Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Odmłodzona Ibiza wnosi SEAT-a na kolejny poziom. Nowe auto hiszpańskiej marki jest przykładem, że miejski samochód może łączyć w sobie funkcjonalność, styl i dynamiczność. Za to ostatnie odpowiadają nowe silniki, zaawansowane zawieszenie i innowacyjne wyposażenie Ibizy.

 

Nowy SEAT Ibiza, jako 3-drzwiowy hot-hatch, 5-drzwiowy hatchback lub kombi dla aktywnych, jest idealną propozycją dla kierowców szukających przyjemności prowadzenia i wrażeń z jazdy w codziennym użytkowaniu. Za dynamicznością tego modelu stoją silniki nowej generacji, zmodyfikowane zawieszenie i liczne systemy bezpieczeństwa.

 

Mniejsza pojemność, lepsze osiągi

 

Za dynamiczność i osiągi odświeżonej Ibizy odpowiada gama nowoczesnych silników 3-cylindrowych 1.0 ECO TSI o mocy 95 KM lub 110 KM. Dzięki niewielkiej pojemności świetnie nadają się one do miasta, zaskakując niskim zużyciem paliwa na poziomie odpowiednio 4,1 i 4,4 l/100 km.

 

Niewielka pojemność silników TSI doskonale współgra z ich niższą niż u poprzednika masą oraz obniżoną wagą skrzyń biegów. To pozwala Ibizie rozwijać również lepsze osiągi przy porównywalnym z dieslami spalaniem, a także cieszyć się niskim kosztem części i obsługi serwisowej.

 

Ecomotive, czyli niższe spalanie

 

Celem, który przyświecał marce SEAT podczas konstruowania nowych silników, było zwiększenie ekonomiczności bez utraty przyjemności z jazdy. Dla kierowców, którzy cenią sobie możliwie najniższe zużycie paliwa na długich dystansach, Ibiza oferowana jest z niezawodnymi jednostkami TDI Ecomotive – o większej wydajności i lepszej kulturze pracy.

 

Nowe silniki TDI również wyróżniają się niższą masą w stosunku do poprzedniej generacji Ibizy i spełniają jeden ze swoich najważniejszych celów – oszczędność. Jednostka 1.4 TDI Ecomotive dostarczająca moc 75 KM może pochwalić się spalaniem na poziomie 3,4 l/100 km oraz emisją CO2 wynoszącą 88 g/km. Silniki nowej Ibizy spełniają normy Euro 6 i posiadają system Start-Stop, co pozwoliło marce SEAT jeszcze bardziej podnieść dbałość o środowisko.

 

Technologia w języku emocji

 

Jednak Nowy SEAT Ibiza to przede wszystkim radość z jazdy. Auto jest zwinne na zakrętach i charakteryzuje się wyjątkowym „wyczuciem” drogi, ponieważ w porównaniu ze swoim poprzednikiem posiada zmodyfikowane zawieszenie. Bardziej precyzyjna praca amortyzatorów, sprężyn i stabilizatorów ustanawia w nim nowy kompromis pomiędzy sztywnością a komfortem podczas jazdy.

 

W nowej Ibizie kierowca może korzystać także z SEAT Drive Profile (w wersji FR i CUPRA), co pozwala jednym przyciskiem przełączać tryb pracy zawieszenia pomiędzy Normal (tryb komfortowy) a Sport (tryb dynamiczny). Twardość zawieszenia regulują elektrozawory umieszczone w amortyzatorach, zmieniając ciśnienie przepływu specjalnego oleju. Ponadto, nowa Ibiza posiada elektrycznie wspomagany układ kierowniczy C-EPS, który dzięki elektrycznemu siłownikowi skuteczniej przenosi ruchy kierownicy na nawierzchnię i lepiej tłumi drgania. W połączeniu z SEAT Drive Profile, wspomaganie C-EPS również można ustawić w tryb sportowy lub komfortowy – wszystko dla czerpania jeszcze większej przyjemności z jazdy.

 

Nowe systemy, więcej bezpieczeństwa

 

Nad bezpieczną jazdą w nowej Ibizie czuwa technologia z najwyższej półki, rzadko spotykana w tym segmencie. Hamulec pokolizyjny, zaczerpnięty z SEAT-a Leona, automatycznie dohamowuje samochód po kolizji uaktywniając jednocześnie system ESP, by uniknąć kolejnych wypadków. Gdy kierowca sam zechce wyprowadzić auto z zagrożenia, wystarczy, że doda gazu lub naciśnie pedał hamulca, a dezaktywuje system.

 

Kolejną nowością jest system rozpoznawania zmęczenia, który przyda się zwłaszcza podczas dalekich tras. „Obserwuje” on zachowanie kierowcy, a gdy odnotuje pewne odchylenia od dotychczasowego stylu jazdy, wyśle dźwiękowe i wizualne ostrzeżenie z propozycją odpoczynku. W długiej podróży, będzie jak prawa ręka kierowcy.

 

Nowy SEAT Ibiza jest ucieleśnieniem tego, co w niewielkich i dynamicznych samochodach najlepsze. Łącząc w sobie funkcjonalność z ostrym designem, dostarcza kierowcy wrażeń kilometr po kilometrze.

 

Źródło: Seat Polska

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej