Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 


W dzisiejszym teście porównam dwie, tegoroczne nowości na rynku polskim, czyli Hondę Accord z benzynowym silnikiem 2.0 156KM i Mazdę 6 posiadającą również benzynową jednostkę 2.0 147KM. Czas zacząć pojedynek dwóch japońskich aut klasy średniej.

Opis

Kanciastość, kontra zaokrąglenia
Kanciaste spojrzenie niezbyt dużych reflektorów Hondy Accord, przechodzi w potężnych rozmiarów chromowaną atrapę silnika. Linia boczna, ukazuje trzy-bryłową limuzynę klasy średniej. Z tyłu, również rządzą podobne kształty elementów nadwozia, przede wszystkim są nimi lampy. Accord ma jedną, owalną końcówkę układu wydechowego. Mazda postawiła na krągłości i delikatną linię nadwozia. Auto, spogląda na nas uśmiechniętym "ryjkiem" z łezkowatymi światłami. Z boku, samochód do złudzenia przypomina Lexusa IS. I nie jest to wadą! Tył, zdobią kształtne diodowe lampy. Mazda posiada dwie owalne końcówki układu wydechowego.
Mimo, że oba auta stylistycznie mogą podobać się, to podczas jazd testowych spojrzenia przeważnie pięknych Pań, padały częściej w kierunku Mazdy!

Wygodnie
Zajrzyjmy do wnętrza obu aut. Środek Hondy, jak i Mazdy wita nas czarnym kolorem tapicerki. Jednak, mało na to zwracamy uwagę, ponieważ osoby wsiadające zauważają nowoczesne i bardzo ciekawie zaprojektowane, deski rozdzielcze. Konsola środkowa Accorda, początkowo może wystraszyć, bardzo dużą ilością przycisków. Jednak, po kilku chwilach, już wiemy co do czego służy i intuicyjnie ją obsługujemy. Charakterystycznymi elementami są tu dwa, mocno wystające pokrętła obsługujące radio i niektóre funkcje komputera pokładowego. Na samej górze usytuowano sporych rozmiarów wyświetlacz radia CD/MP3. Spójrzmy teraz na zegary. Są czytelne i przejrzyste w każdych warunkach, a w dodatku bardzo ładnie i efektownie zaprojektowane, to "trójwymiarowo". A, jak podeszła do tego Mazda? Okazuje się, że bardziej sportowo. Przejrzyste i czytelne zegary umieszczono w oddzielnych tubach, niczym w rasowym aucie sportowym. Konsola środkowa, to niezbyt duża ilość przycisków, którą obsługujemy od samego początku intuicyjnie. Jest zaprojektowana w obłych kształtach, które są przyjemnie i miłe dla oka. Jedynym niedociągnięciem jest niewielkich rozmiarów wyświetlacz obsługujący radio, komputer pokładowy oraz klimatyzację.
Oba auta oferują we wnętrzu wystarczająco dużo przestrzeni dla pięciu dorosłych pasażerów. Accord oraz "Szóstka" niezależnie, czy usiądziemy z przodu, czy z tyłu zapewni komfortowe i bardzo wygodne podróżowanie nawet na bardzo długich wyjazdach. Bez problemu zapakujemy nasze bagaże, a zawdzięczamy to sporej wielkości bagażnikom. Honda - 467 litrów, Mazda - 519 litrów.
Kończąc opisywanie wnętrza, pora wspomnieć o jakości jego wykonania. Plastiki oraz materiały są bardzo dobrej jakości, a ich spasowanie nie budzi zastrzeżeń. Podobnie jest z materiałami, które wykonano z weluru, miłego w dotyku i łatwego w utrzymaniu czystości.

Benzyniaki
Pod maskami obu aut, pracują benzynowe jednostki o pojemnościach dwóch litrów każda. Honda Acorrd dysponuje mocą 156KM, zaś Mazda 6 147KM. Dzięki sporym mocom, samochody ochoczo rozpędzają się do pierwszych 100km/h w niecałe 10 sekund. Accord jest o 0.6 sekund szybsze od Mazdy 6. Jest to spowodowane, mocniejszym silnikiem oraz większym momentem obrotowym jakim dysponuje Honda. (192Nm-Honda Accord, 184Nm-Mazda 6). Maksymalnie rozpędzimy je do około 215km/h. Silnik Hondy i Mazdy połączony jest z manualną skrzynią biegów o sześciu dobrze pracujących przełożeniach. Biegi wędrują na swoje miejsca bez zawahania i żadnych oporów. Accord i "Szóstka" uwielbiają, jak się ich silniki kręci na bardzo wysokie obroty, wtedy zaczynają swój drugi żywot i niczym silnik z turbiną, dostają mocnego kopniaka. Dzięki temu elastyczność stoi w obu testowanych samochodach na wysokim poziomie, ale tylko powyżej 4000obr./min. No, cóż japońskie marki zawsze słynęły z wysokoobrotowych jednostek benzynowych.
Zawieszenie Hondy Accord zapewnia komfortowe podróżowanie, oprócz tego daje kierowcy poczucie bezpieczeństwa i pewnego prowadzenia auta w każdych warunkach. Podobnie ma się sytuacja w Mazdzie 6. Jednak tutaj zawieszenie jest bardziej twarde zestrojone, co możemy odczuć podczas każdej większej nierówności lub dziur na drodze.
Układ kierowniczy w Hondzie, jak i w Mazdzie współpracuje z kierującym wzorowo. Każde wydane polecenie przez kierowcę tych aut wykonywane jest bez zastanowienia! I tak powinno być w każdym aucie.
A teraz pora na koszty podróżowania Mazdą jak i Hondą. Zacznijmy od Mazdy. W mieście zużycie paliwa waha się w granicach 10.4 litra benzyny bezołowiowej. Honda jest o 0.4 litra oszczędniejsza. Sytuacja zmienia się, gdy spojrzyjmy na średnie spalanie obu aut. Okazuje się, że Mazda 6 zaspokaja się tylko 7.6 litrami, zaś Accord 7.8 litrami benzyny bezołowiowej. Przy pełnym baku w obu autach można przejechać około 840 kilometrów bez zajeżdżania na stacje paliwową.

Nowoczesne limuzyny klasy średniej
Nowa Honda Accord oraz Mazda 6 są pełnoprawnymi przedstawicielami klasy średniej, które zapewniają wysoki komfort podróżowania nawet dla piątki dorosłych osób. Wszystko to, za niezbyt wygórowaną cenę zakupu. Accord w prezentowanej wersji to wydatek 97.000zł, zaś Mazda 6 jest tańsza o równe 10.000zł!. Wybór i tak pozostawiam Państwu.

Dane techniczne

Dane techniczne: Honda Accord // Mazda 6
Pojemność silnika: 1997ccm benzynowy // 1999ccm benzynowy
Moc: 156KM przy 6300obr./min // 147KM 6500przy obr./min
Moment obr.: 192Nm przy 4300obr./min // 184Nm przy 4000obr./min
Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna // 6 biegowa manualna
Napęd: przedni // przedni
0-100km/h: 9.3 sek. // 9.9 sek.
Vmaks: 215km/h // 214km/h
Zużycie paliwa: 9.4/5.9/7.2 [10.0/6.5/7.8 w teście] // 9.8/5.4/7.0 [10.4/6.0/7.6 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 65 // 64 litrów
Teoretyczny zasięg: 833 kilometrów // 850 kilometrów
Wymiary: 4726/1840/1440 // 4735/1795/1440 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1414kg // 1370kg
Ładowność: 521kg // 535kg
Pojemność bagażnika: 467 // 519 l [po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 4/5 // 4/5

Wyposażenie: wersja Elegance // Exclusive

Cena: 97.000zł. [wersja testowana] // 87.000zł [wersja testowana]

AUTOR (Tekst): Artur Ławnik
(Zdjęcia): Ania Cokalska (Mazda 6), Marcin Ławnik (Honda Accord)


Galeria

{imagonx}photos/testy_porownawcze/honda_accord_20ivtec_156km_elegance_mazda_6_20mzr_147km_6mt_exclusive{/imagonx}
Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej