Od czerwca SEAT Ibiza zarówno w wersji pięciodrzwiowej, jak i SC będzie dostępny w Hiszpanii z nowym silnikiem 1.6 TDI CR 90 KM. System Common Rail, który po raz pierwszy trafi pod maskę tego modelu marki, zapewnia lepszą kulturę pracy silnika, a także przyczynia się do zmniejszenia hałasu, zużycia paliwa i emisji spalin.
90-konna jednostka 1.6 TDI CR jest bez wątpienia atrakcyjną propozycją, plasującą się między dostępnymi obecnie silnikami 1.4 TDI 80 KM i 1.9 TDI 105 KM. Nowy silnik zastąpi 90-konną wersję silnika 1.9 TDI, rozpoczynając stopniowe przechodzenie do systemu common rail w modelu Ibiza. Silnik współpracuje z pięciobiegową manualną skrzynią biegów i między innymi dzięki filtrowi cząstek stałych DPF spełnia normę emisji spalin EU5, która zacznie obowiązywać od 2010 roku.
Osiągom samochodu wyposażonego w ten silnik towarzyszy obniżona emisja spalin i mniejsze zużycie paliwa, co sprawia, że Ibiza jest jednym z najbardziej ekologicznych modeli w swoim segmencie. Przy maksymalnym momencie obrotowym 230 Nm w przedziale od 1500 do 2500 obr./min., średnie zużycie paliwa wynosi tylko 4,2 l/100, a emisja CO2 tylko 109 g/km. Oznacza to, że w Hiszpanii klienci kupujący nową Ibizę z silnikiem 1.6 TDI CR będą zwolnieni z podatku rejestracyjnego.
Źródła: Seat