Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Prawie siedem lat po premierze Skody Fabii II generacji, czeski producent postanowił zaprezentować bardziej dynamiczną stylistycznie i całkowicie nową odmianę tego modelu. Nasza redakcja miała możliwość udania się na europejską premierę Fabii III, która odbyła się w okolicach stolicy Portugalii, Lizbony.

Najnowsza Skoda Fabia jest o 65 kg lżejsza niż poprzednia generacja. Zabieg ten pozwolił uzyskać wagę 980 kg w podstawowej wersji wyposażeniowej. Przestronność wnętrza jest bardzo dobra. Wygodnie może tym autem podróżować czwórka dorosłych osób plus bagaż, który zapakują do 313-litrowego bagażnika.

Fabia III oferowana będzie w Europie w sześciu wersjach silnikowych, czterech benzynowych i dwóch wysokoprężnych. Podstawową jednostką napędową jest trzycylindrowy, benzynowy motor 1,0 MPI o mocy 60 KM. Mocniejsze "benzyniaki" to: nieco mocniejszy, 75-konny 1,0 MPI oraz 1,2 TSI o mocy 90 KM lub 110 KM. Dodatkowo klient ma do wyboru dwie wersje diesla TDI o pojemności 1,4 l. Pierwszy z nich dysponuje mocą 90 KM, a drugi 105 KM. Opcjonalnie auto można wyposażyć w 7-biegową, automatyczną przekładnię DSG.

Auto można skonfigurować w trzech wersjach wyposażeniowych: Active, Ambition i Elegance. Do wyboru będzie aż 15 kolorów nadwozia, liczne wzory felg aluminiowych oraz możliwość wybrania dodatkowego koloru dachu i lusterek!

Podobnie jak to ma miejsce w Rapidzie Spaceback, opcjonalnie dostępny jest panoramiczny dach, który tworzy przejrzystą powierzchnię rozciągającą się od przodu auta aż do tylnej szyby. W razie potrzeby szklany dach można całkowicie zakryć dwiema zasuwanymi roletami.

W nowej Fabii debiutują również technologia MirrorLink™ oraz funkcja SmartGate, pozwalające wyjątkowo łatwo połączyć i obsługiwać smartfony z poziomu samochodu.

Cennik Skody Fabii III rozpoczyna się od kwoty 39 380 zł za model Active z silnikiem 1,0 MPI 60 KM. Do najtańszego diesla musimy dopłacić ponad 21 000 zł. Czy nowa Fabia powtórzy sukces swoich poprzedniczek? My myślimy, że jest to więcej niż pewne, ponieważ najnowsza Fabia jest po prostu bardzo dobrym i dopracowanym autem.

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej