Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Audi prezentuje nowe oblicze swojej odnoszącej sukcesy limuzyny klasy business. Ta duża limuzyna wyposażona została w innowacyjne rozwiązania we wszystkich dziedzinach techniki: lekką karoserię, sportowe zawieszenie i duży wybór systemów wspierających kierowcę oraz systemów multimedialnych. Oferta silników i przekładni jest również bardzo szeroka. Szczególną wersją tego modelu będzie A6 hybrid, które pojawi się nieco później - łączy ono moc jednostki sześciocylindrowej ze zużyciem paliwa silnika czterocylindrowego.

Karoseria nowego Audi A6 zbudowana jest w dużej części z aluminium i nowoczesnych stali - jest lekka, sztywna i bezpieczna. Nowoczesne metody konstrukcyjne oraz materiały zapewniają niski poziom szumów wewnątrz pojazdu.

Stylistyka nowego Audi A6 wyraża atletyczną budowę i elegancję. Ta nowa limuzyna ma 4,92 m długości i 1,87 m szerokości, a jej wysokość wynosi 1,46 m - najbardziej sportowe proporcje wśród konkurentów. Długa pokrywa silnika, niska, napięta linia dachu i wyraziste linie boczne kreślą dynamiczną sylwetkę. Opcjonalne, diodowe reflektory podkreślają charakter przedniej części nadwozia.

Przestronne wnętrze odzwierciedla zewnętrzną stylistykę auta. Jego głównym elementem jest linia Wrap-around "obejmująca" kierowcę i pasażera. Wszystkie detale znajdujące się we wnętrzu wyrażają staranność, z jaką Audi buduje samochody. Zastosowane materiały starannie wybrano i przygotowano. Na życzenie fotele przednie są wentylowane i wyposażone w funkcję masażu. Szlachetne oświetlenie nadaje wnętrzu wyjątkowy charakter.

Audi A6, podobnie jak wszystkie modele Audi, wyróżnia niezwykła ergonomia. Automatyczna klimatyzacja oraz system MMI Radio należą do wyposażenia standardowego. W ramach wyposażenia dodatkowego oferowane są m.in.: Head-up Display, wyświetlacz pokazujący najważniejsze informacje na przedniej szybie, MMI touch - system obsługi z panelem dotykowym. Usługi online, w ramach których Audi współpracuje z Google, łączą tą dużą limuzynę poprzez telefon samochodowy wyposażony w bluetooth z internetem. Moduł UMTS pobiera zdjęcia i informacje z Google Earth i razem z wybraną trasą przejazdu wyświetla je na monitorze, Hotspot WLAN umożliwia kontakt z mobilnymi urządzeniami.

Również pod względem nagłośnienia nowe Audi A6 może być wyposażone w system najwyższej klasy - firmy Bang & Olufsen.

System MMI Navigation plus współpracuje blisko z opcjonalnymi systemami wspierającymi kierowcę. Kieruje on zebrane dane do urządzeń sterujących reflektorów, automatycznej skrzyni biegów, czy też systemu adaptive cruise control z funkcją Stop & Go. Dzięki temu systemy te mogą analizować kompleksowe scenariusze i wspierać kierowcę. W wielu sytuacjach system bezpieczeństwa Audi pre sense może w znacznym stopniu zminimalizować skutki wypadku, lub nawet pozwolić go uniknąć. Audi active lane assist pomaga kierowcy utrzymać A6 na właściwym pasie ruchu, a asystent parkowania przejmuje kierownicę przy parkowaniu.

W ofercie jednostek napędowych dla nowego A6 jest pięć mocnych i wydajnych silników; dwie jednostki benzynowe oraz trzy TDI. Ich moc wynosi od 130 kW (177 KM) do 220 kW (300 KM). Wszystkie wykorzystują ważne technologie z modułowego systemu efektywności Audi - system Start - Stop, system rekuperacji i nowoczesny system zarządzania temperaturą. Nowa seria A6 zużywa w porównaniu z poprzednim modelem do 19% mniej paliwa. Najbardziej wydajnym silnikiem w ofercie A6 jest jednostka 2.0 TDI. Współpracując z manualną skrzynią biegów zużywa średnio 4,9 l paliwa na 100 km - co odpowiada emisji 129 gram CO2. Nieco później na rynku pojawi się A6 hybrid - silnik 2.0 TFSI i silnik elektryczny oferują moc 180 kW (245 KM) przy średnim zużyciu paliwa 6,2 l na 100 km (wartość tymczasowa).

Podobnie jak w poprzednim modelu bogata jest oferta skrzyń biegów. W zależności od silnika montowane są: manualna sześciobiegowa skrzynia biegów, multitronic lub S tronic.

Poprzez przekładnie moc przekazywana jest na koła osi przedniej lub na cztery koła - napęd quattro z centralnym mechanizmem różnicowym z kołem koronowym i z rozdziałem momentu obrotowego na poszczególne koła gwarantuje maksymalną trakcję, stabilność i dynamikę. W wersjach z najmocniejszymi silnikami Audi będzie oferowało opcjonalnie sportowy mechanizm różnicowy.

Zawieszenie nowego A6 łączy w sobie sportową precyzję i komfort. Jego elementy zbudowane są z aluminium, a nowy system wspomagania wykorzystuje wysokowydajny, elektromechaniczny napęd. Ta biznesowa limuzyna porusza się na kołach o średnicy od 16 do 20 cali.

Ceny Audi A6 na polskim rynku rozpoczynają się od 167 200 zł za wersje z silnikiem 2,0 TDI o mocy 177 KM, zaś najtańsza odmiana auta wyposażonego w jednostkę benzynową 2,8 FSI 204KM kosztuje od 198 300 zł. Najdroższy model A6 wyposażony jest w benzynowy silnik 3,0 TFSI i skrzynię S-Tronic za co musimy zapłacić od 240 100 zł

Źródło: Audi

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej