W czwartek (28.05) w scenerii krakowskiej huty ArcelorMittal Kraków miała miejsce polska premiera najnowszego modelu hiszpańskiej marki Seat. Jest nim reprezentant segmentu D, czyli Exeo.
Seat Exeo jest samochodem bazującym na płycie podłogowej poprzedniej wersji Audi A4. Dzięki temu, Exeo oferowany jest w polskich salonach z czterema silnikami. Trzy pierwsze to benzynowe jednostki napędowe począwszy od 1.6 MPI 102KM, 1.8T 20V 150KM kończąc na silniku 2.0 TSI o mocy 200KM. Oprócz tego klient ma do wyboru dwulitrowego diesla wyposażonego w filtr cząstek stałych DPF i spełniający normy emisji spalin EURO 5. Jednostka ta oferowana jest z dwoma mocami 143 i 170KM. Obie te jednostki dieslowskie są wyposażone w nowoczesny system Common Rail. Zarówno benzynowe i wysokoprężne jednostki oferowane są tylko z manualną sześciobiegową skrzynią biegów. Automatyczne skrzynie biegów będą dostępne w późniejszym terminie, podobnie jak nowa gama silników benzynowych i dieslowskich.
Jak pokazała prawie 400 kilometrowa podróż z Warszawy do Krakowa wnętrze oferuje dużo przestrzeni dla czwórki dorosłych osób i sporej ilości bagażu (460 litrów). Przednie jak i tylne miejsca są bardzo dobrze wyprofilowane i zapewniają komfortowe podróżowanie nawet podczas bardzo długich podróży. Deska rozdzielcza jest uporządkowana i intuicyjna w obsłudze. Dwulitrowy diesel o mocy 140 koni zapewniał pewne i bezpieczne podróżowanie po polskich drogach. Spora moc, połączona z wysokim momentem obrotowym pozwala kierowcy na wykonywanie bezpiecznych manewrów a przy tym bez stresową wizytę pod dystrybutorem z napisem ON. Podczas jazdy Exeo potrzebowało średnio 6.5 litra oleju napędowego na każde sto kilometrów. Dzięki niewielkiemu zużyciu paliwa nie będziemy częstymi bywalcami stacji paliwowej.
Seat Exeo sprzedawany jest w trzech wersjach wyposażeniowych: Reference, Style i Sport. Już podstawowa odmiana Reference wyposażona jest bardzo bogato zapewniając wszystko co jest najpotrzebniejsze dla kierowcy i pasażera. Między innymi w standardzie dostępna jest dwustrefowa klimatyzacja Climatronic. Ceny Exeo rozpoczynają się od 69 900 zł (cena promocyjna do końca czerwca) za wersję Reference wyposażoną w benzynowy silnik 1.6 MPI 102KM. Najdroższa jest odmiana z dwulitrowym wysokoprężnym silnikiem Common Rail o mocy 170KM w wersji wyposażeniowej Style, za którą musimy zapłacić od 96 990zł
Silnik |
Reference |
Style |
Sport |
1.6 MPI 102KM
|
69 990zł (do końca czerwca) 76 990 zł
|
80 990 zł
|
-
|
1.8T 20V 150KM
|
83 990 zł |
87 990 zł |
86 990 zł |
2.0 TSI 200KM
|
-
|
91 990 zł
|
90 990 zł
|
2.0 TDI CR 143KM
|
86 990 zł |
91 990 zł |
90 990 zł |
2.0 TDI CR 170KM
|
-
|
96 990 zł
|
95 990 zł
|