Po 6 latach od premiery drugiej generacji Hyundai’a i20, auta plasowanego w segmencie aut klasy B, przyszła pora na debiut całkowicie nowej odmiany tego sympatycznego, miejskiego modelu. Kilka dni temu mieliśmy okazje odbyć pierwsze jazdy nowym i20 podczas polskiej prezentacji, która odbyła się w scenerii krajobrazów Serocka.
Nowy Hyundai i20 obecnie dostępny jest tylko w jednej wersji nadwoziowej, jako 5-drzwiowy hatchback. Dosłownie za kilka tygodni do oferty dołączy zupełnie na nowo zaprojektowana odmiana Coupé czyli 3-drzwiowy hatchback.
Klient będzie miał do wyboru ma trzy jednostki benzynowe: 1,2 o mocach 75 i 84 KM oraz 1,4 i mocy 100 KM. Dodatkowo będzie można wybrać jedną z dwóch odmian wysokoprężnych: 3-cylindrowy 1,1 75KM, a także 4-cylindrowy 1,4 90 KM.
Oddajmy teraz głos twórcom nowego i20:
„Dłuższy, niższy i szerszy od swego poprzednika, i20 Nowej Generacji został stworzony w Europejskim Centrum Designu Hyundai Motor w Rüsselsheim w Niemczech. Charakter tego auta inspirowany jest filozofią stylistyczną marki – FluidicSculpture (płynna rzeźba), cechującej się eleganckimi liniami i wyrzeźbionym profilem, nadającym pojazdowi śmiałego, wyrafinowanego wyglądu. W Nowym Modelu i20 kluczowy element stylistyczny, heksagonalny grill, płynnie przechodzi w dwufunkcyjne lampy główne ze światłami dziennymi LED.
Najważniejsze cechy designu znajdują odbicie także w przestronnej kabinie. Osadzone na nowej platformie auto ma rozstaw osi większy niż w poprzedniku aż o 45 mm –łącznie 2570 mm – co daje znacznie więcej przestrzeni pasażerom. Największa w klasie przestronność – łącznie z przodu i z tyłu na nogi jest tu aż 1892 mm miejsca! – czyni z Nowego Modelu i20 prawdziwie 5-osobowy samochód, zaś wszechstronność tego auta ostatecznie podkreśla wyjątkowo pojemny bagażnik o pojemności bazowej 326 l.
Zaprojektowana, by zapewnić kierowcy i pasażerom wysoki komfort, kabina wykończona jest w ogromnym stopniu miękkimi w dotyku materiałami, a także wstawkami w eleganckim lakierze fortepianowym i chromie, co łącznie tworzy atmosferę tyleż nowoczesną, co wyrafinowaną.
Samochód wyposażono również w wiele technologii wznoszących komfort na poziom zwykle kojarzony z samochodami z segmentów o wiele wyższych. Na przykład auto może być wyposażone w tylne czujniki parkowania, podgrzewaną kierownicę, statyczne lampy skrętne czy automatyczny system odparowywania szyb – wszystko to pojawia się w Hyundaiu klasy B po raz pierwszy. Innym innowacyjnym systemem dostępnym w Nowym Modelu i20 jest asystent niezamierzonego zjazdu z pasa – dostępny raczej w klasach powyżej miejskiej. Komfort i poczucie przestrzeni pasażerów można podnieść także dzięki unikatowemu w klasie, panoramicznemu szklanemu dachowi, który można zarówno uchylić, jak i w pełni otworzyć, napełniając kabinę naturalnym światłem i świeżym powietrzem.
Własności jezdne Hyundaia i20 Nowej Generacji dopracowano z myślą o wymaganiach europejskich kierowców oraz możliwości, jakie zapewniają drogi w Europie. Testy na krętych drogach alpejskich, w upałach Południa i mrozach Północy, na wysokościach przeszło 2500 m n.p.m. i w temperaturach od minus 35 po plus 40 – wszystko to zapewnia stałośćzachowań. Szerokie zastosowanie ultralekkich i ultrawytrzymałych stali do wykonania płyty podwoziowej i szkieletu kabiny pozwoliły na wydatną redukcję masy własnej auta przy jednoczesnym znaczącym zwiększeniu sztywności skrętnej, obniżeniu wibracji w ruchu i poprawieniu własności jezdnych.”
Najnowszy Hyundai i20 oferowany jest w czterech wersjach wyposażenia Classic, Classic Plus, Comfort i Premium. Ceny najtańszej, ale dobrze wyposażonej wersji (m.in. 4 poduszki powietrzne, komputer pokładowy, ABS, ESP i system wspomagania ruszania pod górę) z silnikiem 1,2 rozpoczynają się od 43 900 zł, natomiast najtańszy diesel to wydatek rzędu 57 900 zł. Każde auto objęte będzie 5-letnią gwarancją bez limitu kilometrów.
Jesteśmy pewni, że najnowszy Hyundai i20 dość mocno namiesza w coraz bardziej popularnym segmencie aut miejskich.
Źródło: Artur Ławnik/Hyundai
Fot. Artur Ławnik