Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

W scenerii ośrodka wypoczynkowo-szkoleniowego Villa Natura w Dolsku, położonego wśród malowniczych terenów Wielkopolski odbyła się premiera pierwszego w historii czeskiej firmy Skoda auta typu SUV. Jest nim sympatyczny Yeti.



Zapraszamy do relacji

Skoda Yeti jest uzupełnieniem jakże szerokiej gamy czeskiej Skody na polskim rynku. Yeti jest pięciodrzwiowym suvem o nowej zewnętrznej stylistyce. Początkowo, wszystkim nasuwają się skojarzenia z innymi modelami tej marki, choć jest to mylne przy bliższym poznaniu auta. Najbardziej charakterystycznym elementem stylistycznym jest przednia część nadwozia składająca się z dwóch par świateł. Wysoko umieszczone światła do jazdy dziennej z reflektorami o ciekawym kształcie. Samochód zbudowany jest na płycie podłogowej dobrze znanej i odnoszącej od wielu lat sukcesy Octavii. Dzięki temu pasażerowie mają zapewnione bardzo komfortowe i wygodne auto, którym bez problemu może podróżować nawet piątka pasażerów. A podróż im będzie umilać nowy panoramiczny dach, który teraz jest uchylny i rozsuwany. Pojemność bagażnika wynosi, zależnie od zastosowanego systemu, od 405 litrów całkowicie płaskiej przestrzeni.
Najnowsze dziecko Skody może być napędzane na przednią lub na obie osie. W przypadku auta wyposażonego w napęd 4x4, zastosowano sprzęgło Haldex czwartej generacji, które zapewnia stały rozkład mocy na obie osie. Oprócz stałego rozkładu mocy na dwie osie, klient w standardzie posiada funkcję Offroad, który po aktywowaniu elektronicznie wspomaga jazdę w terenie oraz ułatwia zjazd stromym zboczem. Pod maską Yeti dysponuje dwoma silnikami turbobenzynowymi 1,2 TSI i 1,8 TSI o mocy 160 KM.. Całkowicie nową jednostką napędową jest 1,2 TSI o mocy 105 KM. Model ten dostępny jest tylko z napędem na przednie koła i standardowo z manualną, sześciobiegową skrzynią. Opcjonalnie klient będzie mógł wybrać automatyczną, siedmiobiegową skrzynię biegów DSG. Oprócz benzyniaków, klient może wybrać trzy nowoczesne jednostki wysokoprężne zbudowane w technologii Common Rail o pojemności dwóch litrów i odpowiednio mocach 110, 140 i 170 KM. Auto dostępne jest w czterech wersjach wyposażeniowych: Yeti, Active, Ambition, Experience. Ceny nowego modelu Skody w Polsce rozpoczynają się od 62 900 zł za podstawową wersję Yeti z silnikiem 1,2 TSI i kończą się na 101 300 zł za model Experience wyposażony w dwulitrową, wysokoprężną jednostkę napędową o mocy 170 KM z napędem 4x4. Czy Skoda Yeti odniesie rynkowy sukces? Moim zdaniem tak, ale i tak wszystko zweryfikuje czas i indywidualni klienci.















Tekst + foto: Artur Ławnik
Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej