Po 3 latach od premiery III generacji Mitsubishi Outlandera, japońska marka wprowadziła do swojej oferty mocno odmienioną wersję najlepiej sprzedającego się SUVa.
Właśnie ten model pierwszy raz został zaprezentowany w miniony czwartek w Sobieniach Królewskich przez polskiego przedstawiciela marki Mitsubishi. Wróćmy jednak do auta.
Auto dostępne jest z dwoma silnikami, oba o mocach 150KM. Pierwszy to benzynowa jednostka napędowa o pojemności 2 litrów zaś drugi to wysokoprężny silnik o pojemności 2,2 litrów. Przyśpieszenie od 0 do 100 km/h waha się od 10,6 do 12,0 sekund zależnie od specyfikacji auta. Klient do wyboru ma cztery rodzaje skrzyń biegów. Począwszy od 5 i 6 biegowej, manualnej skrzyni biegów poprzez nowoczesny bezstopniowy automat CVT i kończąc na klasycznym automacie o sześciu przełożeniach. Auto dostępne jest standardowo z napędem na przednie koła zaś opcjonalnie można zamówić wersję z napędem na wszystkie koła.
Nowy Outlander dostępny jest w 5 wersjach wyposażeniowych: Invite Plus, Intense, City Style, Intense Plus, Instyle Navi.
Kilka słów od producenta:
„Mitsubishi Outlander 2016 jest pierwszym modelem Mitsubishi, który prezentuje nową tożsamość wizualną marki. Nowe „oblicze” stopniowo pojawi się i w kolejnych modelach, ale właśnie nowy Outlander ze swym przeprojektowanym, chromowanym grillem, nowym zderzakiem i odważnym, emocjonującym „spojrzeniem zmrużonych oczu” jako pierwszy prezentuje pełen siły i dynamiki nowy wyraz stylistyczny. „Dynamic Shield” – a więc „dynamiczna tarcza” – to forma doskonale pasująca do charakteru tego modelu, a zarazem świetnie wpasowująca się w nową filozofię, w której auto jest traktowane jako całościowa ochrona pasażerów. Wąskie reflektory LED (z dwunastoma diodami LED do jazdy dziennej) delikatnie wznoszą się i zachodzą na boczną część nadwozia, potęgując poczucie dynamiki. Wzrok przykuwają również chromowane listwy umieszczone po obu stronach, dające trójwymiarowy efekt. Celem zespołu projektantów z MMC Design była wizualna zmiana proporcji nadwozia Outlandera trzeciej generacji, aby uzyskać obraz niższego, bardziej smukłego i szerszego auta poczynając od umieszczonych z przodu srebrnych pasów „Dynamic Shield” poprzez czarne elementy ozdobne z chromowanymi akcentami umieszczone w bocznej, dolnej części modelu, po nowe wykończenie pokrywy bagażnika z chromowanymi elementami łączącymi przeprojektowane tylne lampy zespolone LED i nowy tylny zderzak ze srebrnym wykończeniem. Outlander 2016 wyróżnia się także nowymi, dwukolorowymi 18-calowymi obręczami kół. Efektem zmian było także wydłużenie przedniej części nadwozia o 40 mm a lusterka boczne skonstruowano tak, aby do uszu pasażerów nie dobiegał szum powietrza.
Wsiadając do Outlandera 2016, pasażerowie napotkają przyjaźnie znajome wnętrze, które stworzono jednak zupełnie od nowa. Opracowano je na bazie pokazowego prototypu Mitsubishi Outlander PHEV Concept-S. Nie odchodząc niemal w ogóle od dotychczasowej stylistyki, chwalonej za uporządkowanie, ergonomię i relaksujący charakter, konstruktorzy Mitsubishi dokonali w kabinie radykalnych zmian, w efekcie tworząc prywatną przestrzeń o standardzie premium. Lista tych zmian jest ogromnie długa a do najważniejszych należy daleko idąca rewolucja w podejściu do izolacji akustycznej, obejmująca nie tylko maty głuszące zastosowane we wszystkich drzwiach, ścianach, bagażniku podłodze oraz błotnikach i dachu auta, ale również grubsze tylne szyby i zmienioną technologię obróbki szkła w szybach przedniej i przednich bocznych i sposób ich osadzenia. Łącznie wprowadzono przeszło 30 modyfikacji i nowych metod wyciszenia hałasów oraz przeciwdziałania wibracjom i drganiom, w tym także modyfikacje najgłębszej struktury karoserii, polegające na zmianie niektórych elementów szkieletu i zawieszenia samochodu, obejmujące nie tylko sposoby ich zamocowania, spawania lub zamontowania, ale także w sensie materiałowym. Efektem jest ogromny, przeszło dwukrotny wzrost sztywności strukturalnej nadwozia w strategicznych miejscach szkieletu.
W nowym Outlanderze 2016 od nowa zaprojektowano fotele, stosując nową filozofię konturowania miejsc siedzących oraz elementów podparcia bocznego siedziska i oparcia, nowe tapicerki, nowe poduszki i metody tapicerowania wszystkich siedzeń i oparć. Nowa, dodatkowo wyprofilowana, wielofunkcyjna, trójramienna kierownica obszyta delikatną skórą najwyższej jakości wygodnie leży w dłoniach. W całym wnętrzu zastosowano nowe materiały wykończeniowe, nowe tworzywa sztuczne, nowe akcenty stylistyczne (np. czarny lakier fortepianowy czy przeszycia na daszku zegarów), miękkie i miłe w dotyku powierzchnie deski rozdzielczej i konsoli centralnej oraz nowe sposoby i style wykończenia poszczególnych elementów, obejmujące kontrastowe przeszycia, wstawki itp.
Oczywiście, bez zmian pozostaje obecność znakomitego systemu nagłośnienia Rockford Fosgate, który jednakże dostrojono do nowych własności akustycznych kabiny, tak by jego możliwości były w pełni wykorzystywane. Stonowano nawet dźwięk zamykania drzwi a dzięki nowej konstrukcji sprzęgła elektromagnetycznego i wyciszeniu szumów przepływu czynnika chłodzącego ciszej pracuje także układ klimatyzacji. Seryjne wyposażenie Outlandera 2016 zostało wzbogacone - między innymi o światła LED, lusterko wsteczne wyposażono w funkcję automatycznego ściemniania a menu i interfejs multimediów znacząco przeprojektowano. Wszystkie te zabiegi jednoznacznie czynią nowego Outlandera samochodem szlachetniejszym, bardziej komfortowym, przyjaznym pasażerom, wyraźnie dostrzegalnej, wysokiej jakości.
Precyzyjne, komfortowe i ciche zawieszenie, zmodyfikowany układ kierowniczy
Również pod względem technicznym do nowej generacji auta wprowadzono wielkie zmiany. Obejmują one także przeprojektowanie układu jezdnego. W przednim zawieszeniu wymieniono poprzecznicę - na o wiele mocniejszą i sztywniejszą, dzięki czemu reakcje na ruchy kierownicą są precyzyjniejsze, a charakterystyka jezdna stabilniejsza. Zmodyfikowano zarazem elektryczny system wspomagania kierownicy, by prowadzenie było płynniejsze, a feedback od przedniej osi („czucie”, informacje przenoszone na kierownicę) jak najlepszy. W tylnym zawieszeniu zastosowano mocniejsze elementy sprężynujące i tłumiące, by dostosować charakterystykę pracy układu do sztywniejszego nadwozia i zapobiec drganiom w kabinie pasażerskiej. Dzięki zwiększonej sztywności, nadwozie mniej pracuje na nierównościach, co minimalizuje stuki i trzaski w kabinie. Efektem tych zabiegów jest niezwykle precyzyjne i spokojne zachowanie auta na drodze oraz poza nią, a przy tym ogromny wzrost zdolności czysto dynamicznych, którymi pojazd może się wykazać podczas szybkiego pokonywania zakrętów. Drugim świetnym efektem zmian w zawieszeniu – zwiększonej masy przedniej belki zawieszenia i zamontowania dynamicznego tłumika drgań w tylnej belce – jest znacząca redukcja szumów toczenia i wibracji układu kierowniczego. Zwiększa to oczywiście komfort podróżowania, przeciwdziałając zmęczeniu, brakowi koncentracji i rozkojarzeniu kierowcy, spowodowanym wibracjami i hałasem w niskim zakresie częstotliwości.
Nowa automatyczna przekładnia CVT – płynność i dynamika, silniki z EURO 6
Te zupełnie nowe cechy układu jezdnego pozwolą też w pełni docenić nowe możliwości zespołu napędowego. Dwulitrowy silnik benzynowy łączony jest bowiem teraz z rewolucyjnej konstrukcji przekładnią – bezstopniową skrzynią biegów zintegrowaną z nowatorską przekładnią hydrokinetyczną. Zastępuje ona dotychczasowy zespół sprzęgieł, pozwalając na znacznie szybsze reakcje układu przy aż o 25% niższych oporach wewnętrznych zespołu napędowego, co z kolei przekłada się na średnio niemal 10-procentową redukcję zużycia paliwa. Nowa, automatyczna skrzynia biegów CVT z dwulitrowym silnikiem benzynowym w znaczący sposób poprawiła osiągi Outlandera. Nowa przekładnia szybciej zmienia przełożenia, lepiej reaguje na gaz, dopasowując się do charakterystyki pracy silnika. Dzięki nowej pompie oleju oraz zmniejszeniu ciśnienia roboczego oleju i redukcji tarcia w podzespołach przekładni, w mieście Outlander CVT 4WD zużywa o 0,5 litra benzyny mniej. Prędkość maksymalna wzrosła do 190 km/h a przyspieszenie do 100 km/h poprawiono o 0,6 sekundy. Zarówno benzynowy, 2-litrowy silnik z systemem zmiennych faz rozrządu, jak i jednostkę Diesla o pojemności 2.2 litra poddano modyfikacjom, dzięki którym spełniają one teraz normy emisji spalin EURO 6.
Nowoczesne, oszczędne i wydajne światła LED – wyróżnik spośród konkurencji
W standardowym wyposażeniu Mitsubishi Outlandera 2016 znalazły się światła do jazdy dziennej zintegrowane z głównymi reflektorami oraz tylne lampy w technologii LED. Wysoko cenione przez klientów i wyróżniające się estetycznym wyglądem oświetlenie LED jest wyjątkowo wydajne, lepiej widoczne i wyróżnia się dużo wyższą trwałością a co za tym idzie niższymi kosztami eksploatacji. Tylne lampy LED w Outlanderze usytuowano wyżej, co dodatkowo poprawiło ich widoczność. Warto tu zwrócić uwagę, że Outlander jest jednym z niewielu samochodów w tym segmencie z takim podstawowym wyposażeniem. W wersjach City Style, Intense Plus i Instyle Navi zamontowano przednie reflektory wykonane w całości – włącznie ze światłami mijania - w technologii LED.
Bezpieczeństwo bez kompromisów
Tak dalece nowocześniejszy i wyrafinowany samochód nie byłby kompletny, gdyby nie oferował także najwyższego poziomu bezpieczeństwa. Poza wspomnianymi lampami LED , Outlander oferuje wzmocnioną konstrukcję nadwozia RISE, 7 poduszek bezpieczeństwa i najnowocześniejsze rozwiązania: LDW (ostrzeganie o niezamierzonym opuszczaniu pasa ruchu), adaptacyjny, aktywny tempomat ACC -a także asystent bezpiecznego odstępu i system redukcji ryzyka i konsekwencji kolizji przez najechanie (FCM). Nowe Mitsubishi Outlander 2016 jest również wyposażone w układ monitorujący ciśnienie w oponach TPMS (ang. Tire Pressure Monitoring System) oraz w system wspomagania zmiany przełożeń GSI (ang. Gear Shift Indicator), który wskazuje kierowcy optymalny moment zmiany biegu w celu ograniczenia spalania oraz emisji CO2. Najwyższy poziom bezpieczeństwa potwierdzają liczne nagrody, takie, jak Top Safety Pick + - najwyższe wyróżnienie przyznawane przez renomowany amerykański instytut IIHS (Insurance Institute for Highway Safety) pojazdom, które oferują szczególnie wysoki poziom bezpieczeństwa.
5 lat gwarancji + Mitsubishi Assistance Package bez limitu przebiegu
Nowy Outlander jest objęty 5-letnią gwarancją fabryczną. 5-letnia gwarancja fabryczna Mitsubishi Motors obowiązująca do 100 000 km jest jedną z najlepszych na europejskim rynku. Decyduje o tym aż 5-letni okres jej obowiązywania i szeroki zakres. Warto podkreślić fakt, że Mitsubishi jest jedyną marką z Japonii, która wydłużyła gwarancję z 3 do 5 lat a marki europejskie oferują na ogół gwarancje jedynie 2-letnie. Dłuższa gwarancja oznacza niższe koszty eksploatacji, wyższą wartość samochodu aż do 5 roku użytkowania i bezcenne poczucie bezpieczeństwa w przypadku awarii pojazdu. W skład gwarancji wchodzi także 5-letnie assistance MAP, z którego można korzystać bez limitu km. MAP to bezpłatna pomoc w przypadku awarii mechanicznej lub elektrycznej, wypadku drogowego, problemu z paliwem (na przykład, gdy zapomnimy zatankować i zabraknie go w baku lub zatankujemy zanieczyszczone lub niewłaściwe paliwo), zagubienia, złamania lub zatrzaśnięcia w aucie kluczyków, przebicia lub uszkodzenia opony, kradzieży lub jej prób i wandalizmu. MAP zapewnia pomoc przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę w całej Europie przez 5 lat od zakupu nowego samochodu Mitsubishi, niezależnie od przebiegu auta.
300 000 km spokoju
Autoryzowane salony Mitsubishi Motors w Polsce oferują dodatkowo możliwość wykupienia Przedłużonej Gwarancji, która rozszerza limit kilometrów do 300 000 km. Z rozszerzonego limitu kilometrów można korzystać maksymalnie przez okres 2 lat – nie dłużej, niż do zakończenia piątego roku eksploatacji pojazdu. Przedłużoną Gwarancję ze specjalnym certyfikatem, obowiązującą do przebiegu 300 000 km, mogą wykupić w atrakcyjnej cenie nabywcy modeli Space Star, Lancer, ASX, Outlander, Pajero i L200, którzy kupili auto w autoryzowanej placówce Mitsubishi Motors na terenie Polski i użytkują swój samochód nie więcej niż 35 miesięcy od momentu zakupu nowego pojazdu. Można zatem wykupić Przedłużoną Gwarancję na samochód objęty gwarancją producenta nawet w ostatnim dniu przed upłynięciem 35 miesięcy, ale najkorzystniejsze warunki zakupu są oferowane w pierwszym roku od zakupu. Warto podkreślić, że ewentualne naprawy w autoryzowanych serwisach na terenie Polski dokonywane będą wyłącznie z wykorzystaniem oryginalnych części sygnowanych znakiem Mitsubishi Motors i mogą być one bezgotówkowe.”
Ceny nowego Mitsubishi Outlandera 2016 zaczynają się od 95 990 PLN za model z napędem na przednie koła w wersji Invite Plus z benzynowym silnikiem. Najtańszy „diesel” to wydatek rzędu 138 990 PLN, zaś dopłata za lakier metalizowany lub perłowy wynosi 2 900 PLN.
Autor: Artur Ławnik