26 maja przy Alei Krakowskiej 206 w Warszawie odbyła się uroczysta inauguracja pierwszego w Polsce salonu DS. Otwarcia uroczystości, która z racji ambicji francuskiej marki miała bardzo awangardową oprawę dokonał Dyrektor marki DS w Polsce - David Guerin oraz Piotr Borowiecki – Dyrektor salonu DS. Inauguracja warszawskiego salonu była okazją do zaprezentowania ambicji Marki, ale przede wszystkim jej przyszłego zaangażowania w sztukę, design i modę.
DS jako samodzielna marka
Francuska marka DS usamodzielniła się 1ego czerwca 2014 roku. Wykorzystuje całą wiedzę inżynierską i know-how Grupy PSA, pielęgnuje geny odwagi w zakresie stylu i rozwiązań technologicznych przekazane przez kultowy i awangardowy model DS19 z 1955 roku.
Otwarcie pierwszego salonu DS w Polsce przy Alei Krakowskiej 206 w Warszawie, stało się manifestem hasła przewodniego marki – THE SPIRIT OF AVANT GARDE. Ambicją Salonu DS jest bowiem zapoczątkowanie cyklu inicjatyw kulturalnych i uczynienia z salonu przestrzeni osobliwych wydarzeń artystycznych, płaszczyzny, gdzie będzie można przeżywać niebanalne wystawy, pokazy oraz współpracować z awangardowymi twórcami. Marka DS chce otwierać nowe horyzonty nie tylko w śmiałej wizji projektowanych samochodów, ale także myśleć postępowo i wyznaczać trendy, co znalazło odbicie w formule wydarzenia i podjętych na nim kwestii.
Podczas uroczystości spotkali się przedstawiciele różnych dziedzin życia. Dialog prowadzony na temat przenikania sztuki do rozmaitych sfer aktywności, w tym przestrzeni publicznej oraz angażowania awangardowych myśli w pracę poszczególnych artystów podkreślił aspiracje producenta. DS chce być marka pionierską, postępową, która wytycza szlaki. W dyskusji i prezentacji awangardowych projektów wzięli udział Piotr Nowicki – Prezes Fundacji Polskiej Sztuki Nowoczesnej, Małgorzata Kuciewicz – architekt z Grupy Projektowej CENTRALA, Joanna Klimas – projektantka mody oraz Agnieszka Kranich – przedstawiciel szwajcarskiej firmy Vitra projektującej nowoczesne meble i akcesoria.
Marka DS
Francuska marka rodem z Paryża. Oficjalnie powstała 1 czerwca 2014 r. Jej celem jest przyczynienie się do powrotu francuskich samochodów do segmentu premium. Marka DS, czerpiąca z tego, co najlepsze we francuskim know-how, podtrzymuje tradycje innowacyjności i elegancji stylu, odziedziczone po modelu DS z 1955 roku. Gama DS, stworzona z myślą o klientach poszukujących możliwości wyrażenia swojej osobowości, obejmuje modele DS 3, DS 3 CABRIO, DS 4, DS 5, a także dostępne wyłącznie w Chinach DS 5LS i DS 6. Oferuje samochody wyróżniające się wyjątkowym stylem, wyrafinowanymi detalami, szlachetnymi materiałami i zaawansowanymi technologiami, a także hybrydowym układem napędowym z silnikiem wysokoprężnym Hybrid4 oferowanym w DS 5. W Europie samochody marki DS można kupić w DS Store lub w salonach sieci CITROËN dysponujących oddzielną powierzchnią ekspozycyjną dla nowej marki. DS oferuje swoim klientom możliwość poszerzenia kontaktu z marką poza sam produkt dzięki ofercie ekskluzywnych usług premium i przynależności do klubu DS PRIVILEGE. Od swojego debiutu rynkowego do dnia dzisiejszego marka sprzedała ponad 500 tys. samochodów.
Autor: Damian Goś/DS Polska
Fot. Damian Goś