Na Salonie Motoryzacyjnym odbywającym się w dniach 5-15 marca 2009 roku w Genewie, SEAT po raz pierwszy zaprezentuje nowego Leona i nową Alteę na rok modelowy 2009.
W pojazdach marki wprowadzono szereg ewolucyjnych zmian, obejmujących przede wszystkim linie przedniej i tylnej części nadwozia z zachowaniem charakterystycznych elementów obydwu modeli oraz całkowicie odnowioną gamę silników, w tym także jednostki wysokoprężne z systemem common rail. Wszystkim tym nowościom towarzyszy imponujący poziom wyposażenia, w którym szczególny nacisk położono na elementy poprawiające komfort i bezpieczeństwo.
Podobnie jak w przypadku czwartej generacji Ibizy oraz nowego Exeo, sylwetka nadwozi Leona i Altei na rok 2009 podporządkowana jest ''koncepcji strzały''. Obydwa samochody zachowały charakterystyczne sylwetki dotychczasowych modeli, ale wprowadzono także całkiem nowe elementy wzornicze.
Dzięki nowej atrapie chłodnicy z mniejszym logo SEAT i bardziej wyrazistą chromowaną obwódką przód obydwu modeli stał się bardziej stonowany i elegancki. Nowością są także większe reflektory, nowo zaprojektowane lusterka boczne i obręcze kół o nowoczesnym wzorze. Większa tylna szyba wpłynęła na poprawę widoczności. Zmodyfikowano też między innymi tylną klapę i lampy zespolone. Nowoczesny wygląd ergonomicznego przedziału pasażerskiego to zasługa zmian obejmujących zespół wskaźników, konsolę centralną oraz wykończenie i materiały boczków drzwi.
Flagową jednostką benzynową jest silnik 2.0 TSI 211 KM, natomiast wielką nowością wśród diesli jest wprowadzenie technologii common rail w silniku 2.0 TDI 170 KM. Ponadto wszystkie wersje silnikowe mogą być wyposażone w sekwencyjną automatyczną skrzynię biegów DSG. W samochodach z silnikiem 1.8 TSI 160 KM skrzynia ta ma siedem przełożeń i jest sterowana manetkami przy kierownicy.
Źródło: Seat