pomiędzy segmentem małych aut miejskich a klasa kompaktów.

 

Rapid: miejski i rodzinny

Czesi widzą w Rapidzie samochód który zainteresuje nieco zamożniejszych nabywców aut segmentu B lub tych, dla których auta z segmentu C są zbyt duże. W trakcie prasowej premiery mogliśmy skonfrontować Rapida z autami, które Skoda widzi jako ewentualnych konkurentów, wśród których znalazły się KIA Ceed, Hyundai I30, Chevrolet Cruze, Renault Fluence czy Ford Focus. Zdaniem obecnych na prezentacji dziennikarzy, Rapidowi tak naprawdę bliżej jednak do Fiata Linei, Renaulta Talii, Chevroleta Aveo 4d. Za kilka dni przybędzie mu tez kolejny rywal, Citroen C-Elysse. Czy w tej konkurencji sobie poradzi? Wydaje nam się, że tak. W każdym razie do czasu kiedy konkurencja (poza Citroenem) wprowadzi kolejne generacje swoich niskobudżetowych sedanów. Póki co, Rapid wygrywa bardzo dobrym wyposażeniem w tym dostępnymi już od wersji standardowej systemami bezpieczeństwa jak i wyglądem. Otóż, jak wspomnieliśmy wyżej, Rapid to nie sedan tylko bardzo dynamicznie wyglądający liftback. A sedanów Polacy przecież nie lubią.

Jak prowadzi się nowa Skoda? Lepiej niż dobrze. W trakcie prezentacji objeżdżaliśmy auta z silnikami 105 konnymi. I, nie ma się do czego przyczepić. Dynamiczny wygląd, dynamiczne jednostki napędowe i wreszcie dość sztywne zawieszenie pozwalają na dość ostra jazdę a jednocześnie na trzymanie auta w ryzach. Nawet na śliskiej drodze Rapid nie dał się, także dzięki całej masie elektronicznych "wspomagaczy" wyprowadzić z toru jazdy.

Rapid oferowany będzie w Europie w sześciu wersjach silnikowych (czterech benzynowych i dwóch wysokoprężnych). Najmniejszym silnikiem będzie już wkrótce trzycylindrowy, benzynowy motor 1,2 l MPI o mocy 75 KM. Póki co w ofercie występują trzy silniki benzynowe: 1,2 l TSI o mocy 86 KM, i 105 KM i najmocniejszy w ofercie, 1,4 l TSI o mocy 122 KM. Oraz dwa motory TDI o pojemności 1,6 l z bezpośrednim wtryskiem Common-Rail. Pierwszy z nich dysponuje mocą 90 KM a drugi, wzmocniony 105 końmi. Jednostka ta będzie oferowana również z siedmiostopniową skrzynią biegów DSG.

Ceny nowej Skody oscylują wokół "dolnej strefy stanów średnich" I wynoszą od około 48 tysięcy za model z motorem 86 konnym do 72 za 105 konnego diesla TDI.

Artur Balwisz

fot. A.Balwisz

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej