Śledź nas na:     

Marka:
Wróć



W naszej redakcji marka Peugeot już gościła w postaci najmniejszego modelu czyli 107. Teraz przyszła pora na większego brata oznaczonego symbolem 207. A do naszej dyspozycji została oddana najbogatsza wersja wyposażeniowa z najmocniejszym dieslem pod maską czyli 1.6HDi 110KM. A więc zapowiada się bardzo miła przygoda z samochodem marki Peugeot.

Ale początkowo jadąc metrem na parking firmy Peugeot po głowie chodziło mi następujące pytanie ...Czy warto inwestować dużą kwotę w małe jakby nie patrząc auto miejskie?.... Myślę, że po zakończeniu testu będę znał odpowiedź.


Opis

Sympatyczny lwiak
Spoglądając na jakiegokolwiek Peugeota z nowej gamy od razu pojawia się nam uśmiech na twarzy. Nie inaczej jest w przypadku 207, którą wzbudza zachwyt szczególnie wśród płci pięknej. Przód 207 to jedna uśmiechnięta od reflektora do reflektora wielka ...buzia.... Takie wrażenie spowodowane jest dużym wlotem powietrza ozdobionym światłami przeciwmgielnymi umieszczonymi w chromowanych obwódkach oraz rozciągnięte prawie na całej długości nadkoli reflektory.



Tylna część również jest całkiem ładnie zaprojektowana. Charakterystycznym akcentem tyłu jest chromowana owalna końcówka układu wydechowego oraz niczym diodowe tylne światła.



Całość to zwarta sylwetka 5 drzwiowego sympatycznego autka miejskiego, które naprawdę może się podobać. Jedyną wadą stylistyki 207 jest bardzo nisko osadzony przedni zderzak! Jeśli w pewnym momencie o tym zapomnimy to możemy jakąś część zderzaka lub tablicy rejestracyjnej zostawić na krawężniku.

Prawie idealnie
Pod maską naszego Peugeota znajdowała się najmocniejsza jednostka dieslowski o pojemności 1560ccm.



Patrząc na parametry tego silnika: 109KM, 240Nm, w 10 sekund do 100km/h oraz prędkość maksymalna wynosząca 198km/h zapowiadają prawie sportowe osiągi co dodatkowo firma Peugeot próbuje podkreślić we wnętrzu auta.
A jak jest w rzeczywistości? Otóż jest dobrze i gdyby nie jedna sprawa, o której zaraz wspomnę to można by powiedzieć, że jest bardzo dobrze.
Zacznę od wady, niestety bardzo istotnej. Chodzi o skrzynię biegów, która posiada tylko 5 przełożeń. A w dzisiejszych czasach to o jeden bieg za mało! Szczególnie daje się to zauważyć podczas szybszej jazdy. Wtedy to silnik staje się głośny przez pracę na wyższych obrotach. A gdyby do dyspozycji był jeszcze jeden ...szósty... bieg na pewno nie istniałby ten problem. Drugim mankamentem związanym ze skrzynią jest jej precyzyjność! Niestety poszczególne biegi musimy za każdym razem szukać aby zawędrowały na swoje wytyczone miejsce.
Ale koniec krytyki czas na zalety! Silnik o mocy 110KM bardzo ochoczo wyrywa do przodu auto ważące 1244kg. Już po 10 sekundach na prędkościomierzu ujrzymy pierwszą setkę. Elastyczność również nie budzi zastrzeżeń. Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu który chwilowo może wynieść nawet 260Nm, bezproblemowo będziemy mogli przyśpieszać niezależnie od zapiętego biegu i prędkości z jaką jedziemy.
Zawieszenie nie jest zestrojone typowo dla francuskich samochodów. Mimo, że zapewnia komfortowe podróżowanie po dziurawych drogach to również daje poczucie całkowitego panowania nad autem. Nawet przy większych prędkościach 207 prowadzi się bardzo pewnie, niczym jadąc po jakiś szynach.
Pewnie ciekawi Was jak wygląda spalanie. Podczas całego testu auto średnio potrzebowało 5.2 litra na każde sto kilometrów. A więc bardzo niewiele wspominając o mojej ciężkiej prawej stopie!

Brakuje tylko skórzanej tapicerki
Mój testowy egzemplarz Peugeota 207 posiadał pełne wyposażenie nie tylko z zakresu bezpieczeństwa ale i komfortu podróżowania. Począwszy od dwustrefowej klimatyzacji, kończąc na nawigacji satelitarnej i sporym panoramicznym szklanym dachem. Najciekawszym rozwiązaniem jakie bardzo przypadło mi do gustu to zintegrowane radio CD z telefonem. Otóż mamy możliwość przełożenia naszej karty SIM do specjalnie przygotowanego miejsca w radiu i korzystania jak z normalnego telefonu z możliwością pisania nawet smsów. Moim zdaniem takie rozwiązanie powinno znajdować się w każdym nowym samochodzie bo nie każdy z nas posiada telefon z funkcją Bluetooth.
Cały środek został wykończony w czarnym kolorze i tylko srebrne wstawki na desce rozdzielczej uratowały przed ponurością wnętrza. Dodatkowej atrakcyjności nadaje wielki i rozjaśniający środek wielki panoramiczny dach (po raz pierwszy zastosowany w aucie tej klasy) przez który na przykład w nocy możemy podziwiać z naszą drugą połówką gwiazdy na niebie! Materiały oraz plastiki jakie zostały wykorzystane są dobrej jakości i nie budziły zastrzeżeń.



Zegary zaprojektowano w iście sportowym stylu. Białe cyferblaty otoczono w srebrne obwódki. Kolejnym akcentem sportowym jest wskaźnik temperatury oleju w skrzyni biegów co najczęściej spotyka się w prawdziwych autach sportowych. Na samej górze konsoli środkowej zainstalowano kolorowy wyświetlacz od komputera pokładowego oraz nawigacji satelitarnej. Niżej znajduje się centrum dowodzenia czyli radio z budowanym telefonem a na samym dole wyświetlacz od dwustrefowej klimatyzacji.



Przednie fotele zapewniają bardzo dobry komfort podróżowania. Lecz niestety nie dla każdego! Otóż owe fotele są zaprojektowane w stylu sportowych kubełek i osoby o bardziej masywnej budowie ciała będą narzekać na ciasnotę foteli. Z tyłu najwygodniej będą podróżować dzieci ponieważ dla osób dorosłych może zabraknąć miejsca na nogi. No cóż przecież to jest auto miejskie.



Na koniec przyszła pora na kufer. Do dyspozycji mamy 270 litrów całkowicie płaskiej przestrzeni bagażowej. Jednak stosunkowo duży próg załadunkowy powoduje małe utrudnienia w załadunku cięższych bagaży.



Podsumowując
Na początku mojego artykułu zadałem sobie pytanie ...Czy warto inwestować dużą kwotę w małe jakby nie patrząc auto miejskie?... A kwota faktycznie nie jest mała. Prezentowana wersja kosztuje około 85 tysięcy złotych. Owszem w zamian dostajemy w pełni wyposażone auto ale nadal jest to tylko miejski samochód za bardzo duże pieniądze! Czy warto...? Moim zdaniem każdy z czytelników powinien sam odpowiedzieć sobie na to pytanie.

Zalety
- Dynamiczny i oszczędny silnik
- Bogate wyposażenie
- Bardzo ciekawa stylistyka

Wady
- Mało precyzyjna skrzynia biegów oraz brak szóstego biegu
- Cena

Dane techniczne

Dowód osobisty:
Pojemność silnika: 1560ccm (turbo diesel Common Rail)
Moc: 109KM przy 4000obr./min
Moment obr.: 240-260Nm przy 1750obr./min
Skrzynia biegów: 5 biegowa manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 10.1 sek.
Vmaks: 193 km/h
Zużycie paliwa: 6.0/4.1/4.8 [6.5/4.8/5.2 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 50 litrów
Wymiary: 4030/1720/1472 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1244kg
Ładowność: 466kg
Pojemność bagażnika: 270 l

Cena: około 85.000 zł. [wersja testowana]

AUTOR (Tekst+Zdjęcia): Artur Ł.

(!Wszelkie prawa do publikacji bez uzgodnienia z Auto Testy zastrzeżone!)

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej