Śledź nas na:     

Marka:
Wróć



Pewnego pięknego i bardzo upalnego dnia zjawiłem się po odbiór Megane II generacji nie wiedząc jaka wersja zostanie mi udostępniona. Okazało się, że będzie to niebieska 5 drzwiowa Megane II z nowym wysokoprężnym silnikiem pod maską 1.5dCi i mocy 105KM.

Opis

Krótka historia
Druga generacja Renault Megane zadebiutowała 4 lata temu (2002r.) jako 3 i 5 drzwiowy hatchback zaś rok później dołączyły trzy kolejne wersje: sedan, kombi oraz coupecabrio. Firma Euro NCAP poddała testom zderzeniowym 5 drzwiową wersję, w którym auto uzyskało maksymalną notę 5 gwiazdek. Na początku tego roku poddano go małemu face-liftingowi.

Kwestia przyzwyczajenia
Cztery lata temu podczas premiery miałem bardzo mieszane uczucia co do tego samochodu. Nie ukrywam, że wtedy auto nie przypadło mi do gustu. Dzisiaj jest jednak już zupełnie inaczej i przyzwyczaiłem się do wyglądu zewnętrznemu a podczas jazd mój testowy egzemplarz nawet często przyciągał spojrzenia przechodniów. Powodem był ciekawy odcień niebieskiego koloru jakim pokryto karoserię.



Wygodnie i komfortowo
Otwieram drzwi a wnętrze zaprasza szaro-beżowym kolorem tapicerki. Bez wahania siadam w fotelu kierowcy, który po przejechaniu kilkuset kilometrów okazuje się bardzo wygodnym i komfortowym siedzeniem. Dodatkowo zapewniającym dobre trzymanie boczne podczas ostrzej pokonywanych zakrętów.
Pasażerowie siedzący z tyłu mają również zapewniony wysoki komfort podróży. Miejsca na nogi jak i nad głową jest pod dostatkiem.



Materiały oraz plastiki jakie zostały wykorzystane w testowej Megane nie budziły zastrzeżeń dlatego też nie będę się nad nimi rozpisywał.
Spoglądam na deskę rozdzielczą widzę podobieństwo do pozostałych modeli jakie już testowałem wcześniej.



Wszystko jest uporządkowane i bardzo proste w obsłudze. Ciekawym akcentem odróżniającym Megane jest rzadko spotykany kolor podświetlenia przejrzystych i czytelnych zegarów (patrz zdjęcia).



Teraz zerknijmy do bagażnika. A tam czeka na nas 330 litrów przestrzeni bagażowej o całkowicie płaskiej podłodze.



Tegoroczna nowość pod maską
W testowanym egzemplarzu Megane pod maską zamontowano dobrze nam znaną 1.5 litrową jednostkę wysokoprężną dCi (wcześniej w Clio III oraz Modus).



Ale nie do końca, ponieważ w Megane II zwiększono maksymalną moc z 85 do 105KM. Wraz ze wzrostem mocy wzrósł również moment obrotowy o całe 40Nm i teraz wynosi 240Nm. Ale dość suchych faktów, czas sprawdzić te parametry!. Za pomocą przycisku Start-Stop odpalam Renault Megane i co słyszę... otóż prawie nic. Wnętrze jest wręcz idealnie wyciszone i dopiero po wkręceniu silnika na wyższe obroty usłyszymy charakterystyczny dźwięk pracującej turbiny. Wrzucam pierwszy z sześciu dostępnych biegów i powoli wyjeżdzam z parkingu. Wyżej wymienione parametry zapewniają autu ważącemu ponad 1200kg przyśpieszenie od 0 do 100km w nieco ponad 11 sekund. Nie gorzej jest z prędkością maksymalną wynoszącą całe 185km/h co na polskich drogach i tak jest za dużą wartością.
Bardzo dobrze wypada elastyczność, która zapewniona jest sporym momentem obrotowym dostępnym już od 2000obr./min.
Jak już wspomniałem wcześniej moja testówka została wyposażona w 6 biegową manualną skrzynię biegów, która pracowała bez najmniejszych zarzutów. Poszczególne biegi wchodziły łatwo i bezproblemowo.
Zawieszenie nie sprawiało problemów w trakcie jazdy. Dzięki dobremu zestrojeniu auto pewnie się prowadzi nawet przy większych prędkościach a oprócz tego zapewniało komfortowe i wygodne podróżowanie po naszych drogach.
Przyszła pora na koszty. Podczas moich jazd testowych auto potrzebowało średnio 5 litrów w cyklu mieszanym co jest bardzo wielkim plusem szczególnie w dzisiejszych czasach wysokich cen.

Oferta warta zastanowienia
Renault Megane II z wysokoprężnym silnikiem 1.5 dCi o mocy 105KM jest bardzo dobrą ofertą dla osób ceniących wygodne, komfortowe i do tego nieprawdopodobne w dzisiejszych czasach tanie podróżowanie.
Niestety aby tanio podróżować trzeba najpierw wyłożyć prawie 77 tysięcy złotych za które dostajemy prawie w pełni wyposażone auto mogące bez najmniejszych oporów służyć jako rodzinne.

Plusy
- Dynamiczny i bardzo oszczędny silnik
- Przestronne wnętrze
- Bogate wyposażenie
- Zawieszenie

Minusy
- Cena

Dane techniczne

Dowód osobisty:
Pojemność silnika: 1461ccm (turbo diesel Common Rail)
Liczba cylindrów/zaworów: 4/8
Moc: 105KM przy 4000obr./min
Moment obr.: 240Nm przy 2000obr./min
Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna
Napęd: przedni
Pojemność bagażnika: 330/[1190] l [po rozłożeniu siedzeń]
0-100km/h: 11,1sek.
Vmaks: 185km/h
Zużycie paliwa: 5.8/4.1/4.7 [6.2/4.3/5.0 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 60 litrów
Wymiary: 4395/1777/1458 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1205kg
Ładowność: 565kg

Wyposażenie: wersja Dynamique ABS z EBV i z systemem wspomagania nagłego hamowania, poduszki czołowe kierowcy i pasażera, kurtyny powietrzne przód/tył, boczne poduszki chroniące klatki piersiowe, 7-funkcyjny komputer pokładowy - komunikaty w języku polskim, automatycznie włączane światła mijania, elektryczne sterowane szyby przód/tył, elektryczne lusterka oraz podgrzewane, centralny podłokietnik przedni i tylny z zamykanymi schowkami, felgi aluminiowe 16 calowe, karta Renault, klimatyzacja manualna, oparcie tylne składane i siedzenie dzielone w układzie 1/3-2/3, oświetlony schowek o pojemności 17 litrów (chłodzony w wersjach z klimatyzacją), reflektory przeciwmgielne, schowki w podłodze przed przednimi fotelami, skórzana kierownica, gałka dźwigni zmiany biegów i uchwyt hamulca ręcznego, trójramienna kierownica z regulacją wysokości i głębokości ustawienia, wycieraczki przedniej szyby o automatycznej regulacji częstotliwości pracy + czujnik deszczu, wspomaganie kierownicy itd.

Cena: 76150zł. [wersja testowana]

 AUTOR (Tekst): Artur Ł.
(Zdjęcia): Marcin Ł.


(!Wszelkie prawa do publikacji bez uzgodnienia ze mną zastrzeżone!)

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej