Na rynku motoryzacyjnym pojawiła się kolejna odsłona produkowanego od 1990 roku Hyundaia Elantry. Nasza redakcja mała okazję przyjrzeć się jej z bliska na prezentacji która odbyła się pod Warszawą.
Elantra nabrała dynamizmu, została zaprojektowana według filozofii "Fluidic Sculpture” 2.0, która znacznie podkreśla jej sportowy i nowoczesny design. Mimo swoich kompaktowych gabarytów prezentuje się znakomicie. Wnętrze zaprojektowane pod intuicyjną obsługę kierowcy. Wykonane z dobrej jakości materiałów, elementy plastikowe nie dają o sobie znać podczas podróży na mniej równych nawierzchniach.
Elantra prowadzi się miękko i bardzo przyjemnie. Wyposażona w silnik 1.6 CRDi 6MT o mocy 136 KM oraz w 6-biegową skrzynię biegów nie powala przyspieszeniem ale jest za to bardzo ekonomiczna – przy prędkości 120 km/h uzyskałem chwilowe spalanie w granicach 5 litrów. Silnik pracuje cicho i spokojnie o a charakterystycznym dla diesla „klekotaniu” możemy zapomnieć. Elektryczny układ kierowniczy pracuje bez zarzutu a zawieszenie świetnie tłumi nierówności.
Hyundai oferuje swoją Elantrę w 2 wersjach silnikowych, benzynowym 1.6 MPi o mocy 128 KM z oraz wysokoprężnym 1.6 CRDi o mocy 136 KM. Obie wersje silnikowe występują z manualną i automatyczną skrzynią biegów.
W zależności od wersji silnika oraz wyboru jednej z czterech opcji wyposażenia ( Classic Plus, Comfort, Style, Premium ) ceny za Elantrę rozpoczynają się od 67 900 zł za wersję podstawową z silnikiem benzynowym do 107 900 zł za wersję Premium z silnikiem diesla i automatyczną skrzynią biegów.
Autor (tekst+fot.): Krzysztof Zdankowski