Renault Megane R26.R zwyciężyło w dorocznym konkursie organizowanym przez francuski magazyn motoryzacyjny Echappement. Samochód otrzymał tytuł Sports Model of the Year. Brytyjski magazyn Evo również docenił zalety Renault Megane R26.R, przyznając mu tytuł samochodu roku Car of the Year 2008.
Opracowane przez Renault Sport Technologies, Megane R26.R stanowi rozszerzenie rodziny Renault Sport, do której należą już Clio Renault Sport, Clio F1 Team R27, Megane Renault Sport, Megane Renault Sport dCi, Megane F1 Team R26 i wreszcie Twingo Renault Sport. Najnowszy model z rodziny Renault Sport został skonstruowany pod kątem osiągów i ekstremalnych wrażeń z jazdy.
Adresowany jest do klientów - bywalców torów wyścigowych, jako samochód o niespotykanej relacji ceny do osiągów. Renault Megane R26.R jest samochodem przeznaczonym do sportowej jazdy wyczynowej i został opracowany na bazie Megane F1 Team R26, z którego wykorzystano silnik, skrzynię biegów i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu. Wersja Megane R26.R jest przy tym lżejsza o 123 kg i posiada specjalne sportowe ustawienia zawieszenia.
Megane R26.R potwierdził swoje doskonałe parametry, ustanawiając 23 czerwca 2008 roku nowy rekord okrążenia w kategorii samochodów napędzanych na przednie koła na legendarnym torze Nürburgring w Niemczech, z czasem 8 min. 17 s. Jest to samochód wyczynowy w pełnym tego słowa znaczeniu. Charakterystyczny wygląd Renault Megane R.26.R jest rozpoznawalny po lakierowanej masce wykonanej z włókien węglowych i czerwonych 18-calowych felgach. Auto produkowane jest w serii limitowanej w ilości 450 egzemplarzy.
Jako samochód przystosowany zarówno do jazdy po torze jak i drodze publicznej, Megane R26.R może być opcjonalnie wyposażony w klatkę bezpieczeństwa z czteropunktową uprzężą. Samochód rozpędza się od 0 do 100 km/h w czasie 6 sekund, a 1000 m pokonuje w 29,5 sekundy ze startu zatrzymanego.
Źródło: Renault