Do salonów SEAT-a już w połowie tego roku trafi najmocniejszy i najszybszy seryjny samochód marki. Nowy Leon CUPRA to nie tylko maksymalna wydajność i najnowsza technologia - to sportowe emocje każdego dnia. Nowy SEAT Leon CUPRA będzie dostępny w Polsce od czerwca tego roku. Po raz pierwszy będzie występował zarówno w wersji 5- i 3-drzwiowej. Ten samochód już na pierwszy rzut oka zdradza potężną moc.
Jego emocjonujący wygląd idzie w parze z codzienną funkcjonalnością. Masywne zderzaki dodają drapieżności, unikalne felgi podkreślają sportowy charakter, a przednie pełne reflektory LED sprawiają, że nie da się go pomylić z żadnym innym autem. To idealne zbalansowanie pomiędzy mocą a designem.
Karoseria modelu jest bardzo lekka, a jednocześnie sztywna. To bardzo ważny czynnik wpływający na dynamiczną jazdę. Leon CUPRA SC ma masę własną wynoszącą nie więcej niż 1300 kg, dzięki czemu na drodze jest jednym z najlżejszych sportowych samochodów kompaktowych.
Pod maską Leona CUPRA drzemie silnik 2.0 TSI z podwójnym wtryskiem i zmiennymi fazami rozrządu. Oferuje on dwa warianty mocy - 260 KM lub 280 KM. W wersji SC najmocniejsza CUPRA 280 przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,7 s z przekładnią DSG lub w 5,8 s ze skrzynią manualną. 265-konna wersja tego auta rozpędza się do "setki" w 5,8 s z przekładnią DSG lub w 5,9 s ze skrzynią manualną. Prędkość maksymalna w obydwu przypadkach wynosi 250 km/h, a maksymalny moment obrotowy 350 Nm dostępny jest w zakresie od 1750 do 5600 obr./min.
W świecie SEAT-a zdumiewające osiągi łączą się z rozsądnym spalaniem. Niezależnie od wariantu mocy, średnie zużycie paliwa w tym aucie wynosi zaledwie 6,4 l/100 km z DSG i 6,6 l/100 km ze skrzynią manualną (dla wersji SC). Emisja CO2 odpowiednio na poziomie 149 i 154 g/100 km oznacza spadek w porównaniu z poprzednikiem o ok. 41 gramów.
W czasie jazdy Leona CUPRA wspiera najnowsza technologia. Adaptacyjne zawieszenie DCC dostosowuje charakterystykę podwozia do warunków na drodze w ciągu kilku milisekund, przednia blokada dyferencjału w skrajnych przypadkach może wysyłać do 100% mocy na jedno koło, a progresywny układ kierowniczy poprawia zwinność auta.
Oprócz tego, CUPRA Drive Profil daje wybór pomiędzy trybami Comfort, Sport i CUPRA. Ten ostatni zaostrza zachowanie samochodu (m.in. reakcję przepustnicy czy pracę skrzyni DSG) i pozwala cieszyć się wyczynową jazdą. Dzięki temu, Leon CUPRA doskonale sprawdza się zarówno na torze wyścigowym, jak i na zwykłej drodze.
Za zatrzymanie auta odpowiada specjalny, dedykowany dla modelu CUPRA układ hamulcowy. Można go rozpoznać m.in. po czerwonych zaciskach. Poza tym, w aucie znajdują się przednie i tylne światła LED, aktywny tempomat ACC z Front Assist i funkcją awaryjnego hamowania, hamulec pokolizyjny oraz system ESP, którego można całkowicie wyłączyć.
Źródło: Seat Polska