Renault prezentuje najnowszą generację swojego bestsellera - Nowe Renault Clio w wersji hatchback i kombi. Oba modele otwierają nowy rozdział sagi Clio, wprowadzonego w 1990 roku (Clio Storia) i cieszącego się niesłabnącym sukcesem.
Design Nowego Renault Clio nawiązuje do dynamicznej stylistyki przodu Nowego Renault Megane. Wersja kombi wyróżnia się dużą ładownością. Wnętrze charakteryzuje się doskonałą jakością wykończenia i wysokim poziomem komfortu.
Renault Clio wyróżnia się smukłą sylwetką o długości 4 027 mm (+ 41 mm w stosunku do Clio III), rozstawie osi 2575 mm, szerokości całkowitej 1707 mm i wysokości 1497 mm. Wydłużone reflektory sięgają aż do wlotów powietrza. Zderzak o dynamicznej stylistyce charakteryzuje się dużym wlotem powietrza w dolnej części, podkreślonym elementami ochronnymi pokrytymi czarnym lakierem. Przód obramowany światłami przeciwmgłowymi, nadaje autu zdecydowany wygląd. Dwukolorowe obudowy lusterek wstecznych mają charakterystyczny aerodynamiczny kształt. Nowy kształt tylnych świateł doskonale wpisuje się w przedłużenie kwadratowego zarysu bagażnika. Światła cofania i przeciwmgłowe są przesunięte w róg dolnej części zderzaka.
Przy projektowaniu wnętrza Nowego Renault Clio kierowano się potrzebą zapewnienia wysokiego poziomu komfortu i jakości. Już w wersji Dynamique deska rozdzielcza jest wyłożona miękkim w dotyku tworzywem Slush, a przyrządy pokładowe są rozmieszczone w logiczny i czytelny sposób. Ekran nawigacji Carminat TomTom® jest wbudowany w górną część centralnej konsoli. Przyrządy pokładowe zostały uproszczone, a dźwignie przy kierownicy są krótkie. Przełącznik ogranicznika-regulatora prędkości został umieszczony na centralnej konsoli, w pobliżu hamulca postojowego. Włączenie ogranicznika-regulatora prędkości jest sygnalizowane na tablicy rozdzielczej, co ułatwia kierowcy kontrolę nad pojazdem. Przestrzeń i komfort dodatkowo zwiększa elektrycznie otwierany panoramiczny dach o imponujących rozmiarach (1,29 m długości i 0,86 m szerokości).
Nowe Renault Clio oferuje doskonałe połączenie komfortu i bezpiecznej jazdy z precyzyjnym zachowaniem na drodze. Układ jezdny wersji hatchback, identyczny jak ten, który został zastosowany w modelu Clio III, zapewnia skuteczne trzymanie się drogi. W przypadku wersji Grandtour wzmocniono, w stosunku do wersji hatchback, belkę skrętną, która skuteczniej przeciwdziała przechyłom bocznym. Ustawienia amortyzatorów i zawieszenia są przystosowane do podwyższonej masy, znacznych prędkości oraz przewożenia dużych ciężarów.
Szeroka gama silników i skrzyń biegów pozwala w pełni wykorzystać dynamiczny charakter Nowego Renault Clio. Wersje wyposażone w silniki 1.2 16V 65, 1.2 16V 75, TCe 100 oraz dCi 70, 85 i 105 spełniają trzy kryteria znaku Renault eco.
Oferta silników benzynowych składa się z pięciu jednostek (w zależności od kraju): 1.2 16V 65 (48 kW), 1.2 16V75 (55kW), TCe 100 (74 kW), 1.6 16V 110 (82 kW), 1.6 16V 125 (94 kW). Wszystkie, oprócz 1.6, silniki benzynowe posiadają znak Renault eco.
W chwili wprowadzenia Nowego Renault Clio na rynek pojawią się także dwie wersje sportowe: nowa wersja GT oraz wersja Clio Renault Sport (dostępna także z zawieszeniem typu CUP). Wyróżniające się rasową linią Renault Clio GT jest wyposażone w specjalne zawieszenie i mocny, nowy silnik benzynowy 1.6 16V 125 KM.
Źródło: Renault