Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Po dwóch latach od debiutu hatchbacka i sedana Hondy Civic IX generacji przyszła pora na całkowicie nową i długo wyczekiwaną wersję kombi. W nowoczesnej hotelowej restauracji Sound Garden Hotel usytuowanej przy Żwirki Wigury w Warszawie odbyła się polska premiera Hondy Civic Tourer.

Nowa Honda Civic Tourer oferowana jest na polskim rynku tylko z dwoma silnikami. Podstawowy to benzynowa jednostka 1,8 o mocy 142 KM zbudowana w technologii i-VTEC. Drugim silnikiem jest rewelacyjna wysokoprężna jednostka o pojemności 1,6 l i mocy 120 KM. Japońska marka postanowiła zrezygnować w odmianie kombi z benzynowego silnika 1,4 i mocy 100 KM.

Podstawowy silnik pozwala na osiągnięcie prędkości maksymalnej równej 210 km/h zaś pierwszą setkę osiągamy już po 9,2 sekundach. Średnie spalanie oscyluje w graniach 6,2 litrów na 100 kilometrów. W tej wersji klient posiada możliwość zamówienia auta z przekładnią manualną lub automatyczną.

Minimalnie słabsza jednostka wysokoprężna osiągami zbytnio nie ustępuje swojemu beznynowemu odpowiednikowi. Po 10,2 sekundach na prędkościomierzu pojawi się pierwsza setka a maksymalnie auto rozpędzić możemy do 195 km/h. Średnie spalanie wynosi rewelacyjne 3,8 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów.

Honda Civic Tourer to najbardziej kompaktowe kombi w segmencie C, bowiem wersja ta jest jedynie o 235 mm dłuższa od 5-drzwiowej odmiany modelu Civic. Mimo tego, Civic Tourer oferuje najbardziej pojemny bagażnik w swojej klasie. Przy podniesionych oparciach przedział bagażowy pomieści 624 litrów ładunku (pomiar do wysokości rolety bagażnika), co pozwala na transport trzech dużych walizek przy zaciągniętej rolecie. Po złożeniu siedzeń, pojemność przedziału bagażowego wzrasta do 1668 litrów (pomiar do linii dachu).

Szerokie, niskie nadwozie Hondy Civic Tourer skrywa jedną z najbardziej przestronnych kabin w segmencie C (1431 mm między przednimi fotelami na wysokości ramion oraz 795 mm między oparciem fotela kierowcy a siedziskiem tylnego fotela). Nadwozia obu wersji nadwoziowych - Tourer i 5-drzwiowej - zachowują identyczną wysokość i szerokość, ale dzięki nieco podwyższonej linii dachu, ta pierwsza oferuje więcej przestrzeni nad głowami pasażerów zasiadających w tylnych rzędzie foteli.

Na wzór wersji 5-drzwiowej, zbiornik paliwa w modelu Civic Tourer umieszczono centralnie pod przednimi fotelami, dzięki czemu wnętrze jest niezwykle przestronne i umożliwia zastosowanie systemu "Magic Seats".

Innowacyjne tylne siedzenia "Magic Seats" w nowej Hondzie Civic Tourer składają się na wiele sposobów, pozwalając użytkownikowi dopasować przestrzeń w kabinie pasażerskiej do swoich indywidualnych potrzeb. Oparcia tylnej kanapy można łatwo złożyć jednym ruchem, tworząc płaską powierzchnię bagażową, której podłoga została w tym celu nieco podwyższona. Siedziska tylnych foteli mogą zostać również uniesione, co umożliwia transport wysokich przedmiotów. Ponadto, dzięki funkcji składania oparcia tylnej kanapy w proporcjach 60:40, istnieje wiele konfiguracji przewozu osób i bagaży oraz wykorzystania przedziału bagażowego, jeśli na przykład dostęp od strony klapy bagażnika jest utrudniony.

Honda Civic Tourer posiada wiele praktycznych rozwiązań, które znacznie poprawiają wygodę użytkowania oraz funkcjonalność modelu. Jako osłonę przedziału bagażowego zastosowano tradycyjną roletę, którą można zdemontować podczas transportu większych ładunków.

Pod podłogą bagażnika Hondy Civic Tourer znajduje się znany z wersji 5-drzwiowej, dwupoziomowy schowek, jednak podłogę w kombi poprowadzono wyżej, dzięki czemu ma on teraz nie 75 ale 117 litrów pojemności. Po podniesieniu pokrywy schowka, w bagażniku zmieszczą się dwie skrzynie transportowe lub, po umieszczeniu pokrywy w najniższym położeniu, przedmioty o wysokości do 1 metra. Ponadto próg bagażnika obniżono do wysokości podłogi (565 mm), co znacznie ułatwia załadunek i rozładunek bagażu.

Najnowsza Honda Civic Tourer oferowana jest w pięciu wersjach wyposażenia S, Comfort, Sport, Lifestyle i Executive. Ceny najtańszej, ale dobrze wyposażonej wersji z silnikiem 1,8 i-VTEC rozpoczynają się od 81 400 zł Natomiast najtańszy diesel to wydatek rzędu 87 500 zł.

Tekst: Artur Ławnik/Honda
Fot. Artur Ławnik

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej