Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

SEAT Arona to nowość w gamie aut SEAT-a i pierwszy model hiszpańskiej marki w segmencie A0. Arona jest pierwszym crossoverem stworzonym na nowatorskiej platformie MQB A0, która gwarantuje znakomite właściwości jezdne – jednocześnie kierowcom Arony pomaga dynamiczna i wydajna gama silników.
Arona to idealna propozycja dla wszystkich miłośników nowych technologii. Jest to pierwszy crossover koncernu Volkswagen, który skonstruowany został na nowo opracowanej modułowej platformie MQB A0. Wykorzystany już w Ibizie piątej generacji, koncept MQB A0 stanowi krok naprzód względem rozwiązania stosowanego do tej pory. Dzięki użyciu zwiększonej liczby elementów formowanych przy bardzo wysokich temperaturach, stał się teraz jeszcze sztywniejszy i lżejszy. A to oznacza same korzyści dla Arony.
Najważniejsze z nich to lepsze osiągi, niższe zapotrzebowanie na paliwo oraz wyższa dynamika podczas jazdy. W rezultacie nowy SEAT na drodze okazuje się zwinny, bezpieczny, stabilny i jednocześnie wygodny. Świetnie łączy ogień z wodą, zapewniając jednocześnie wysoki komfort i ogromną radość z każdego pokonanego kilometra.
Wszystkie dynamiczne możliwości Arony są dodatkowo wyostrzone w odmianach o mocy ponad 100 KM. Seryjnie wyposażone w mechanizm różnicowy, który dba o jak najlepszą trakcję, wyróżniają się jeszcze wyższą skutecznością podczas pokonywania zakrętów.

Wydajne 3-cylindrowce

Między przednimi kołami Arony pracują jednostki benzynowe z rodziny TSI lub wysokoprężne TDI. Wszystkie mają bezpośredni wtrysk paliwa, turbosprężarkę oraz system start/stop. Do wyboru są trzy różne warianty benzynowe. Pierwszy z nich to 3-cylindrowy 1.0 TSI o mocy 95 KM, współpracujący z 5-biegową przekładnią ręczną. Kolejny w gamie jest także 1.0 TSI, ale w odmianie 115-konnej i z 6-biegową skrzynią ręczną lub z 7-biegowym, dwusprzęgłowym automatem DSG.
Wersja 95-konna osiąga prędkość maksymalną 173 km/h i od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 11,6 s. Dzięki maksymalnemu momentowi obrotowemu wynoszącemu 175 Nm, generowanemu w zakresie 2000–3500 obr./min, pojazd wyróżnia się zaskakująco wysokim poziomem dynamiki, do czego przyczyniają się również nieduża masa własna oraz modyfikacje skrzyni biegów, przeprowadzone w celu jak najlepszego zrównoważenia osiągów i zużycia paliwa. W rezultacie średnie zapotrzebowanie na benzynę pozostaje na niskim poziomie wynoszącym 4,9 l/100 km. Maksymalny moment obrotowy dla obu tych wersji wynosi 200 Nm i jest osiągalny stale w przedziale 2000–3500 obr./min. Co równie istotne, silnik chętnie odpowiada na dodanie gazu w niskim zakresie obrotów, zapewniając przyjemne doznania podczas jazdy.
Oba warianty 115-konne mogą osiągnąć prędkość maksymalną 182 km/h. Czas rozpędzania do 100 km/h jest zbliżony – 9,8 sekundy dla skrzyni ręcznej wobec 10,0 s w przypadku dwusprzęgłowego automatu. Tym niemniej DSG odznacza się gładką, płynną i bardzo sprawną
pracą, uwalniając kierowcą od konieczności wciskania sprzęgła i operowania drążkiem zmiany biegów. A to, szczególnie w ruchu miejskim, jest nie do przecenienia.

Kolejne silniki w drodze
Pod koniec 2017 roku gama silników Arony zostanie uzupełniona o kolejny wariant benzynowy, który podczas jazdy ma zapewniać największą dawkę przygody. Czterocylindrowa jednostka 1.5 TSI EVO będzie dysponować 150 KM mocy i zostanie zaopatrzona w aktywny układ odłączania cylindrów. Odmiana ta ma występować tylko w wersji wyposażenia FR i z 6-stopniową przekładnią ręczną. Średnio Arona 1.5 TSI EVO będzie zużywać raptem 5,1 l benzyny na 100 km.
Po stronie wysokoprężnej wkrótce zadebiutuje wydajny i trwały silnik 1.6 TDI. Dostępne będą dwie odmiany – o mocy 95 lub 115 KM. Słabsza z nich ma współpracować z 5-biegową przekładnią ręczną lub z 7-stopniowym DSG, natomiast mocniejsza – ze skrzynią manualną o 6 przełożeniach.


Coś dla każdego
Arona, tak jak inne modele SEAT-a, oferowana jest w czterech wersjach wyposażenia. To Reference, Style oraz FR i Xcellence. Warianty Xcellence i FR są dostępne w tej samej cenie, ale przeznaczone dla różnych odbiorców. Pierwszy celuje w grupę klientów oczekujących od samochodu elegancji i komfortu, drugi ma bardziej sportowy styl. Mimo różnego przeznaczenia obie wersje wyróżniają się bogatym wyposażeniem. Ich właścicieli ucieszą więc dzienne światła LED, nastrojowe dwukolorowe oświetlenie diodowe kabiny (czerwone i białe), tylne czujniki parkowania, tempomat oraz układ wykrywania zmęczenia kierowcy.
O wysmakowany charakter wersji Xcellence dbają 16-calowe obręcze z lekkich stopów, chromowana osłona chłodnicy oraz listwa pomiędzy oknami i bocznymi drzwiami, płynnie przechodząca na tylny słupek. Wewnątrz można zauważyć detale wyróżnione na biało oraz charakterystyczny styl konsoli środkowej, paneli drzwi, kierownicy i deski rozdzielczej.
Wariant FR jest dostępny w dwóch wersjach zawieszenia – normalnym i sportowym – oraz z układem SEAT Drive Profile, pozwalającym na wybór jednego z czterech trybów jazdy. Są to: Normal, Sport, Eco oraz Individual. FR wyróżnia się także 18-calowymi obręczami z lekkich stopów, osłoną chłodnicy oraz tylnym zderzakiem – wszystkie te elementy opracowano specjalnie z myślą o tej wersji. Wewnątrz odmiany FR znalazły się sportowe fotele i deska rozdzielcza wykończona w kolorze czarnym.
Arona jest samochodem kompletnym, czyli atrakcyjnym dla oka, nowocześnie zaprojektowanym i znakomicie wyposażonym. Jeszcze więcej zyskuje po wyruszeniu w wielokilometrową trasę. Wtedy urzeka oszczędnym silnikiem, szczególnym komfortem dla pasażerów oraz wzorowym zachowaniem na drodze.

Źródło: Seat

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy


Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

 

Pod koniec lutego polski oddział japońskiej marki Mitsubishi obchodził 20-lecie istnienia w naszym kraju. Z tej okazji przedstawiono dwoje nowych ambasadorów swojej marki. Pierwszym została Anna Cieślak, która zasiadła za kierownicą modelu ASX. Brzydszą płeć reprezentuje natomiast Maciej Stuhr, który użytkować będzie najnowszy model Outlandera w odmianie PHEV. I właśnie najnowsza, trzecia generacja tego modelu gościła w styczniu w naszej redakcji. Co prawda w zwykłej odmianie benzynowej, ale moim zdaniem równie interesującej, co hybryda. Zapraszam do lektury.

 

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej

Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej