Renault postanowiło wprowadzić parę modyfikacji w aucie, które charakteryzuje się największym sportowym zacięciem pośród aut francuskiego producenta, czyli w Megane R.S. Meganka zyskała nowy wygląd oraz kilka dodatkowych udoskonaleń technicznych.
Zmiany wizualne
Aby podkreślić rasowe zacięcie Megane R.S. 275 Trophy postanowiono wzbogacić karoserię o dodatkowe emblematy. Dolne krawędzie drzwi przednich przyozdobiono motywem szachownicy, a na bokach nadwozia oraz na przedniej listwie umieszczono specjalne oznakowanie „Trophy”.
We wnętrzu auta znalazły się kubełkowe fotele Recaro, obszyte skórzaną tapicerką połączoną z alcantarą. Całość wieńczą czerwone przeszycia, które znajdziemy także na tylnej kanapie. Poza tapicerką i fotelami znajdziemy także inne nawiązania do sportowej duszy Meganki, takie jak: sportowa gałka dźwigni zmiany biegów czy kierownica pokryta alcantarą i przeszyta czerwonymi nićmi.
Udoskonalenia techniczne
Jedną z głównych modyfikacji jest zmiana mocy w 2-litrowej jednostce napędowej. Konstruktorzy Renault Sport podnieśli moc Meganki do 275 KM, czyli o 10 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 360 Nm. Jest on dostępny w dość szerokim zakresie bo od 3000 obr./min do 5000 obr./min.
Znaczące jest także połączenie sił ludzi z Renault ze szwedzką firmą Öhlins, która jest jednym ze światowych liderów w produkcji amortyzatorów. Efekt? Opracowano regulowane amortyzatory „Öhlins Road&Track” ze stalowymi sprężynami, które dostępne są w opcji. Natomiast zawieszenie typu Cup nie wymaga dopłaty.
Jest też coś dla miłośników brzmienia i wyglądu wydechu. Tutaj Renault także zasięgnęło pomocy tym razem przyszła ona ze Słowenii. Postanowiono zastosować tytanowy wydech, który nie dość, że wygląda bardzo ciekawie to w dodatku fani sportowego brzmienia wydechu powinni docenić jego chrapliwy i specyficzny dźwięk.
Źródło: Renault/Mototarget.pl