W naszym serwisie "Auto Testy" po dwóch latach przyszła pora na test auta dostawczego. Dlatego dziś zaprezentujemy 6 osobowego Peugeota Experta z 2 litrowym wysokoprężnym silnikiem HDi o mocy 120KM.
Opis
Ekspresowy ExpertWysokoprężna jednostka Common Rail o pojemności 1997ccm osiąga moc 120KM.
W aucie osobowym taka moc to jest już coś a jak jest w przypadku samochodu dostawczego. Okazuje się, że nie jest źle. Pierwszą setkę ważący 1809kg Peugeot uzyskuje po niecałych 16 sekundach i rozpędza się dalej do wartości 160km/h. Elastyczność również stoi na dobrym poziomie, dzięki 300Nm momentu obrotowego i dobrze dobranej 6 biegowej skrzyni biegów, żwawo przyśpiesza na poszczególnych przełożeniach. Problemu z wyprzedzaniem innych pojazdów po prostu nie ma.
Zawieszenie zestrojono dwojako. Z przodu podróżuje się komfortowo i wygodnie jak w aucie typowo osobowym. Niestety z tyłu odczuwalny jest mały dyskomfort spowodowany prawdziwym pochodzeniem auta, czyli "dostawczak". W momencie kiedy nie jest załadowany Expert podskakuje na nierównościach jak kangur. Sytuacja zmienia się w momencie załadowania tylnej części. Prowadzenie auta to czysta przyjemność bo, choć przez chwilę czujemy się w nim jak kierowca ciężarówki. Układ kierowniczy jest precyzyjny i zapewnia pewne prowadzenie samochodu.
Mimo mojej ciężkiej nogi spalanie nie przekroczyło 8 litrów oleju napędowego w cyklu mieszanym. W mieście zużycie paliwa wynosiło 9.4 litra na każde 100km. Według mnie wyniki godne są pochwały.
Mając chwilę przerwy w podróży, mogłem bliżej przyjrzeć się wnętrzu.
3+3+1340
Środek oferuje nam 6 miejsc. Trzy z przodu i tyle samo z tyłu. Miejsca jest w brud i zgrzeszy ten kto powie, że mu go brakuje.
Z przodu jak i z tyłu niezależnie czy wysoka czy niska osoba będzie komfortowo podróżować. Fotele są dobrze wyprofilowane i zapewniają wystarczający komfort. Spójrzmy na deskę rozdzielczą. Gdybym nie wiedział z jakim autem mam do czynienia to mógłbym powiedzieć, ze siedzę w osobówce.
Deska jest przejrzysta i łatwa w obsłudze. Zegary są czytelne, choć bardzo przypominają te pochodzące z innych modeli z pod znaku lwa.
Aby test nie wyglądał na sponsorowany, przyszła pora na wady. Pierwszą niedogodnością jaką zauważyłem podczas testu jest umiejscowienie hamulca ręcznego, z lewej strony fotela kierowcy.
Długo musiałem się do tego przyzwyczajać i niestety zabrakło na to czasu. Kolejną wadą jest słaba widoczność do tyłu. Chodzi mi tutaj o symetrycznie podzielone drzwi tyle, których słupki ograniczają widoczność.
Na koniec pora na bagażnik a raczej na "luk bagażowy". Po otwarciu drzwi ukazuje się 1340 litrowa przestrzeń ładunkowa, w której zmieści się nawet jedna europaleta.
Idealny do firmy
Prezentowany dziś dostawczy Peugeot Expert jest idealną propozycją dla firm potrzebujących przewieźć kilka osób i sporo ładunku.
Jednak na początek, przyszły właściciel tego auta będzie musiał wyłożyć w salonie 113.700zł. Co w zamian dostanie? Oszczędny i bardzo funkcjonalny samochód, idealny do prowadzenia interesów.
Plusy
- Przestronne wnętrze
- Dynamiczny i oszczędny silnik
- Duża przestrzeń ładunkowa
Minusy
- Zła widoczność do tyłu
- Cena
- Umiejscowienie hamulca ręcznego
Dane techniczne
Dane techniczne:Pojemność silnika: 1997ccm (turbo diesel Common Rail)
Moc: 120KM przy 4000obr./min
Moment obr.: 300Nm przy 2000obr./min
Skrzynia biegów: 6 biegowa manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 15.9 sek.
Vmaks: 160 km/h
Zużycie paliwa: 9.1/6.3/7.2 [9.4/7.0/8.0 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 80 litrów
Wymiary: 4805/1895/1942 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1809kg
Ładowność: 950kg
Pojemność bagażnika: 1340/[2163] l [po rozłożeniu siedzeń]
Ilość drzwi/Ilość miejsc: 4/6
Wyposażenie: wersja Trendy
Cena: 113.707zł. [wersja testowana]
AUTOR (Tekst): Artur Ławnik
(Zdjęcia): Marcin Ławnik
(!Wszelkie prawa do publikacji bez uzgodnienia z Auto Testy zastrzeżone!)