Nowe Renault Grand Scenic (w Polsce w sprzedaży od 5 czerwca 2009 roku), jest trzecim modelem w ramach programu Nowego Megane, po wersji 5-drzwiowej oraz coupe - wprowadzonych do sprzedaży odpowiednio w listopadzie 2008 roku oraz w styczniu 2009 roku. Wraz z wprowadzeniem Nowego Renault Scenic i Nowego Renault Megane Grandtour, które pojawią się w czerwcu 2009 roku, koncern Renault w ciągu niespełna roku odnowił niemal całkowicie swoją ofertę samochodów w największym europejskim segmencie, dzięki czemu będzie dysponował jedną z najmłodszych gam na rynku. Nowe Renault Grand Scenic - van łączący dynamiczne osiągi z wygodnym wnętrzem. Jeszcze więcej miejsca, schowków i technologii ułatwiających codzienną eksploatację. Zrównoważone proporcje i duże powierzchnie szyb Nowego Grand Scenica (od 3,60 m² do 5,10 m² w wersjach z panoramicznym otwieranym dachem) stanowią zapowiedź wyjątkowej przestronności i komfortu podróżowania dla wszystkich pasażerów. Tylne światła w kształcie bumerangu tworzą swoistą „kurtynę świetlną”, będącą świetlnym znakiem rozpoznawczym charakterystycznym dla Nowego Renault Grand Scenic. Biegną one w kierunku przodu pojazdu, po czym przechodzą w wyraźnie zaznaczoną linię na bokach nadwozia, podkreślającą dynamikę całej sylwetki. Wrażenie to pogłębia opadająca linia dachu i pochyła tylna szyba. Nowy Grand Scenic oferuje atrakcyjne elementy wyposażenia typowe dla samochodów wyższej klasy: chromowaną osłonę wlotu powietrza, obramowania reflektorów przeciwmgłowych i klamek drzwi, wykończone w kolorze błyszczącej czerni środkowe słupki, chromowaną listwę ozdobną klapy bagażnika i boczne listwy ochronne w kolorze nadwozia. Poza solidnym wyglądem, Nowy Grand Scenic wyróżnia się także wysoką jakością spasowania elementów i zastosowanych materiałów. Znajduje to swój wyraz w zaokrąglonym, pełnym kształcie przednich błotników i wyraźnie zarysowanych nadkolach. Dzięki szerokiemu rozstawowi kół (1 536 mm z przodu i 1 539 mm z tyłu) auto jest stabilne i bardzo dobrze trzyma się drogi. Proporcjonalne kształty, wyraźnie zarysowana linia podstawy bocznych szyb i duże powierzchnie drzwi dają poczucie bezpieczeństwa. Wiele starań włożono również w dobór odpowiedniej jakości materiałów i dokładne spasowanie elementów wykończenia wnętrza już na podstawowym poziomie wyposażenia: deska rozdzielcza pokryta została miękkim w dotyku tworzywem typu soft touch. Wycieraczki zostały ukryte pod linią pokrywy silnika nie tylko z powodów estetycznych, ale również w celu uzyskania lepszych parametrów akustycznych i aerodynamicznych. Deska rozdzielcza w kształcie fali, podobnie jak w Nowym Megane, wyróżnia się czystością linii i prostotą formy. Intuicyjne w obsłudze elementy sterujące zostały umieszczone w zasięgu ręki. Na środkowej konsoli umieszczono podstawowe elementy sterujące (automatyczny hamulec postojowy sterowany elektrycznie, regulator-ogranicznik prędkości), jak również złącza multimedialne (gniazdo MP3, USB lub iPod’a®) oraz gniazdo 12V. Regulacje fotela pozwalają kierowcy na przyjęcie idealnej pozycji za kierownicą, dzięki największemu w swoim segmencie zakresowi regulacji siedziska wynoszącemu 70 mm. Bogate możliwości regulacji oraz bardziej pionowe ustawienie kierownicy zapewniają pozycję za kierownicą zbliżoną do pozycji ciała w samochodzie o klasycznym nadwoziu, zachowując jednocześnie wysokie, cenione przez klientów vanów, umieszczenie fotela, które zapewnia doskonałą widoczność. W celu zapewnienia komfortu wszystkim pasażerom, Nowy Grand Scenic posiada klimatyzację w wyposażeniu seryjnym. Techniczne rozwiązania układu jezdnego zostały przejęte z Nowego Renault Megane. Z przodu zastosowano zawieszenie typu McPherson, połączone z widlastą ramą podsilnikową nowej konstrukcji. Rozwiązanie to ogranicza boczne przemieszczenia ramy względem podwozia i gwarantuje precyzyjne prowadzenie samochodu. Z tyłu pojazd jest wyposażony w oś sprężystą o programowanym ugięciu. Jej zamknięty profil oraz umieszczony z przodu wydrążony stabilizator poprzeczny (Ø 26,5 mm) umożliwiły usztywnienie całej konstrukcji względem sił skrętnych i jednocześnie zmniejszenie masy pojazdu. Nowy Grand Scenic dysponuje gamą silników i skrzyń biegów dostosowanych do nowych oczekiwań kierowców. Koszty ich użytkowania są o 20 do 30% niższe w porównaniu do poprzednich generacji. Poddane gruntownym modyfikacjom silniki dCi i TCe stanowią udane połączenie niskiego zużycia paliwa i przyjemności prowadzenia. Dysponują wystarczającym zapasem momentu obrotowego i mocy w każdej sytuacji, w szerokim przedziale prędkości obrotowych i to już od najniższych obrotów.
|