Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Po bardzo udanym debiucie na ostatnim Salonie Motoryzacyjnym we Frankfurcie nowy Leon CUPRA R wkrótce znajdzie się w sprzedaży. Wyposażony w nowy silnik o mocy 265 KM jest najmocniejszym samochodem seryjnym, jaki produkowała kiedykolwiek hiszpańska firma i ma wszelkie szanse na specjalny rozdział w historii SEAT-a.

O unikatowym charakterze modelu decyduje nie tylko wybitnie sportowy silnik, ale także ekskluzywna stylizacja wnętrza i nadwozia. Leon CUPRA R po prostu musi zwracać na siebie uwagę. Niepowtarzalnemu nadwoziu towarzyszy zatem równie niezwykłe wnętrze inspirowane kokpitem samochodu wyścigowego.

Lista standardowego wyposażenia nowego samochodu jest bardzo długa. Znajduje się na niej między innymi innowacyjna elektroniczna automatyczna blokada mechanizmu różnicowego XDS, która zapewnia znakomite właściwości jezdne oraz szereg innych elementów, które gwarantują najwyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu.

Sercem nowego Leona CUPRA R jest 265-konny silnik 2.0 TSI z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Najważniejsze atuty tej jednostki to niesamowita moc, skuteczne przeniesienie momentu napędowego i niesamowita elastyczność.

Specjaliści z Centrum Technicznego SEAT-a opracowali rozwiązania w zakresie modyfikacji układu sterowania silnikiem i zwiększenia maksymalnego ciśnienia turbodoładowania. Dzięki temu moc 240 - konnego silnika 2.0 TSI znanego z Leona CUPRA wzrosła o dalsze 25 koni.

Imponujące osiągi to także zasługa intercoolera, który zapewnia wyższe ciśnienie turbodoładowania. Podobnie jak w wersji 240-konnej silnikowi towarzyszy nowa wysokociśnieniowa pompa paliwa o wydajności dostosowanej do osiągów samochodu i apetytu jednostki napędowej oraz sześciostopniowa skrzynia biegów o specjalnie dobranych przełożeniach.

Nowy Leon CUPRA R rozwija prędkość maksymalną 250 km/h (ograniczoną elektronicznie) i przyspiesza od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,2 sekundy. Pokonanie pierwszego kilometra ze startu zatrzymanego zajmuje mu 25,7 sekundy. Te wyczynowe osiągi uzyskiwane są przy średnim zużyciu paliwa na poziomie zaledwie 8,1 l/100 km, co oznacza, że Leon CUPRA R jest jednym z najbardziej wydajnych pojazdów o najniższej emisji spalin w porównaniu z autami o podobnych osiągach i spełnia wymagania normy emisji EU5.

Nowy Leon CUPRA R to rozwinięcie imponującej sylwetki wersji CUPRA, subtelnie uzupełnionej o nowe rozwiązania wnętrza i nadwozia.

Ekskluzywność nowego SEAT-a łatwo rozpoznać na przykład dzięki dużemu "R" na centralnym grillu i w prawym dolnym rogu klapy bagażnika, a także na jednej z tarcz panelu instrumentów i na kluczyku zintegrowanym z pilotem centralnego zamka. Logo CUPRA umieszczono natomiast na przednim zderzaku (u dołu, z lewej strony), pośrodku klapy bagażnika, na kierownicy i na oparciach foteli.

Kolejne elementy podkreślające sportową charakterystykę wersji CUPRA R to imponujące 19-calowe obręcze kół i będące znakiem rozpoznawczym wersji CUPRA lakierowane na czarno obudowy lusterek bocznych. Potężne hamulce tarczowe - 345 x 30 mm z przodu i 286 x 12 mm z tyłu - zapewniają doskonałą skuteczność układu hamulcowego, niezbędną w przypadku samochodu z silnikiem o mocy 265 KM pod maską.

Stylizowane na wyścigowe fotele kubełkowe z tapicerką wykonaną z szarej tkaniny i alcantary, białe diodowe podświetlenie tarcz panelu instrumentów, skórzana wielofunkcyjna kierownica oraz aluminiowe nakładki na pedały to elementy, które szczególnie zwracają uwagę we wnętrzu pojazdu. W sportowym przedziale pasażerskim dominuje czerń. Widok z fotela kierowcy został zaprojektowany tak, aby żadne detale nie rozpraszały uwagi, która powinna być skupiona na prowadzeniu samochodu. Dlatego nawet podsufitka, daszki przeciwsłoneczne, klamki i obudowy słupków A mają kolor czarny.

Zastosowanie elektronicznej automatycznej blokady mechanizmu różnicowego XDS w nowym Leonie CUPRA R gwarantuje wyższy komfort jazdy i poziom bezpieczeństwa. XDS to elektroniczny moduł współpracujący z ESP, który działa jak automatyczna blokada mechanizmu różnicowego. System poprawia właściwości trakcyjne pojazdu hamując koła tracące przyczepność. Kierowca odnosi podobne wrażenia jak w przypadku jazdy samochodem wyposażonym mechaniczną blokadę mechanizmu różnicowego, która znacznie poprawia efektywność przenoszenia napędu z kół przedniej osi na nawierzchnię. Zwłaszcza w zakrętach system zapobiega ślizganiu się koła znajdującego się po wewnętrznej stronie łuku i ogranicza podsterowność, co gwarantuje Leonowi CUPRA R bezkonkurencyjne właściwości jezdne. XDS stanowi ideale uzupełnienie efektywnego - zwinnego podwozia - SEAT-a, które zmodyfikowano na potrzeby nowej wersji Leona, uzyskując jeden z najdynamiczniejszych samochodów w tym segmencie.

Nowy SEAT Leon CUPRA R imponuje bogatym wyposażeniem standardowym. W samochodzie zastosowano szereg układów elektronicznych podnoszących bezpieczeństwo jazdy, takich jak XDS, ABS, elektroniczny program stabilizujący ESP, system kontroli trakcji TCS i układ wspomagania hamowania awaryjnego EBA.
Inne standardowe elementy wyposażenia Leona CUPRA R to między innymi: czołowe poduszki powietrzne, 2 boczne poduszki powietrzne, 2 poduszki powietrzne ochraniające głowę, możliwość odłączenia poduszki powietrznej pasażera, zaczepy mocujące Isofix przy miejscach skrajnych z tyłu, układ ostrzegający o spadku ciśnienia w ogumieniu, czujniki zmierzchu i deszczu włączające światła i wycieraczki, czujnik parkowania z tyłu, tempomat, komputer podróżny, lampy przeciwmgielne z systemem doświetlania zakrętów, dwustrefowa automatyczna klimatyzacja oraz radioodtwarzacz CD/MP3 z 8 głośnikami i wielofunkcyjnym interfejsem MDI.

Seat Leon Cupra R wejdzie do sprzedaży w Polsce już w czerwcu. Cena pierwszych, już dostępnych modeli to jedyne 109 990 zł brutto!


Źródło: Seat

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej