Hiszpański producent samochodów SEAT S.A. ogłosił właśnie informację o znaczącym – sięgającym 109 milionów euro – wzroście wyniku operacyjnego za pierwsze dziewięć miesięcy 2007 roku.
SEAT poprawił także jakość operacji sprzedażowych, dzięki sprzedaży lepiej wyposażonych samochodów. Wyniki za pierwsze dziewięć miesięcy 2007 roku to 319.500 samochodów, co stanowi nieznaczny, 1,3% spadek w porównaniu z liczbą samochodów sprzedanych w roku poprzednim, który jednak został skompensowany lepszym wynikiem finansowym w przeliczeniu na jeden model. Co ważne, obroty SEAT-a w tym samym okresie osiągnęły 4.450 milionów euro.
Po zakończeniu trzeciego kwartału bieżącego roku wiodącym modelem SEAT -a nadal pozostaje Ibiza – (130.000 sztuk dostarczonych do klientów) oraz León (90.000 sztuk). Hiszpańska marka zyskuje także na dobrej koniunkturze rynkowej dla samochodów z rodziny Altea, które zyskały w tym roku około 60.000 nabywców. Tak dobry wynik to efekt wprowadzenia przez prezesa, Ericha Schmitta, zintegrowanego planu doskonalenia firmy SEAT S.A. Założenie jest takie, by dodatni wynik operacyjny został osiągnięty już w 2007 roku, czyli z rocznym wyprzedzeniem planu.
Źródło: Seat