Śledź nas na:     

Marka:
Wróć



W naszym serwisie "Auto Testy" po dwóch latach przyszła pora na test auta dostawczego. Dlatego dziś zaprezentujemy 6 osobowego Peugeota Experta z 2 litrowym wysokoprężnym silnikiem HDi o mocy 120KM.

Opis

Ekspresowy Expert
Wysokoprężna jednostka Common Rail o pojemności 1997ccm osiąga moc 120KM.



W aucie osobowym taka moc to jest już coś a jak jest w przypadku samochodu dostawczego. Okazuje się, że nie jest źle. Pierwszą setkę ważący 1809kg Peugeot uzyskuje po niecałych 16 sekundach i rozpędza się dalej do wartości 160km/h. Elastyczność również stoi na dobrym poziomie, dzięki 300Nm momentu obrotowego i dobrze dobranej 6 biegowej skrzyni biegów, żwawo przyśpiesza na poszczególnych przełożeniach. Problemu z wyprzedzaniem innych pojazdów po prostu nie ma.
Zawieszenie zestrojono dwojako. Z przodu podróżuje się komfortowo i wygodnie jak w aucie typowo osobowym. Niestety z tyłu odczuwalny jest mały dyskomfort spowodowany prawdziwym pochodzeniem auta, czyli "dostawczak". W momencie kiedy nie jest załadowany Expert podskakuje na nierównościach jak kangur. Sytuacja zmienia się w momencie załadowania tylnej części. Prowadzenie auta to czysta przyjemność bo, choć przez chwilę czujemy się w nim jak kierowca ciężarówki. Układ kierowniczy jest precyzyjny i zapewnia pewne prowadzenie samochodu.
Mimo mojej ciężkiej nogi spalanie nie przekroczyło 8 litrów oleju napędowego w cyklu mieszanym. W mieście zużycie paliwa wynosiło 9.4 litra na każde 100km. Według mnie wyniki godne są pochwały.

Mając chwilę przerwy w podróży, mogłem bliżej przyjrzeć się wnętrzu.

3+3+1340
Środek oferuje nam 6 miejsc. Trzy z przodu i tyle samo z tyłu. Miejsca jest w brud i zgrzeszy ten kto powie, że mu go brakuje.



Z przodu jak i z tyłu niezależnie czy wysoka czy niska osoba będzie komfortowo podróżować. Fotele są dobrze wyprofilowane i zapewniają wystarczający komfort. Spójrzmy na deskę rozdzielczą. Gdybym nie wiedział z jakim autem mam do czynienia to mógłbym powiedzieć, ze siedzę w osobówce.
Deska jest przejrzysta i łatwa w obsłudze. Zegary są czytelne, choć bardzo przypominają te pochodzące z innych modeli z pod znaku lwa.



Aby test nie wyglądał na sponsorowany, przyszła pora na wady. Pierwszą niedogodnością jaką zauważyłem podczas testu jest umiejscowienie hamulca ręcznego, z lewej strony fotela kierowcy.



Długo musiałem się do tego przyzwyczajać i niestety zabrakło na to czasu. Kolejną wadą jest słaba widoczność do tyłu. Chodzi mi tutaj o symetrycznie podzielone drzwi tyle, których słupki ograniczają widoczność.
Na koniec pora na bagażnik a raczej na "luk bagażowy". Po otwarciu drzwi ukazuje się 1340 litrowa przestrzeń ładunkowa, w której zmieści się nawet jedna europaleta.



Idealny do firmy
Prezentowany dziś dostawczy Peugeot Expert jest idealną propozycją dla firm potrzebujących przewieźć kilka osób i sporo ładunku.




Jednak na początek, przyszły właściciel tego auta będzie musiał wyłożyć w salonie 113.700zł. Co w zamian dostanie? Oszczędny i bardzo funkcjonalny samochód, idealny do prowadzenia interesów.

Plusy
- Przestronne wnętrze
- Dynamiczny i oszczędny silnik
- Duża przestrzeń ładunkowa

Minusy
- Zła widoczność do tyłu
- Cena
- Umiejscowienie hamulca ręcznego

Dane techniczne

Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1997ccm (turbo diesel Common Rail)
Moc: 120KM przy 4000obr./min
Moment obr.: 300Nm przy 2000obr./min
Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 15.9 sek.
Vmaks: 160 km/h
Zużycie paliwa: 9.1/6.3/7.2 [9.4/7.0/8.0 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 80 litrów
Wymiary: 4805/1895/1942 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1809kg
Ładowność: 950kg
Pojemność bagażnika: 1340/[2163] l [po rozłożeniu siedzeń]
Ilość drzwi/Ilość miejsc: 4/6

Wyposażenie: wersja Trendy

Cena: 113.707zł. [wersja testowana]

AUTOR (Tekst): Artur Ławnik
(Zdjęcia): Marcin Ławnik


(!Wszelkie prawa do publikacji bez uzgodnienia z Auto Testy zastrzeżone!)

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej