Śledź nas na:     

Marka:
Wróć


Marzysz o sportowym samochodzie? Nie stać Cię na Porsche i Ferrari? Zajrzyj do salonu Renault, a tam czeka na Ciebie najnowsza Laguna Coupe, która nie jednego uwiodła. Dziś w teście najmocniejsza odmiana z benzynowym silnikiem 3.5 V6 o mocy 240KM. Będzie się działo!

Opis

Po odebraniu dokumentów i kluczy udałem się w poszukiwaniu mojego testowego egzemplarza, który stał na końcu parkingu, błyszcząc w promieniach słonecznych.


Piękny i uwodzicielski
Z przodu Renault Laguna Coupe przypomina swoich braci, ale nie do końca. Przednie reflektory są spłaszczone i połączone ze sporych rozmiarów, chromowaną atrapą o kształcie przypominającym uśmiechające się usta. Z boku, to typowe coupe o nisko poprowadzonej linii dachu i pięknych 18 calowych alufelgach. Tył, nawiasem mówiąc najczęściej oglądany, to przede wszystkim diodowe światła i dwie końcówki układu wydechowego. Całość, minimalnie przypomina Astona Martina, jednak wyszło to na wielki plus dla Renault Laguna Coupe.

Ocena stylistyki: 5

Benzynowa V6 pod maską
Po zajęciu miejsca za kierownicą Laguny Coupe, naciskam nieśmiało przycisk START-STOP, aby uruchomić drzemiący pod maską silnik. Do moich uszu dobiega dyskretny pomruk benzynowej jednostki V6. Dodaję gazu i już wiem, że emocji nie zabraknie! A zapewni to 240 konny silnik o pojemności 3498 ccm, oprócz tego silnik oferuje kierowcy 330Nm momentu obrotowego, który wspomoże w każdej sytuacji na drodze. Mimo sportowego charakteru auta, podróżowanie jest komfortowe i przyjemne. Bardzo ciekawym rozwiązaniem jest opcjonalny system 4Control, czyli cztery skrętne koła. Dzięki, temu systemowi Laguna Coupe wręcz idealnie prowadzi się w zakrętach dając przy tym poczucie bezpieczeństwa dla czwórki pasażerów. Układ kierowniczy idealnie dopasowano do sportowego charakteru auta. Im większa prędkość, tym bardziej układ kierowniczy usztywnia się. Jak już wspomniałem o prędkościach, pora napisać o wynikach testu na zamkniętym terenie. Silnik połączono z 6 biegową, automatyczną skrzynią biegów o dobrze dobranych przełożeniach, lecz czasem zbyt długo myślącej. Ok. pora na test osiągów. Przede mną 4 kilometrowy odcinek prostej. Ustawiam lewarek skrzyni na D, czyli Drive, wciskam do oporu pedał gazu i pierwszą setkę osiągam już po 7.4 sekundach. Jednak, Laguna bez zadyszki dalej przyśpiesza wydobywając z siebie piękny dźwięk V6, aż osiągam prędkość maksymalną równą 247km/h. Niesamowite wrażenie! Wszystkie osiągi sprawdzamy na terenie zamkniętym.
Po testach szybkościowych przyszedł czas na wizytę przy dystrybutorze z napisem PB 95. Podczas całego testu Renault Laguna Coupe średnio zadowalało się 11,5 litrami benzyny bezołowiowej na każde 100 kilometrów. Przy takim spalaniu na 66 litrowym baku mamy możliwość przejechania 573 kilometrów. W mieście zużycie oscyluje w granicach 16.5 litrów, jednak nie ma co się dziwić, bo tyle koni mechanicznych musi mieć co pić!

Ocena silnika: 5

Mimo sportowego charakteru w pełni komfortowo
Wnętrze prezentowanego Renault Laguna Coupe zapewnia wygodne i komfortowe podróżowanie dla dwójki dorosłych osób, plus dwoje dzieci. Z przodu, miejsca jest pod dostatkiem i nawet bardzo wysokie osoby nie będą narzekać na jego brak. Z tyłu jest już gorzej i wygodnie będą siedzieć tylko dzieci, ponieważ miejsca te są mocno wyprofilowane i nie każdego pomieszczą. Przednie fotele są dość wygodne, posiadają też niezłe trzymanie boczne. Bez problemu możemy zabrać wszystkie najpotrzebniejsze bagaże do 423 litrowego bagażnika.
Spójrzmy teraz na deskę rozdzielczą, która praktycznie niczym nie wyróżnia się od zwykłych Lagun. Deska rozdzielcza jest uporządkowana i przejrzysta, jak w każdym innym modelu Renault. Miłym, białym kolorem podświetlone są czytelne i przejrzyste zegary, które nie jednego urzekną.
Kończąc, ocenę wnętrza pora wspomnieć o materiałach, które zostały wykorzystane w prezentowanej Lagunie Coupe. Plastiki są miękkie i bardzo dobrze spasowane. Skórzana i jasnobeżowa tapicerka jest miła w dotyku, a jej jakość jest bardzo dobra.

Ocena wnętrza: 4+

Warta grzechu
Renault Laguna Coupe z najmocniejszym silnikiem benzynowym 3.5 V6 i mocy 240KM jest idealną propozycją dla osób lubiących sportowe doznania. I nawet wysoka cena, bo aż 180 900 zł za prezentowany egzemplarz nie powinna nikogo odstraszyć. Według mnie, jest to niemalże idealne auto, jakim do tej pory miałem okazję jeździć!

Ocena końcowa: 5

Plusy
+ Osiągi
+ Stylistyka nadwozia
+ Komfortowe i przestronne wnętrze

Minusy
- Spalanie w mieście

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 3498 ccm benzynowy V6
Moc: 240 KM przy 6000 obr./min
Moment obr.: 330 Nm przy 4400 obr./min
Skrzynia biegów: 6-biegowa automatyczna
Napęd: przedni
0-100km/h: 7,4 sek.
Vmaks: 244 km/h
Zużycie paliwa: 15,0/7,4/10,0 [16,5/8,9/11,5 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 66 litrów
Teoretyczny zasięg: 573 kilometrów
Wymiary: 4643/1812/1400 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1522 kg
Ładowność: 430 kg
Pojemność bagażnika: 423/[b.d.] l [po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 3/4

Wyposażenie: wersja Initiale

Dodatkowe wyposażenie:
system 4Control (+ 5000 zł), zestaw dla palących (+ 100 zł), felgi aluminiowe 18 calowe Interlagos (+ 3000 zł), dywaniki (+ 400 zł), nawigacja satelitarna Carminat DVD Bluetooth (+ 9000 zł)

Cena: 163 500 zł [wersja Initiale] 180 900 zł [wersja testowana]

AUTOR (Tekst+Zdjęcia): Artur Ławnik

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej