Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

W dzisiejszym teście zaprezentuje Państwu dwa samochody z klasy SUV. Najnowsze dziecko Peugeota, czyli 4007 porównam z dobrze znaną na polskim rynku Toyotą RAV4. Oba testowane auta, wyposażone są w wysokoprężne silniki o pojemnościach 2.2 litra i mocach odpowiednio 160 i 177KM (4007 i RAV4).

Opis

Lwiaczek kontra smukła Japonka
Najnowszy Peugeot 4007 z przodu nawiązuje do innych jego starszych i młodszych braci. Wielka paszcza lwa sympatycznie uśmiecha się do nas spoglądając wyłupiastymi, dużymi i mocno nachodzącymi na maskę światłami. Linia boczna ukazuje długą maskę i sporej wielkości przestrzeń pasażerską, bo mamy tu do czynienia ze sporym SUV-em. Tył 4007, zaprojektowano zupełnie w innym stylu, niż przód. Wszystko wydaje się małe i pochodzące z innego auta. Jednak, nie wpływa to na urodę całego auta. Styliści Toyoty zupełnie inaczej podeszli do zaprojektowania RAV4. Sylwetka Toyoty jest zgrabna i smukła w każdym calu. Wszechobecne zaokrąglenia powodują, że RAV4 głównie przypada do gustu Paniom. I właśnie One są, najczęściej właścicielami tego modelu. Zapytacie pewnie które auto jest ładniejsze, Peugeot 4007 czy Toyota RAV4? Otóż, każdy z nas ma inne gusta i na te pytanie musimy odpowiedzieć sobie, we własnym zakresie.

Siedmioosobowy 4007 i pięcioosobowa RAV4
Wnętrza obu aut zapewniają komfortowe podróżowanie dla pięciu dorosłych osób. Jednak Peugeot w zanadrzu ma do dyspozycji dodatkowe dwa fotele wbudowane w podłogę bagażnika. Trzeba jednak zaznaczyć, że owe dwa miejsca mogą służyć, tylko w awaryjnych sytuacjach. Na dłuższe podróże w żadnym wypadku nie można ich polecić! Przestrzeni z przodu i z tyłu w obu autach jest w zupełności dużo i nikomu nie powinno jej zabraknąć. Przednie fotele w są wygodne i zapewniają w każdych z nich niezłe trzymanie boczne.
Przyjrzyjmy się teraz deskom rozdzielczym. Zacznijmy od Peugeota 4007. Konsola środkowa jest uporządkowana i przejrzysta, a w dodatku łatwa w obsłudze. Składa się z trzech pokręteł obsługujących klimatyzację oraz zintegrowanego radia CD/MP3. Wadą jest słabo widoczne w dzień, podświetlenie radia, które uniemożliwia odczytanie jakichkolwiek informacji wyświetlanych na nim. Zegary usytuowano w oddzielnych tubach, co nie przeszkadza w ich czytelności a podświetlenie w pomarańczowym kolorze jest miłe dla oczu. A, jak jest w Toyocie RAV4? Zupełnie inaczej. Konsola środkowa, to spora ilość przycisków służących do sterowania dwustrefową klimatyzacją. Powyżej, znajduje się dotykowy, siedmiocalowy ekran obsługujący nawigację i radio oraz pokazujący parametry komputera pokładowego. Użytkowanie tych urządzeń wymaga chwilowego przyzwyczajenia, lecz później wszystko wykonujemy po prostu z pamięci. Zegary wykonano w opatentowanej przez Toyotę technologii Optitron. Dzięki temu są czytelne o każdej porze dnia i nocy.
Zajrzyjmy teraz do bagażników obu testowanych aut. Toyota, oferuje swojemu właścicielowi 586 litrów całkowicie płaskiej przestrzeni bagażowej, do której dostęp jest po otwarciu (nie na tą stronę co trzeba) dużych drzwi. Peugeot, ma trzy warianty pojemności bagażnika. Otóż, przy 7-miu pasażerach miejsca na bagaże jest niewiele, bo tylko 184 litrów. Przy pięciu osobach na pokładzie, pojemność bagażnika wzrasta do 510 litrów, co trzeba uznać za bardzo dobry wynik.
Na koniec pora przyjrzeć się jakości wykonania obu wnętrz. Plastiki są dobrej jakości, a w dodatku dobrze spasowane i nie budzą żadnych zastrzeżeń. Podobnie ma się sytuacja z materiałami wykorzystanymi w testowanych autach. Toyota, posiada skórzaną tapicerkę wykonaną z dobrej jakości skóry. Peugeot zastosował skórzano-materiałowe pokrycia siedzisk, które również są dobrej jakości. W obu autach tapicerki są łatwe w utrzymaniu czystości, lecz trochę ponure ze względu na czarny kolor.

Mocne diesle
Pod maskami obu aut znajdują się wysokoprężne jednostki napędowe o pojemnościach 2.2 litrów i mocach w Peugeocie 160KM, a w Toyocie 177KM. Prawie 180-cio konne silniki dysponują bardzo dużymi momentami obrotowymi wynoszącymi odpowiednio 380 i 400Nm (Peugeot i Toyota). Jednostki napędowe połączono są z 6-cio biegowymi, manualnymi skrzyniami biegów o krótkich, lecz precyzyjnych przełożeniach. Pierwszą setkę Toyota RAV4 osiąga w 9.4 sekund zaś Peugeot-owi 4007 zajmuje to 0.5 sekundy dłużej. Prędkości maksymalne są identyczne i wynoszą równe 200km/h.
Zawieszenie Toyoty RAV4 zestrojono stosunkowo twardo, ale nie zapomniano o komforcie podróży pasażerów. Dobrze pracujący układ kierowniczy i zawieszenie dają kierowcy poczucie pewnego i bezpiecznego prowadzenia auta. Podobnie sytuacja wygląda w Peugocie 4007, choć zawieszenie jest trochę bardziej miękkie niż u konkurenta.
Oba auta wyposażone są w napęd na cztery koła. Jednak obie marki zastosowały zupełnie różne sposoby udostępniania ich dla kierowcy. W RAV4 moc rozdziela komputer. Kierowca ma możliwość włączenia elektronicznego reduktora, który aktywny jest tylko do 50km/h. W 4007 kierujący między siedzeniami posiada pokrętło, którym może wybrać tryb rozdziału mocy 2WD/4WD/Lock. Reduktor działa, również tylko do prędkości 50km/h.
Kończąc opisywanie aut, pora wspomnieć o kosztach ich eksploatacji. W mieście Peugeot 4007 podczas całego testu zużywał 10 litrów oleju napędowego. Toyota RAV4 jest oszczędniejsza i zadawalała się 8.9 litrami na każde 100 kilometrów. Średnie zużycie paliwa odpowiednio wynosi 7.8 w 4007 i 7.5 litrów w RAV4.

Dla Pana i Pani
Peugeot 4007 i Toyota RAV4, należą do bardzo popularnej klasy samochodów w Polsce, a mianowicie SUV. Jednak, mimo tego można te auta podzielić jeszcze na pod kategorie. Mam na myśli, że 4007 ze względu na swoją wielkość odpowiedni jest bardziej dla Panów zaś Toyota RAV4, jak wspomniałem wcześniej, bardziej przypada do gustu Paniom. Aby, stać się posiadaczami obu tych aut musimy, posiadać łącznie 262.500zł. Dokładnie mówiąc na testowanego Peugeota 4007 trzeba wydać 141.500zł zaś na Toyotę RAV4 121.000zł. Moim zdaniem, ceny za w pełni wyposażone auta są dobrze skalkulowane i nie są wygórowane. Wybór i tak pozostawiam Państwu.

Dane techniczne

Peugeot 4007 // Toyota RAV4
Pojemność silnika: 2179ccm turbo diesel (Common Rail) // 2231ccm turbo diesel (Common Rail)
Moc: 160KM przy 4000obr./min // 177KM przy 3600obr./min
Moment obr.: 380Nm przy 2000obr./min // 400Nm przy 2000-2600obr./min
Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna // 6 biegowa manualna
Napęd: przedni/4x4 // 4x4
0-100km/h: 9.9 sek. // 9.4 sek
Vmaks: 200km/h // 200km/h
Zużycie paliwa: 9.5/5.9/7.2 [10.0/6.4/7.8 w teście] // 8.4/6.1/7.0 [8.9/6.6/7.5 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 60 litrów // 61 litrów
Wymiary: 4635/1805/1670 // 4315/1855/1720 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1790kg // 1595kg
Ładowność: 620kg // 595kg
Pojemność bagażnika: 184/[510] l // 586/[b.d.] l[po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/7 // 5/5

Wyposażenie: wersja Premium // X

Cena: 141.500zł. [wersja testowana Premium] // 121.000zł [wersja testowana X]

AUTOR (Tekst): Artur Ławnik
(Zdjęcia): Marcin Ławnik (Peugeot 4007)// Artur Ławnik i Ania Cokalska (Toyota RAV4)

 

Galeria

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej