Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Przez ostatnie 30 lat poziom emisji spalin samochodowych zmniejszył się 100-krotnie. Ten spadek jest w znacznej części związany z wprowadzaniem coraz bardziej surowych europejskich norm.

Renault nie tylko spełnia je z wieloletnim wyprzedzeniem, ale także poszukuje i stosuje technologie, które nie zmuszają kierowców do wyboru pomiędzy atrakcyjną ceną a ekologicznym samochodem. Inżynierowie Renault ograniczają masę pojazdów oraz przeprowadzają zaawansowane badania nad aerodynamiką.

Nie istnieje jedno cudowne rozwiązanie całkowicie chroniące przed zanieczyszczeniem powietrza spalinami emitowanymi przez silniki samochodów. Zachowanie jego czystości wymaga zastosowania kombinacji wielu rozwiązań, z których każde ma wpływ na określony parametr i jednocześnie nie jest zbyt kosztowne. Ekologiczny samochód musi być dostępny cenowo tak, aby jak największa ilości osób przyczyniała się do dbałości o środowisko.

Im większa masa samochodu, tym więcej energii silnik musi dostarczyć, aby go poruszyć i utrzymać jego prędkość na nawet niewielkim wzniesieniu. Dlatego uzyskanie jak najmniejszego ciężaru pojazdu jest ważnym aspektem rozważanym podczas prac nad oszczędnością energii oraz zmniejszaniem emisji CO2. Przez ostatnie lata wiele metalowych elementów samochodów zostało więc wyparte przez lżejsze komponenty. Jednak elementy te muszą spełniać surowe wymagania natury technicznej, doskonale znosić wahania temperatury czy nie podlegać korozji. Obniżanie masy pojazdu wiąże się z też z kosztami. Oszacowano, że żaden zaoszczędzony kilogram nie może generować kosztów wyższych, niż 3 Euro. Jednak masę Nowej Laguny udało się zmniejszyć średnio o 15 kg, a w wersji z silnikiem wysokoprężnym 110 KM eco² nawet o 65 kg. Dzięki temu Nowa Laguna jest pierwszym samochodem Renault, który jest lżejszy od swego poprzednika.

W samochodzie jadącym z prędkością 80 km/h, większość energii dostarczanej przez silnik jest zużywane na pokonanie oporu powietrza. Im mniejsze tarcie ze strony powietrza, tym bardziej zmniejsza się moc, jaką silnik musi dostarczyć aby podtrzymać prędkość samochodu. Co więcej – gdy prędkość samochodu podwaja się, opór powietrza rośnie czterokrotnie. To właśnie dlatego aerodynamiczny kształt samochodu ma bezpośredni wpływ na zużycie paliwa.

Źródło: Renault

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej