Salon Motoryzacyjny w Genewie to miejsce, w którym SEAT zaprezentuje nowy prototypowy model SportCoupé Bocanegra o zdecydowanym charakterze i sportowej sylwetce. To początek nowego, realizowanego w krótkim czasie przedsięwzięcia firmy SEAT, którego elementami będzie spektakularna premiera Ibizy nowej generacji oraz prezentacja nowego sedana w 2009 r.
Bocanegra, budzący silne emocje już na pierwszy rzut oka, to samochód ''praktyczny i ładny'', a więc zbudowany zgodnie z teorią stosowaną przez Luca Donckerwolke, Dyrektora Działu Projektowania w firmie SEAT. Nazwa samochodu (dosł.: ''czarne usta'') pochodzi od efektownego czarnego pasa z przodu, którego górna połowa wykonana jest z ciemnego półprzezroczystego tworzywa Perspex i osłania diodowe reflektory. Dopełnieniem atrakcyjnego przodu jest klasyczne logo producenta - litera ''S'', tym razem w kolorze czarnym, otoczona chromowanym konturem. W nisko zawieszonym kompaktowym czterometrowym nadwoziu coupé doskonale połączono sportowy styl i charakterystykę z wszechstronnymi aspektami praktycznymi, takimi jak funkcjonalność, przestronność i wysoki poziom bezpieczeństwa.
Inne detale przyciągające uwagę to między innymi panoramiczny szklany dach, dzięki któremu dzienne światło rozjaśnia wnętrze pojazdu, kierunkowskazy umieszczone w obudowach lusterek bocznych i niskoprofilowe opony 235/35 na efektownych 19-calowych aluminiowych obręczach.
Charakterystyczne elementy z tyłu pojazdu to masywne błotniki z lampami zespolonymi i centralnie umieszczona końcówka układu wydechowego, zintegrowana ze zderzakiem w celu nadania pojazdowi bardziej zwartej i atrakcyjnej sylwetki.
W przedziale pasażerskim SEAT-a Bocanegra zastosowano zróżnicowaną kolorystykę i faktury. Uwagę zwraca lekkie sportowe wzornictwo deski rozdzielczej. Stylizacja wszystkich elementów harmonizuje z centralną konsolą, w której umieszczono sterowanie klimatyzacją.
Zestaw wskaźników pasuje do zdecydowanie sportowego charakteru marki. Między dwiema nowo zaprojektowanymi tarczami wyświetlane jest ergonomiczne menu telefonu. Łącznością steruje się za pomocą przycisków na kierownicy, co wzmacnia więź między kierowcą, pojazdem i urządzeniami peryferyjnymi, takimi jak telefon Palm i moduł Bluetooth.
Atrakcyjność lekkich elementów, takich jak podłokietniki czy fotele kubełkowe, podnosi zastosowanie skóry połączonej z półprzezroczystym tworzywem Perspex.
Nowy prototyp SEAT-a to pierwszy samochód wyposażony jednocześnie w mocny i wydajny silnik 1.4 TSI z podwójnym doładowaniem oraz siedmiostopniową przekładnię DGS sterowaną manetkami przy kierownicy.
Silnik o małej pojemności cylindrów, a zatem emitujący minimalne ilości CO2, i współpracująca z nim szybka sportowa skrzynia DSG gwarantują mnóstwo przyjemności z jazdy. Możliwość zmiany przełożeń bez odrywania rąk od kierownicy oraz znakomita stabilność i precyzja prowadzenia dzięki stosowanemu w samochodach marki SEAT unikatowemu, zwinnemu podwoziu - zapewniają kierowcy niepowtarzalne wrażenia ze sportowej jazdy.
Źródło: Seat