Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Już jesienią sylwetka Exeo zostanie jeszcze bardziej podkreślona zmianami stylistycznymi. Wzrośnie także wydajność silników TDI montowanych w tym modelu. Po modernizacji komfortowe i dynamiczne modele Exeo i Exeo ST będą prezentować się jeszcze atrakcyjniej.

We wszystkich wersjach wysokoprężnych emisja CO2 została obniżona o około 7 g na km, do 129 g/km w sedanie i 132 g/km w wersji ST, co oznacza, że pod względem emisji CO2 i efektywności silniki Exeo należą do najlepszych w swojej klasie. Zużycie paliwa także zostało obniżone w stosunku do obecnych wartości, które w cyklu mieszanym wynoszą 5,2 l/100 km i 5,3 l/100 km w ST.

Te udoskonalenia to dopiero pierwszy etap poprawy efektywności Exeo, ponieważ w 2012 roku samochód zostanie wyposażony w system automatycznego wyłączania i uruchamiania silnika Star/Stop.

System wyłączający silnik po zatrzymaniu pojazdu (na przykład na czerwonym świetle) znacząco przyczynia się do obniżenia zużycia paliwa i emisji. Celem konstruktorów jest uzyskanie wyniku poniżej 120 gramów CO2 na kilometr. Obniżenie zużycia paliwa i emisji nie pogorszy jednak dynamiki Exeo.

Exeo będzie jednym z najbardziej efektywnych pojazdów w swojej klasie, dzięki czemu stanie się jeszcze atrakcyjniejsze zwłaszcza dla klientów eksploatujących większą liczbę pojazdów, którzy zwracają szczególną uwagę na poziom emisji.

Przeprojektowany przód zarówno w wersji sedan, jak i kombi podkreśla ten styl jeszcze bardziej. Motywem przewodnim nowych opcjonalnych reflektorów ksenonowych jest ''strzała'', czyli charakterystyczny detal we wzornictwie marki. Zintegrowane światła do jazdy dziennej z energooszczędnymi diodami świecącymi mają ostro zarysowany, łukowaty kształt, podkreślający kontury i dynamikę Exeo.

Niepowtarzalny wygląd reflektorów to niezaprzeczalny dowód na dbałość o szczegóły, z którą zaprojektowano Exeo. Wraz z nowymi osłonami wlotów powietrza z motywem plastra miodu, diodowymi tylnymi światłami i nowymi wzorami 17- i 18-calowych aluminiowych obręczy kół auto zyskało jeszcze bardziej sportowy i dynamiczny wygląd (zarówno w dzień, jak i w nocy). We wnętrzu zastosowano nową tapicerkę. Zmodyfikowane koło kierownicy pokryte skórą prezentuje się jeszcze bardziej sportowo i prestiżowo. To kolejny dowód na staranność i zaangażowanie projektantów SEAT.

Z technicznego punktu widzenia nacisk położono na dalszą poprawę efektywności. Systematyczne udoskonalenia jednostek napędowych pozwoliły obniżyć emisję CO2 we wszystkich odmianach silnika TDI o około 7 gramów na kilometr. Sedany o mocy 120 i 143 KM z przekładniami manualnymi emitują teraz niespełna 130 gramów CO2 na kilometr.

Najnowsza generacja Exeo jest teraz jeszcze atrakcyjniejszą propozycją dla biznesmenów, którzy przywiązują taką samą wagę do przyjemności z jazdy i prestiżu, jak do efektywności, funkcjonalności i niskich kosztów. Exeo to wyrazisty i elegancki samochód, wyposażony w najnowocześniejsze rozwiązania techniczne, wyróżniający się znakomitą jakością i doskonałą relacją ceny do wartości.

Oprócz sportowej dynamiki atutami Exeo są precyzja i prestiż. Wyjątkowo sztywna konstrukcja nadwozia to czynnik decydujący o wrażeniu wysokiej jakości wynikającym z doskonałych właściwości jezdnych i precyzji prowadzenia. Idealne dopasowanie elementów i jakość wykończenia to efekt dbałości o szczegóły i precyzję wykonania Exeo produkowanego w zakładach w Martorell koło Barcelony. Kolejne atuty to wysoka klasa i przyjemna faktura materiałów zastosowanych w przedziale pasażerskim. Przy długości 4,66 m Exeo to prestiżowy zawodnik klasy średniej. Samochód oferuje miejsca dla pięciu osób i pojemny bagażnik. Exeo ST, czyli wersja kombi, charakteryzuje się jeszcze większą funkcjonalnością. Bagażnik o pojemności od 442 do 1354 litrów, szeroko otwierająca się tylna klapa i możliwość aranżacji wnętrza w zależności od potrzeb sprawiają, że Exeo ST idealnie sprawdza się zarówno jako samochód osoby aktywnie uprawiającej sport, jak i środek lokomocji dla biznesmena.

Sportowy charakter typowy dla pojazdów marki SEAT to zasługa między innymi najnowocześniejszych rozwiązań technicznych. Samochód jest dostępny z silnikami o mocy od 120 KM do 210 KM. Najnowsze jednostki TDI są zasilane w systemie bezpośredniego wtryski Common Rail, który gwarantuje dużą moc, wysoką kulturę pracy jednostki oraz znakomitą efektywność. Kierowcy szczególnie ceniący komfort mogą zamówić automatyczną przekładnię multitronic sterowaną także manetkami przy kierownicy jako alternatywę dla manualnej skrzyni biegów. Wydajny automat jest oferowany z silnikami 2.0 TSI o mocy maksymalnej 200 KM i 2.0 TDI o mocy maksymalnej 143 KM.

SEAT Exeo jest też bardzo bezpiecznym samochodem w swojej klasie. Oprócz nadwozia, którego konstrukcję zoptymalizowano pod kątem odporności na skutki kolizji, pojazd wyposażono standardowo w aż siedem poduszek powietrznych (z których jedna chroni kolana kierowcy), ESP z ABS i elektronicznym systemem rozdziału siły hamowania oraz system monitorowania ciśnienia w ogumieniu. Długa lista zaawansowanego wyposażenia dodatkowego obejmuje między innymi system nawigacji z odtwarzaczem DVD, biksenonowe reflektory z dynamiczną funkcją doświetlania zakrętów oraz nagłośnienie Bose.

Źródło: Seat

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej