Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

W czwartek (28.05) w scenerii krakowskiej huty ArcelorMittal Kraków miała miejsce polska premiera najnowszego modelu hiszpańskiej marki Seat. Jest nim reprezentant segmentu D, czyli Exeo.


Seat Exeo jest samochodem bazującym na płycie podłogowej poprzedniej wersji Audi A4. Dzięki temu, Exeo oferowany jest w polskich salonach z czterema silnikami. Trzy pierwsze to benzynowe jednostki napędowe począwszy od 1.6 MPI 102KM, 1.8T 20V 150KM kończąc na silniku 2.0 TSI o mocy 200KM. Oprócz tego klient ma do wyboru dwulitrowego diesla wyposażonego w filtr cząstek stałych DPF i spełniający normy emisji spalin EURO 5. Jednostka ta oferowana jest z dwoma mocami 143 i 170KM. Obie te jednostki dieslowskie są wyposażone w nowoczesny system Common Rail. Zarówno benzynowe i wysokoprężne jednostki oferowane są tylko z manualną sześciobiegową skrzynią biegów. Automatyczne skrzynie biegów będą dostępne w późniejszym terminie, podobnie jak nowa gama silników benzynowych i dieslowskich.
Jak pokazała prawie 400 kilometrowa podróż z Warszawy do Krakowa wnętrze oferuje dużo przestrzeni dla czwórki dorosłych osób i sporej ilości bagażu (460 litrów). Przednie jak i tylne miejsca są bardzo dobrze wyprofilowane i zapewniają komfortowe podróżowanie nawet podczas bardzo długich podróży. Deska rozdzielcza jest uporządkowana i intuicyjna w obsłudze. Dwulitrowy diesel o mocy 140 koni zapewniał pewne i bezpieczne podróżowanie po polskich drogach. Spora moc, połączona z wysokim momentem obrotowym pozwala kierowcy na wykonywanie bezpiecznych manewrów a przy tym bez stresową wizytę pod dystrybutorem z napisem ON. Podczas jazdy Exeo potrzebowało średnio 6.5 litra oleju napędowego na każde sto kilometrów. Dzięki niewielkiemu zużyciu paliwa nie będziemy częstymi bywalcami stacji paliwowej.
Seat Exeo sprzedawany jest w trzech wersjach wyposażeniowych: Reference, Style i Sport. Już podstawowa odmiana Reference wyposażona jest bardzo bogato zapewniając wszystko co jest najpotrzebniejsze dla kierowcy i pasażera. Między innymi w standardzie dostępna jest dwustrefowa klimatyzacja Climatronic. Ceny Exeo rozpoczynają się od 69 900 zł (cena promocyjna do końca czerwca) za wersję Reference wyposażoną w benzynowy silnik 1.6 MPI 102KM. Najdroższa jest odmiana z dwulitrowym wysokoprężnym silnikiem Common Rail o mocy 170KM w wersji wyposażeniowej Style, za którą musimy zapłacić od 96 990zł

 
Silnik
Reference
Style
Sport
1.6 MPI 102KM
69 990zł (do   końca czerwca)
76 990 zł
80 990 zł
-
1.8T 20V 150KM
83 990 zł
87 990 zł
86 990 zł
2.0 TSI 200KM
-
91 990 zł
90 990 zł
2.0 TDI CR 143KM
86 990 zł
91 990 zł
90 990 zł
2.0 TDI CR 170KM
-
96 990 zł
95 990 zł













Tekst + Zdjęcia: Artur Ławnik
Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej