W wywiadzie dla niemieckiej gazety ''Frankfurter Allgemeine Zeitun'' dyrektor generalny SEAT-a Erich Schmitt zapowiedział, że do 2018 roku sprzedaż SEAT-ów zostanie zwiększona do 800 000 samochodów rocznie. Oznacza to ni mniej ni więcej tylko podwojenie zbytu aut – aktualnie sprzedaż SEAT-ów kształtuje się na poziomie 400 000 sztuk w ciągu roku.
Z pewnością jednym z czynników, który może wpłynąć na wzrost sprzedaży SEAT-ów jest urozmaicenie oferty modelowej. Schmitt zapowiedział, że do 2012 roku oferta SEAT-a będzie obejmowała 15 modeli w siedmiu segmentach, natomiast w 2018 roku liczba oferowanych modeli wzrośnie aż do 40 (aktualnie SEATposiada w swojej ofercie 7 modeli w trzech segmentach).
Dodatkowo Schmitt zapowiedział, że SEAT planuje kolejne redukcje zatrudnienia oraz znaczne modyfikacje w procesie produkcji, których celem jest skrócenie czasu potrzebnego na wyprodukowanie samochodu. Według niego przykładowo czas potrzebny na zmontowanie następnej generacji modelu Ibiza skróci się z 27 godzin, które są potrzebne do stworzenia obecnej generacji tego auta, do zaledwie 18.
Źródło: Seat