Sprzedaż koncernu Skoda Auto po trzech kwartałach br. wzrosła o 11,3% w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. W Polsce Skoda utrzymała pozycję czołowego gracza rynku motoryzacyjnego.
Produkcja samochodów w całej grupie Skoda Auto w pierwszych trzech kwartałach 2008 roku wyniosła 499 182 pojazdy (o 11,3%, więcej w porównaniu do okresu styczeń - wrzesień 2007 r.). Najlepiej sprzedawały się modele Skoda Fabia oraz Skoda Octavia. Jednocześnie wzrosła także produkcja i sprzedaż modelu Skoda Superb, którego drugą generację koncern wprowadził na rynek w bieżącym roku.
Dostawy do Klientów wzrosły o 14,8% w porównaniu do tego samego okresu zeszłego roku, osiągając łącznie poziom 530 924 pojazdów.
Marka Skoda odniosła sukces zwłaszcza na rynkach wschodnioeuropejskich - sprzedała tam 98 519 samochodów, co oznacza wzrost o 45,8% w porównaniu do tego samego okresu poprzedniego roku. Oczekiwany wzrost popytu potwierdził się głównie w Rosji (36 898 dostaw do Klientów; wzrost 89,8%) i na Ukrainie (25 387 sprzedanych aut i wzrost o 62,3%). Na rynku chińskim, na którym sprzedaż rozpoczęła się w czerwcu 2007 roku, do rąk Klientów trafiły 44 843 samochody, a w Indiach markę Skoda wybrało 13 470 kierowców (wzrost o 55,3%).
Źródło: Skoda