Po pojawieniu się na rynku pod koniec zeszłego roku nowej Octavii, odmłodzeniu poddane zostały również sportowa Octavia RS i Octavia Scout.
Poza licznymi zmianami wzorniczymi oba auta oferują również nowe rozwiązania technologiczne, w tym m.in. czujnik jakości powietrza w systemie klimatyzacji Climatronic oraz nowy system oświetlenia. W odświeżonej Octavii RS zmieniono maskę z logo RS oraz zaprojektowano dynamiczne przednie reflektory, do których po raz pierwszy w tej wersji można dopasować światła ksenonowe połączone z systemem adaptacyjnego oświetlenia drogi. Poza szerszym i bardziej dynamicznym kształtem atrapy chłodnicy, nowy zderzak samochodu cechuje się dwoma kolejnymi innowacjami: światłami przeciwmgielnymi z funkcją Corner oraz diodami do jazdy dziennej. Osłony zintegrowanych świateł tylnych zyskały atrakcyjniejszy wygląd, zastosowano także nowy kolor lakieru metalizowanego - Anthracite i 18-calowe obręcze ze stopów lekkich Neptune. Sportowe podwozie zostało obniżone do 127 mm a wagę auta zredukowano o 20 kg w wersji benzynowej oraz o 15 kg w wersji wysokoprężnej. Znacznie zmniejszony opór powietrza pozytywnie wpływa na ogólne osiągi samochodu. Wzrosła prędkość maksymalna, poprawiono również szybkość reakcji oraz przyspieszenie auta. Zgodnie z normą EU 5 silniki stosowane w Octavii RS to benzynowa jednostka napędowa 2.0 TSI/147 kW, zużywająca 7,5 l/100km i emitująca 175 g CO2/km, oraz jednostka wysokoprężna 2.0 TDI CR/125 kW (odpowiednio 5,7 l/100 km i 150 g/km). Oba silniki wyposażone są w sześciostopniową, dwusprzęgłową, ręczną skrzynię biegów typu DSG.