Po teście zwykłej 207-ki przyszła pora na przetestowanie odmiany kombi, czyli 207SW. Do naszej redakcji trafiła testówka wyposażona w silnik benzynowy 1.6 o mocy 120KM i w wersji Outdoor.
Opis
Francuzi potrafią tworzyć ciekawe samochodyPrzód zaprojektowano typowo jak w samochodach z pod znaku Peugeota. Mocno zachodzące na błotniki reflektory powodują, że nasza 207-ka sympatycznie uśmiecha się do nas. Linia boczna, to zwarta bryła samochodu typu kombi. Jednak tutaj najbardziej charakterystycznym elementem przykuwającym nasz wzrok, są łezkowate lampy zajmujące praktycznie całe tylne błotniki. Z tyłu auto wygląda na spokojne, niewielkie kombi. Całość nadwozia wzbogacono o plastikowe nakładki, imitujące auta terenowe i dzięki takiemu zabiegowi 207 SW wygląda jeszcze bardziej zadziornie, niż standardowa wersja.
Zapewnia komfort
Zajrzyjmy do środka. Wnętrze wita nas czarnoszarym kolorem tapicerki i całe szczęście, że są te wstawki, ponieważ bez nich panowałaby tu jedna wielka ciemność! Jakość spasowania i materiałów wykorzystanych w testowym Peugeot'em nie budzi żadnych zarzutów.
Przednie fotele zapewniają komfortowe podróżowanie na krótkich i na dalekich trasach. Mocniej wyprofilowane boczki trzymają pewnie kierowcę i pasażera na ostrzej pokonywanych zakrętach i dają poczucie obcowania ze sportowym samochodem. Z tyłu miejsca mamy wystarczająco dużo dla dwóch dorosłych osób. Szkoda tylko, że kanapa jest stosunkowo twarda i przy dłuższych podróżach może być męcząca dla pasażerów.
Stylistyka deski rozdzielczej jest przyjazna dla właścicieli 207-ki, a w dodatku prosta i intuicyjna w obsłudze. Podobnie ma się sytuacja z zegarami, które otoczone są srebrnymi obwódkami i posiadają białe cyferblaty. Są czytelne niezależnie od pory dnia i miło dla oka podświetlone na pomarańczowy kolor.
Na koniec spójrzmy do bagażnika. Po otwarciu naszym oczom ukazuje się 405 litrowa przestrzeń bagażowa. Jeśli jednak komuś mało, to ma dwa rozwiązania. Pierwsze: zamontować kratkę i załadować bagażnik po sam dach (patrz zdjęcia), lub rozłożyć tylną kanapę i uzyskać bagażnik o pojemności aż 1410 litrów. A to, już nie jest mało!
Silnik z Mini Coopera
Zaglądając pod maskę naszego "lwiaka" ujrzymy benzynową, jednostkę napędową, stworzoną przy współpracy z koncernem BMW. Jest on montowany w Mini Cooper-ach i ma pojemność 1598ccm. Z tego silnika osiągnięto równe 120KM, które uzyskujemy dopiero przy 6000obr./min. Dodatkowo do dyspozycji mamy 160Nm momentu obrotowego, dzięki temu nasz Peugeot 207 SW pierwszą setkę osiąga już po 9.6 sekundach i maksymalnie możemy rozpędzić go do 200km/h. Elastyczność stoi na dobrym poziomie i nie możemy mieć do niej większych zastrzeżeń, oprócz jednej kwestii. Mam na myśli fakt, przymusowego, wysokiego wkręcania na obroty, choć musimy pamiętać, że mamy do czynienia z silnikiem od BMW. Silnik współpracuje z precyzyjną skrzynią biegów, lecz niestety tylko o pięciu przełożeniach. Prezentowana jednostka napędowa bez wątpienia powinna posiadać o jeden bieg więcej.
Zawieszenie zestrojono kompromisowo, czyli sztywno ale zarazem komfortowo. Dzięki takiemu rozwiązaniu Peugeot'em 207 możemy podróżować wygodnie podczas dłuższych tras, a zarazem pewnie pokonywać ostrzejsze zakręty. Układ kierowniczy został zestrojony poprawnie i nie wzbudza jakichkolwiek zastrzeżeń.
A teraz wspomnijmy o spalaniu testowanego Peugeota 207 SW. W mieście zużycie sięga nawet 10 litrów. Jak na małe autko to dosyć sporo. Sytuacja wygląda lepiej w trasie, gdzie spalanie spada do 5.6 litra na każde 100km. Podczas całego testu zużycie oscylowało w granicach 7.1 litra, co przy 50 litrowym zbiorniku, umożliwia nam przejechanie około 700-set kilometrów, bez wizyty na stacji paliw. Wynik trzeba uznać za dobry, zważywszy na pochodzenie silnika.
Dla początkującej rodziny
Peugeot 207 SW Outdoor jest idealnym samochodem dla młodej rodziny potrzebującej, niewielkiego samochodu typu kombi ze sporym bagażnikiem. I tak właśnie jest w prezentowanym dziś 207 SW. Za niespełna 70tys.zł dostaniemy bardzo, ciekawe rodzinne auto z dynamicznym silnikiem benzynowym pod maską o małym pragnieniu na paliwo. Moim zdaniem warto zastanowić się nad zakupem prezentowanego dziś Peugeota 207 SW Outdoor.
Plusy
+ Cena
+ Ciekawa stylistyka zewnętrza
+ Przestronne wnętrze
+ Silnik
Minusy
- Twarda tylna kanapa
Dane techniczne
Dane techniczne:Pojemność silnika: 1598ccm benzynowy
Moc: 120KM przy 6000obr./min
Moment obr.: 160Nm przy 4250obr./min
Skrzynia biegów: 5 biegowa manualna
Napęd: przedni
0-100km/h: 9.6sek.
Vmaks: 200km/h
Zużycie paliwa: 9.8/5.5/7.0 [10.0/5.6/7.1 w teście] (l/100km) [miasto/poza miastem/cykl mieszany]
Pojemność baku: 50litrów
Teoretyczny zasięg: 704 kilometrów
Wymiary: 4156/1748/1555 [długość/szerokość/wysokość] (w milimetrach)
Waga: 1227kg
Ładowność: 478kg
Pojemność bagażnika: 405/[1410] l [po rozłożeniu siedzeń]
Liczba drzwi/Liczba miejsc: 5/5
Wyposażenie: wersja Outdoor
Cena: 61.000zł.[wersja Outdoor] 68.500zł. [wersja testowana]
AUTOR (Tekst): Artur Ławnik
(Zdjęcia): Marcin Ławnik