W ofercie hiszpańskiej marki obok sportowego sedana Exeo pojawiła się rodzinna wersja modelu, czyli Seat Exeo ST. To maksymalnie funkcjonalny samochód, w którym luksus, komfort i przestronność połączono z tradycyjnie sportowym charakterem wszystkich modeli SEAT-a.
Nowe Exeo ST jest samochodem przede wszystkim praktycznym i funkcjonalnym. Dzięki rodzinnemu nadwoziu i nowej konstrukcji tylnej klapy znacznie powiększyła się przestrzeń bagażowa, a samo wkładanie bagażu jest dużo wygodniejsze. Wraz z wprowadzeniem wersji ST wzbogacono wyposażenie modelu Exeo. Nowe systemy wpływają na poprawę bezpieczeństwa i podniesienie komfortu.
Sylwetka nowego Exeo ST bardzo przypomina wersję czterodrzwiową. Pod względem wymiarów jedyne różnice w stosunku do sedana dotyczą długości nadwozia (4666 mm) i pojemności bagażnika (442 l), którą można znacznie powiększyć po złożeniu tylnych siedzeń. Nową wersję rodzinną wyróżniają także relingi dachowe, przydatne szczególnie w razie konieczności przewiezienia nieporęcznych przedmiotów. Charakterystyczne dla marki SEAT elementy stylistyczne, takie jak „koncepcja strzały” z przodu, logo marki będące jednocześnie uchwytem do otwierania bagażnika oraz lusterka boczne na panelach drzwi, podkreślają sportowy wizerunek Exeo ST.
W zawieszeniu i podwoziu nowego Exeo także wykorzystano typowe rozwiązania. Zarówno z przodu, jak i z tyłu zastosowano zawieszenie wielodrążkowe, którego charakterystyka zapewnia sportowe i dynamiczne osiągi.
Podobnie jak sedan, także kombi dostępny jest z silnikami Diesla zasilanymi w najnowocześniejszej technologii common rail. Technologia ta zapewnia zmniejszenie emisji spalin i zużycia paliwa oraz ograniczenie hałasu. Pierwsze egzemplarze Exeo z dieslem pod maską będą miały moc 143 lub 170 KM. Kolejna wersja o mocy 120 KM dołączy do oferty we wrześniu. Wszystkie samochody z silnikami Diesla wyposażone są w filtr cząstek stałych DPF, zapewniający zgodność z rygorystycznymi normami emisji spalin, które wejdą w życie w 2011 roku.
Oferta silników benzynowych obejmuje trzy jednostki: 1.6 102 KM, 1.8 turbo 150 KM oraz 2.0 TSI z bezpośrednim wtryskiem, rozwijającą moc 200 KM.
Wszystkie silniki współpracują z sześciobiegowymi przekładniami manualnymi. Jeszcze w bieżącym roku planowane jest wprowadzenie sekwencyjnej skrzyni automatycznej z systemem Multitronic, która będzie dostępna w pojazdach z silnikiem 2.0 TSI.
Exeo ST może być wyposażone w system nawigacyjny najnowszej generacji, nowy system informacyjno-rozrywkowy z licznymi funkcjami i złączami (MP3, iPod, USB, Bluetooth), a także w okno dachowe z ogniwami słonecznymi, które zasilają system przewietrzania i chłodzenia wnętrza nawet po wyłączeniu silnika, co eliminuje ryzyko rozładowania akumulatora.
Źródło: Seat