Tym razem, przedstawię bardzo ciekawie zaprojektowane auto rodzinne o przestronnym i komfortowym wnętrzu. Będzie nim Peugeot 308 SW z wysokoprężnym silnikiem Common Rail 1,6 HDI o mocy 110 KM.
Opis
LwiaczekPrezentowany Peugeot 308 SW to typowy przedstawiciel francuskiej marki. Z przodu, spoglądają na nas wyłupiaste reflektory, które połączone są z chromowaną atrapą silnika, przypominającą uśmiech. Z boku, ukazuje nam się linia boczna samochodu w wersji kombi z mocno nachodzącymi tylnymi światłami w kształcie odwróconego bumerangu. Wszystko osadzone jest na szesnastocalowych alufelgach. Tył, jak już wcześniej napisałem charakteryzują bumerangowe lampy, które połączono z mocno wyprofilowaną klapą bagażnika. Wszystko jest idealnie spasowane, a stylistyka zewnętrzna przypada do gustu w szczególności Paniom.
Ocena stylistyki: 5
Przestronnie i miło dla wszystkich
Środek prezentowanego Peugeota oferuje pięć bardzo komfortowych i wygodnych miejsc, w których usiądą w komplecie nawet dorosłe osoby. Testowany egzemplarz był zarejestrowany na siedem osób, jednak miał wymontowane dwa fotele trzeciego rzędu. Miejsca na nogi oraz nad głowami, gdzie króluje panoramiczny dach, jest pod dostatkiem. Podobnie jest z bagażami, które bez problemu możemy zapakować do 573 litrowej przestrzeni bagażowej, którą 308 oferuje przy pięciu miejscach. Jeśli, jest to za mało, więc bez problemu możemy ją powiększyć aż do 1736 litrów.
Spójrzmy teraz na deskę rozdzielczą. Jest pochylona ku dołowi, dzięki czemu kierowca wszystko ma pod ręką i jej obsługa nie sprawia żadnych problemów. Jest intuicyjna i wręcz dziecinnie prosta. Podobnie jest z zegarami, które zaprojektowano tak, aby były zawsze przejrzyste i miłe dla oka. Pomarańczowy kolor podświetlenia umila podróżowanie nawet w nocy.
Plastiki, które wykorzystano we wnętrzu prezentowanego 308 SW są bardzo dobrej jakości, miłe w dotyku, a w dodatku dobrze spasowane. Podobnie jest z materiałami, które mają miły wzór, a utrzymanie ich w czystości nie sprawia najmniejszego problemu.
Ocena wnętrza: 5
Wystarczająca jednostka dieslowska
Maska prezentowanego dziś Peugeota kryje pod sobą wysokoprężną jednostkę napędową 1,6 o mocy 110 KM, zbudowanej w technologii Common Rail. Silnik ten pozwala, aby rozpędzić ważące prawie 1,5 tony auto do pierwszej setki w niespełna 12 sekund i maksymalnie osiągnąć 185 km/h. Napęd przekazywany jest na przednią oś za pomocą, sześciobiegowej skrzyni biegów. Jej przełożenia, mimo że są krótkie ale dobrze dobrane, bo wędrują na swoje przełożenia bez żadnych problemów. Dzięki dobrej współpracy skrzyni i sporemu momentowi obrotowemu, który wynosi 240Nm mamy zapewnioną przyzwoitą elastyczność niezależnie od zaistniałej sytuacji.
Układ kierowniczy bardzo dobrze współpracuje z kierowcą i zawsze wspomaga go. Kierownica chodzi lekko nawet na zatłoczonych parkingach, zaś podczas szybszej jazdy delikatnie usztywnia się dając pewne prowadzenie i poczucie panowania nad autem.
Zawieszenie mimo, stosunkowo miękkiego zestrojenia nie wpływa negatywnie na bezpieczeństwo podróżowania. Zapewnia komfortowe i wygodne przemieszczanie się nawet na bardzo dalekich dystansach.
Spalanie jest wielkim atutem bohatera testu, bo w mieście oscyluje w granicach 7,5 litrów na każde sto kilometrów. Poza miastem zużycie spada nawet do 5,1 litrów oleju napędowego. Jednak podczas całego testu spalanie nie przekroczyło 6,0 litrów, a to zapewnia przejechanie około 1000 kilometrów bez wizyty na stacji paliwowej. Naprawdę bardzo dobry wynik!
Ocena silnika: 5-
Ciekawa propozycja, ale...
... niestety do najtańszych nie należy. W pełni wyposażone auto w wersji Premium z silnikiem wysokoprężnym, to wydatek rzędu 82 900 zł, aby jednak stać się posiadaczem prezentowanej wersji z dodatkowym wyposażeniem, musimy mieć aż 94 650 zł! W zamian dostajemy bogato wyposażone rodzinne kombi, które możemy polecić każdej rodzinie ceniącej komfort w podróży. Mimo wysokiej ceny na pewno warto, rozważyć zakup tego samochodu, dlatego zapraszam wszystkich zainteresowanych do salonów Peugeota.
Ocena końcowa: 5-
Plusy
+ Dynamiczny i oszczędny silnik
+ Zewnętrzna stylistyka nadwozia
+ Przestronne wnętrze
Minusy
- Cena
Dane techniczne
Dane techniczne:Pojemność silnika: 1560 ccm turbodiesel Common Rail
Moc: 110 KM przy 4000 obr./min
Moment obr.: 240 Nm przy 1750 obr./min
Skrzynia biegów: 6 biegowa, manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 11,9 sek.
Vmaks: 185 km/h
Zużycie paliwa: 6,6/4,2/5,1 [7,5/5,1/6,0 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 60 litrów
Teoretyczny zasięg: 1000 kilometrów
Wymiary: 4500/1815/1555 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1495 kg
Ładowność: 655 kg
Pojemność bagażnika: 573/[1736] l [po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5
Wyposażenie: wersja Premium
dodatkowe wyposażenie: szyby tylne boczne przyciemniane (+ 350 zł), Pakiet widoczność: automatyczna wycieraczka + follow me home + lusterko elektrochromatyczne i składane + automatyczne włączanie świateł (+ 1 500 zł), regulator i ogranicznik prędkości
(+ 1 000 zł), czujnik parkowania tył (+ 1 300 zł), ESP - dynamiczna kontrola stabilności
(+ 2 000 zł), Pakiet Komfort regulacja lędźwiowa fotela kierowcy i pasażera, schowki pod przednimi fotelami, centralny podłokietnik z tyłu, otwór na narty (+ 900 zł), poduszki powietrzne kurtynowe (+ 1 200 zł), poduszka powietrzna kolanowa (+ 1 700 zł), lakier metalik (+ 1 800 zł)
Cena: 82 900 zł [wersja Premium] 94 650 zł [wersja testowana]
AUTOR (Tekst+zdjęcia): Artur Ławnik