Śledź nas na:     

Marka:
Wróć


Sportową wersję Laguny  można rozpoznać po dyskretnym GT na bocznych słupkach drzwi, ciemnych reflektorach i czarnych lusterkach, na tle niebieskiego lakieru, występującego opcjonalnie tylko w tej wersji.
Są, to optyczne znaki rozpoznawcze. Dzięki czterem skrętnym kołom, kierowca zauważy różnice w prowadzeniu auta. Śmiało może zmierzyć się z kierowcą samochodu z napędem na cztery koła.

Opis

Inteligentna tylna oś.
Zapyta ktoś, na czym polega Tylna skrętna oś?
System Active Drive AWS (All Wheel Steering), odpowiada za elektroniczne skręcanie tylnymi kołami. Jadąc do 60km/h na zakręcie, tylne koła skręcają się przeciwnie do przednich. W mieście poprawiają zwrotność i ułatwiają manewrowanie na zatłoczonych parkingach. Średnica zawracania zmniejszyła się do 10,8m z 12m w podstawowej wersji.
A co dzieje się, gdy przekroczymy magiczne 60 km/h? Czy koła też się skręcają? Tak, ale w tą sama stronę co przednie, a dokładniej, wychylają się tylko o 3,5stopnia. Dzięki temu auto pewniej prowadzi się na łuku. W wersji GT jest twardsze zawieszenie, co można odczuć na nierównym podłożu.

Dwa nadwozia, dwa silniki.
Renault Laguna GT, występuje również w wersji kombi. Do wyboru jest jeszcze jednostka benzynowa 2.0T, która oferuje prędkość max o 10km/h większą, a przyspieszenie do setki o 0.7s szybsze. Silnik benzynowy jest bogatszy o 23KM. Laguna z sercem na benzynę kosztuje 109000zł. Jednostka wysokoprężna w testowanej Francuzce jest mocniejsza od "cywilnego" diesla o 3KM i szybsza o 2km/h, a co za tym idzie, ma też większe spalanie, w czasie testu było w granicach 10litrów.

W środku bez emocji.
Skórzana kierownica, charakterystyczna dla wersji sportowych, jest spłaszczona u dołu a przy tym leży idealnie w dłoniach. Aluminiowa dźwignia zmiany biegów, doskonale komponuje się z plastikowym aluminium, choć rano, wsiadając do samochodu jest bardzo zimna.
Przednie fotele wyłożone są ze skóry, a alkantary są bardzo wygodne i znakomicie trzymają w ostrych zakrętach. Pasażerowie tylnych siedzeń mogą narzekać na twarde siedzenie i brak miejsca nad głową, szczególnie ci powyżej 1,90m.
Jak na klasę D, wielkość bagażnika jest przeciętna, pomieści tylko bagaże 4 osób. Nie zapominajmy o kombi, której bagażnik wynosi 510l.
Znakomitym rozwiązaniem jest zastąpienie kluczyka kartą handsfree. Już nie musimy sięgać po głęboko schowane kluczyki, aby otworzyć Lagunę, czy dostać się do bagażnika mając ręce pełne zakupów. Karta posiada przycisk m.in.: do włączenia świateł, które mogą nam oświetlić drogę do domu lub pojazdu.
Czujnik deszczu potrafi bez powodu zwiększać szybkość pracy wycieraczek, gdy szyba jest już sucha, a tylna wycieraczka włącza się niespodziewanie. Poza tym jest problem z jej wyłączeniem.
Brak tradycyjnego hamulca ręcznego w sportowym samochodzie, to moim zdaniem spory minus. Zastąpienie go przyciskiem to niepotrzebny gadżet.

Reasumując
Cena niebieskiej Laguny jest duża, prawie jak za najbogatszą wersje Privilege, ale też jest podobnie do niej wyposażona. Zamiast reflektorów biksenonowych ma skrętną tylną oś, której nie znajdziemy w żadnej odmianie Laguny, nawet jako opcji.
Laguna GT, to sportowy hatchback z dynamicznym dieslem, ze skrętnymi tylnymi kołami, dlatego nie powinien mieć problemu ze znalezieniem właściciela.

PLUSY
+ Skrętna tylna oś
+ Wzmocniony silnik
+ Bogate wyposażenie

MINUSY
- Brak tradycyjnego hamulca ręcznego
- Czujniki wycieraczek

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 2.0dCi
Moc: 177KM
Maks. moment obr.: 400Nm/2000
Skrzynia biegów: manualna, 6 stopniowa
Napęd: przedni
0-100km/h: 8,5s
Vmax: 222km/h
Zużycie paliwa: 8,6/5,5/6,5 miasto/trasa/cykl mieszany (l/100km)
Pojemność baku: 66 l.
Wymiary:4695/2060/1445 dł./szer./wys. (mm)
Waga: 1539kg.
Ładowność: 400kg.
Pojemność bagażnika: 450/1375 l.
Rozmiar opon: 225/45 R18
Liczba drzwi/liczba miejsc: 5/5


Wyposażenie: wersja GT
- ABS/ESP
- poduszki czoł./boczne
- poduszki kurtynowe
- komputer pokładowy
- el. szyby przód/tył
- klimatyzacja aut.
- radio CD/MP3
- Lakier metalik
- elektr. regul. fotele - opcja (2000zł)
- reflektory ksenonowe - opcja (92500zł)
- nawigacja - opcja (4000zł)

Cena: 115000zł.

AUTOR (Tekst): Marcin Rogulski
(Zdjęcia): Ania Cokalska i Artur Ławnik

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej