Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 


Długo musieliśmy czekać, aby francuska marka miała w swojej ofercie auto klasy SUV, bo dopiero teraz pojawił się na rynku Renault Koleos. Do testu dostaliśmy odmianę wysokoprężną o pojemności 2 litrów i mocy 173KM.

Opis

Pomieszanie stylów
Stylistyka pierwszego SUVa w historii Renault, jest niejednolita, zauważamy tu pomieszanie kilku stylów. Z przodu najwięcej widać podobieństwa do pozostałych braci i sióstr z koncernu. Wyłupiaste, duże światła to charakterystyczny element przedniej części nadwozia. Linia boczna ukazuje nam jajowate nadwozie, które wbrew pozorom daje nam sporo miejsca we wnętrzu auta. Z tyłu górują obłe kształty, a zaokrąglone lampy podobają się praktycznie każdemu. Krótko mówiąc, Renault Koleos jest nietuzinkowym i eleganckim SUVem wśród pozostałych aut tego segmentu.

Przestronnie
Nadwozie, jak już wspomniałem wcześniej, sugeruje niezbyt dużo miejsca we wnętrzu. Jednak, gdy zajrzymy do środka okazuje się, że jest zupełnie inaczej. Wnętrze oferuje nam bardzo dużo przestrzeni na nogi, jak i nad głowami niezależnie czy siedzimy z przodu czy z tyłu auta. Nikomu nie powinno zbraknąć przestrzeni na nogi jak i nad głowami. Podobnie ma się sytuacja z bagażami wszystkich podróżujących prezentowanym dziś Koleosem. Do dyspozycji mamy równe 450 litrów całkowicie płaskiej przestrzeni ładunkowej. Bardzo łatwy jest dostęp do bagażnika, bo klapa otwiera się na dwa sposoby. Możemy otworzyć połowę, standardowo do góry i dodatkowo, tak jak w pickupie otwierając do dołu drugą część klapy. Bardzo dobre rozwiązanie. Poza, tak sporym bagażnikiem w Koleosie jest aż kilkanaście schowków, a w jednym z nich możemy schłodzić napoje.
Spójrzmy teraz na deskę rozdzielczą. Panel środkowy posiada sporą ilość przycisków, które na początku mogą przytłaczać. Jednak po chwili wszystko staje się bardzo proste i intuicyjne w obsłudze. Spodobała mi się umieszczona między przednimi fotelami, konsola z dżojstykiem do obsługi nawigacji. Zegary są nadzwyczajnie przejrzyste i czytelne zawsze. Niezależnie, od pory dnia.
Materiały, które są wykorzystane w testowanym Koleosie są bardzo dobrej jakości i nie budzą większych zastrzeżeń. Podobnie jest plastikami, które są bardzo dobrze spasowane, lecz mogłyby być milsze w dotyku.

Dynamicznie i oszczędnie
Pod maską prezentowanego dziś Renault Koleosa, znajduje się wysokoprężna jednostka napędowa o pojemności 2.0 dCi i mocy 173KM. Ważące prawie 1700kg auto, bardzo ochoczo przyśpiesza do pierwszych 100km/h w 9.8 sekund i maksymalnie możemy rozpędzić Koleosa do 189km/h. Napęd przekazywany jest automatycznie na wszystkie cztery koła. Silnik połączono z sześciobiegową manualną skrzynią biegów.
Zawieszenie zestrojone kompromisowo, bo jest połączeniem komfortu dla podróżujących, jak i pewnego prowadzenia auta w każdych warunkach dla kierowcy. Nie zapomniano, również o bezpieczeństwie i mimo odczuwalnej miękkości zawieszenia Koleos, pewnie pokonuje każde ostrzejsze zakręty. Zawdzięczamy to w dużej mierze stałemu, automatycznemu napędowi na cztery koła.
Układ kierowniczy idealnie współpracuje z zawieszeniem i nie budzi większych uwag. Bez wahania, wykonuje wszystkie polecenia jakie wydaje mu kierowca Koleosa.
Wielkim atutem tego auta, jest niewielki apetyt na paliwo. Średnie spalanie oscyluje w graniach 8.3 litrów oleju napędowego na każde 100 kilometrów. Dzięki, temu na pełnym baku mamy możliwość przejechania około 783 kilometrów bez tankowania. W mieście zużycie wzrasta do równych 10 litrów. Jednak, jest na to wytłumaczenie, a są nimi spore gabaryty auta i stały napęd 4x4.

Krótka refleksja
Czy warto kupić ten samochód? Mimo wysokiej ceny (118 200zł), moim zdaniem warto, choćby dlatego, że Koleos nadaje się idealnie do podróżowania po polskich drogach, a w terenie możemy mu po prostu zaufać! Jest przestronny, bez problemu może służyć jako pełnowartościowe auto rodzinne, a w dodatku jest oszczędny!


Plusy
+ Dynamiczny i oszczędny silnik
+ Przestronne wnętrze

Minusy
- Cena

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1995 ccm turbodiesel (Common Rail)
Moc: 173KM przy 3750 obr./min
Moment obr.: 360Nm przy 2000 obr./min
Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna
Napęd: 4x4
0-100km/h: 9.8 sek.
Vmaks: 189km/h
Zużycie paliwa: 9.6/6.8/7.9 [10.0/7.2/8.3 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 65 litrów
Teoretyczny zasięg: 783 kilometrów
Wymiary: 4520/1855/1695 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1655 kg
Ładowność: 383 kg
Pojemność bagażnika: 450 / [1380] l [po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5

Wyposażenie: wersja Dynamique

Cena: 109 700 zł [wersja Dynamique] 118 200 zł [wersja testowana]

AUTOR (Tekst + Zdjęcia): Artur Ławnik

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej