Lada dzień zadebiutuje nowy Peugeot 208, jednak do naszej redakcji na pożegnanie zawitał obecny model 207. Auto wyposażone jest w wysokoprężny silnik 1,6 HDI o mocy 112 KM. Jest to wersja Outdoor, czyli kombi o podwyższonym nadwoziu.
Opis
Od 2006 roku
Debiut modelu 207 miał miejsce w 2006 roku, kiedy w salonach można było nabyć 3- i 5-drzwiową odmianę tego auta. Po roku do typowego hatchbacka klasy B dołączył model Coupe-Cabrio oraz wersja kombi oznaczona jako SW. Trzy lata temu auto przeszło mały facelifting polegający na zmianie przedniego zderzaka wraz ze zmianą przednich i tylnych reflektorów.
Outdoor, czyli podwyższone kombi
Nadwozie w wersji Outdoor zostało podniesione o 20 milimetrów i zyskało kilka plastikowych nakładek. Dzięki takiemu zabiegowi 207 SW wygląda jeszcze bardziej zadziornie, niż standardowa odmiana i przypomina małego miejskiego SUV. Patrząc na auto z przodu widzimy typowego Peugeota, czyli mocno nasunięte na błotniki reflektory, pomiędzy którymi usytuowano sporych rozmiarów atrapę silnika. Całość robi wrażenie uśmiechu jaki puszcza do nas auto. Z tyłu auto wygląda jak spokojne, niewielkie kombi, a charakterystycznym elementem są mocno zachodzące na tylne błotniki, łezkowate lampy.
Bez zmian
W środku nie zauważymy żadnych zmian, które mogłyby nawiązywać do dodatków zamontowanych na nadwoziu.
Spoglądając na zegary możemy mieć wrażenie obcowania ze sportowym autem. Powodem tego są zaprojektowane w sportowym stylu zegary z białymi cyferblatami umieszczone w srebrnych obwódkach. Czytelność cyferek umieszczonych na nich może budzić wątpliwości, ale są ciekawym akcentem rozweselającym wnętrze.
Konsola środkowa to centralnie umieszczony wyświetlacz pokazujący informacje pochodzące z komputera pokładowego oraz radia. Niżej znalazło miejsce fabryczne radio oraz panel automatycznej, dwustrefowej klimatyzacji. Mimo niewielkich przycisków wszystko jest proste i łatwe w obsłudze oraz intuicyjne pod każdym względem.
Fotele są komfortowe, a podróżowanie wygodne niezależnie od długości trasy, jaką zamierzamy przebyć. Ich atutem są mocniej wyprofilowane boczki trzymające pewnie kierowcę i pasażera na ostrzej pokonywanych zakrętach. Z tyłu miejsca mamy wystarczająco dużo dla dwóch dorosłych osób. Jednak wadą kanapy jest stosunkowo twarda konstrukcja i przy dłuższych podróżach może powodować dyskomfort w podróży.
Na koniec zajrzyjmy do bagażnika. Po otwarciu naszym oczom ukazuje się 337 litrowa przestrzeń bagażowa. Może nie powala swoją wielkością, ale funkcjonalność jest wręcz wzorowa. Niski próg załadunkowy, wysoko unoszona klapa bagażnika, płaska podłoga do zagospodarowania - to wszystko niweluje świadomość małej przestrzeni.
Najmocniejszy diesel
Testowy Peugeot 207 SW wyposażony jest w najmocniejszy w ofercie wysokoprężny silnik 1,6 HDI o mocy 112 KM. Jednostka charakteryzuje się bardzo dobrą kulturą pracy i jest nawet nieźle wyciszona. Spora moc zapewnia przyzwoite osiągi, które powinny każdego zadowolić. Przyśpieszenie do pierwszej setki zajmuje 11,4 sekund, a prędkość maksymalna oscyluje w granicach 190 km/h.
Auto wyposażone jest w napęd przedni, a moc przenoszona jest za pomocą sześciobiegowej, manualnej skrzyni biegów. Jej przełożenia są bardzo dobrze dopasowane do jednostki.
Elastyczność zapewnia 270 Nm momentu obrotowego, lecz jego mały zakres dostępności (przy 1750 obr./min) powoduje dość częste sięganie do lewarka skrzyni biegów. Choć przy tak dobrze pracującej skrzyni biegów to czysta przyjemność "powachlować" lewarkiem.
Układ kierowniczy jest dość uniwersalnie zestrojony, dzięki czemu wspomaga kierowcę w każdej zaistniałej sytuacji.
Zawieszenie jest komfortowe i niesamowicie miękkie, jak to już francuskie auta nas przyzwyczaiły. Mimo tak dobranych właściwości jezdnych nie zapomniano o bezpieczeństwie podróży i Peugeot 207 SW trzyma się pewnie drogi, nie wykazując skłonności do niepokojących zachowań podczas jazdy.
Nawet 850 kilometrów na baku
Spalanie w testowanym Peugeot 207 SW nie przysporzy dużych wydatków podczas dość rzadkich wizyt na stacji paliwowej. W mieście zużywa on 6,7 litrów oleju napędowego, natomiast poza miastem spalanie spada do 5 litrów. Podczas całego, mroźnego tygodnia testu średnie spalanie wyniosło zaledwie 5,9 litra na każde 100 kilometrów, co trzeba uznać za bardzo dobry wynik.
Na pożegnanie
Peugeot 207 SW jest bardzo ciekawym samochodem klasy miejskiej. Samochód wyposażony jest w oszczędny, wysokoprężny silnik, zapewniający przyzwoite osiągi przy niewielkich kosztach podróży. Jednak jeśli jesteś zainteresowany tym autem, musisz się pospieszyć, bo już niebawem w salonach pojawi się następca 207, czyli model 208.
Plusy
Ciekawa stylistyka
Oszczędny silnik
Komfortowe zawieszenie
Funkcjonalność bagażnika
Minusy
Dość wysoka cena
Dane techniczne
Dane techniczne:
Pojemność silnika: 1560 ccm turbodiesel Common Rail
Moc: 112 KM przy 3600 obr./min
Moment obr.: 270 Nm przy 1750 obr./min
Skrzynia biegów: 6 biegowa, manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 11,4 sek.
Vmaks: 188 km/h
Zużycie paliwa: 5,8/4,1/4,7 (6,7/5,0/5,9 w teście) (l/100km) (miasto/poza miastem/cykl mieszany)
Pojemność baku: 50 litrów
Teoretyczny zasięg: 850 kilometrów
Wymiary: 4164/1720/1547 (długość/szerokość/wysokość) (w milimetrach)
Waga: 1204 kg
Ładowność: 503 kg
Pojemność bagażnika: 337/(1258) l (po rozłożeniu siedzeń)
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5
Emisja CO2 : 124 g/km
Gwarancja mechaniczna: 2 lata
Okresy międzyprzeglądowe co: według wskazań komputera
Wyposażenie: wersja Outdoor
dodatkowe wyposażenie: lakier metalik (+ 1 800 zł), Pakiet Zimowy (podgrzewane przednie fotele, spryskiwacze reflektorów) (+ 800 zł), regulator i ogranicznik prędkości ze sterowaniem z kolumny kierownicy (+ 1 000 zł)
Cena: 78 000 zł (wersja Outdoor) 81 600 zł (wersja testowana)
AUTOR (Tekst+fot.): Artur Ławnik