Andrzej Żelazny, menedżer branży motoryzacyjnej z ponad 20-letnim doświadczeniem, został dyrektorem marki Porsche w Polsce. Tymczasem niemiecki producent sportowych aut notuje kolejne wzrosty sprzedaży – w ciągu pierwszych 8 miesięcy br. klientom na całym świecie dostarczył rekordową liczbę blisko 120 tys. samochodów.
Andrzej Żelazny jest absolwentem Politechniki Warszawskiej. W pracuje w branży motoryzacyjnej od ponad 20 lat. W tym czasie nadzorował działania serwisowe, sprzedażowe i marketingowe marek wolumenowych oraz segmentu premium – nie tylko na rynku polskim, ale również w Niemczech oraz w krajach Europy Północnej.
Andrzej Żelazny obejmuje funkcję dyrektora Porsche Polska w kluczowym dla niemieckiej marki momencie. Jej oferta, wzmocniona niedawno przez modele Macan, 918 Spyder oraz Panamera i Cayenne po modernizacji, cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem. Od stycznia do sierpnia br. producent sprzedał na całym świecie blisko 120 tys. aut, o ponad 12 proc. więcej niż przed rokiem. W samym sierpniu do nabywców trafiło 15 tys. samochodów, co oznacza przeszło 30-proc. wzrost. Również w Polsce firma Porsche notuje rekordowy popyt – w I półroczu br. klienci odebrali 408 pojazdów tej marki, o 78 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r.
Już niebawem w gamie Porsche pojawią się kolejne nowości – w tym Cayenne S E-Hybrid, pierwszy hybrydowy SUV premium z możliwością ładowania akumulatorów z gniazdka. Jego średnie zużycie paliwa wynosi 3,4 l/100 km. Tym samym niemiecki producent jako jedyny na świecie będzie miał w ofercie aż trzy hybrydowe modele typu plug-in: supersportowy wóz 918 Spyder, limuzynę Panamera i właśnie SUV-a Cayenne.
Źródło: Porsche Polska