Na targach motoryzacyjnych w Genewie, oprócz Toledo Concept, SEAT przedstawił również nową Ibizę. Jako najlepiej sprzedający się model w gamie hiszpańskiej marki, Ibiza doczekała się odświeżonej stylistyki nadwozia. Po podbiciu desek Genewskiej sceny przyszedł czas na polskie salony.
Nowa Ibiza wkracza do polskich salonów z lepszym stosunkiem ceny do posiadanego, bogatego wyposażenia. Nową ''jakość'' ceny najlepiej ilustrują auta w wersji Style. W skład nowego wyposażenia wersji Style wchodzą 4 poduszki powietrzne, ABS, elektrycznie regulowane szyby przednie i tylne, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, Radio CD/MP3 z pilotem do sterowania umieszczonym przy kierownicy, a wraz z nowym wyposażeniem otrzymamy między innymi klimatyzację automatyczna “Climatronic” oraz skórzane wykończenie kierownicy i gałki zmiany biegów.
Nowe, bogatsze wyposażenie nie ominęło również podstawowej wersji Reference.
Już wybór tej wersji oddaje do naszej dyspozycji między innymi: 4 poduszki powietrzne, ABS, klimatyzację manualną, a w skład nowego wyposażenia włączono, np. Radio CD/MP3 z zestawem 4 głośników oraz pilotem zdalnego sterowania umieszczonym przy kole kierownicy, elektrykę przednich szyb, czy światła do jazdy dziennej.
Ceny nowej Ibizy zaczynają się od 41.590 zł za auto w 3-drzwiowej odmianie SC.
Wersja 5-drzwiowa to wydatek większy o 2.500 zł, a samochody w tej wersji dostępne są od 43.990 zł. Dla Klientów wymagających jeszcze większej przestrzeni w miejskim aucie, a zwłaszcza w bagażniku SEAT oferuje także nową Ibizę ST (kombi) z bagażnikiem o pojemności 430 litrów i funkcjonalności znacznie większego auta. Ceny wersji ST zaczynają się od 46.590 zł.
Nowe wyposażenie to jednak nie wszystko. Lepsza relacja wyposażenia do ceny to także sama cena. A ta w zależności od wersji może oznaczać nawet 2.741 zł mniej względem ubiegłorocznej oferty za 3-drzwiową Ibizę SC 1,2 TDI w wersji Reference, czy też do 2.228 zł mniej przy zakupie 5-drzwiowej Ibizy w wyposażeniu Style z silnikami 1,6 TDI Common Rail 90 KM, 1,2 TSI 105 KM oraz 1,2 TSI 105 KM sprzężonej z 7 stopniową przekładnią automatyczna DSG.
Nowa Ibiza to jednak nie tylko nowe, bogate wyposażenie skalkulowane przystępnie i zachowujące bardzo dobry stosunek jakości do ceny, ale także aktualne i dynamicznie nakreślone różnice wizualne. Zmiany w stylizacji Ibizy dodają jej prezencji i precyzji. Wzornictwo nowej Ibizy nawiązuje do zaprezentowanych niedawno samochodów koncepcyjnych, IBE, IBX i IBL.
Sportowy charakter i wysoka jakość wykonania są nieodłącznymi cechami nowej Ibizy. Atrapa chłodnicy w kształcie trapezu, na której widnieje logo SEAT-a jest jej charakterystycznym elementem. Dynamiczne proporcje, grill przypominający strukturę plastra miodu, dolne wloty powietrza oraz nowe przetłoczenie biegnące przez środek maski zdają się poszerzać nową Ibizę i sprawiać, że ma w sobie jeszcze więcej charakteru i temperamentu.
Kolejną kluczową zmianą jest nowy design reflektorów. Ostre krawędzie lamp to cecha charakterystyczna nowej stylistyki opracowanej przez inżynierów SEAT-a, którzy doskonale wkomponowali je w nadwozie nowej Ibizy. Przednie reflektory dostępne są w dwóch wersjach halogenowych lub dodatkowo, jako lampy bi-ksenonowe ze światłami typu LED do jazdy dziennej. Te ostatnie tak samo jak tylne światła w technologii LED, podkreślają subtelną linię reflektorów. Wiosna to nowy czas, to także czas, kiedy nowa Ibiza wjeżdża właśnie do polskich salonów.
Źródło: Seat