Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

 

Na kilka przed startem w rajdzie Dakar w Buenos Aires Team Peugeot-Total zakończył jazdy testowe w Maroku. Trzy samochody PEUGEOT 2008 DKR zespołu są już w drodze do stolicy Argentyny. Ocena Stéphane'a Peterhansela, 11-krotnego zwycięzcy rajdu Dakar, nie pozostawia cienia wątpliwości – jeszcze nigdy nie prowadził tak szybkiego samochodu!

Celem ostatnich jazd testowych na wschodzie Maroka była ocena osiągów i wytrzymałości samochodu z udziałem trzech zespołów kierowców i pilotów: Stéphane’a Peterhansela/Jean-Paula Cottreta, Carlosa Sainza/Lucasa Cruza i Cyrila Despresa/Gillesa Picarda.

Podobnie jak podczas samego rajdu nie zawsze można było zapanować nad wszystkimi czynnikami. Region Arfudu, w którym odbyły się jazdy, został dotknięty powodziami o niespotykanej sile. Teren był więc bardzo trudny, ale pozwoliło to sprawdzić samochód w niesprzyjających warunkach i wprowadzić w nim pewne zmiany.

W przypadku rajdu Dakar im warunki jazd testowych są trudniejsze, tym bardziej są zbliżone do tego, co w rzeczywistości czeka kierowców i samochody. Po jazdach testowych przeprowadzonych w bardzo zróżnicowanych warunkach nasi trzej kierowcy są więc obecnie dobrze przygotowani do tego najbardziej wymagającego rajdu samochodowego na świecie. Wśród trudności, na jakie napotkał team w Maroku, można wymienić kamieniste bezdroża, piaszczyste wydmy, wąskie, żwirowe drogi, i pokonywane z dużą prędkością płaskie przestrzenie.

„Byłem tu chyba z 15 razy w swojej karierze, ale nigdy jeszcze nie jechałem tak szybko – zawieszenie PEUGEOT 2008 DKR pracuje po prostu fantastycznie” – powiedział Peterhansel. „Nawet podczas jazdy po wydmach samochód zapewnia niewiarygodną przyczepność, pomimo że ma napęd na dwa koła. Jest naprawdę szybki, choć oczywiście trudno powiedzieć, jak się plasuje w porównaniu do innych. Jedno jest pewne – to dobry samochód. A ponieważ ma napęd na dwa koła, trzeba go prowadzić czysto – bez ścinania – i to mi się udało podczas jazd testowych.”

Cyril Despres, kierowca rookie zespołu, powiedział: „Muszę się jeszcze dużo nauczyć, ale za kierownicą tego auta czuję się naprawdę jak w domu. Sposób prowadzenia nie różni się bardzo od motoru, jest też zdecydowanie mniej męczący dla nóg i dla kolan – po serii jazd testowych przed startem w Dakarze po raz pierwszy od dawna nic mnie nie boli. Dopiero teraz zdałem sobie sprawę, jak trudno jest prowadzić i jednocześnie pełnić rolę pilota. Zastawiam się wręcz, jak ja to robiłem. Od tamtej pory nauczyłem się już współpracować z pilotem, który przejmuje na siebie masę zadań! W moim przypadku celem tego testu było przestawienie się z prowadzenia motoru na prowadzenie samochodu. W pewnych miejscach byłbym szybszy na motorze, ale w większości przypadków jechałem samochodem naprawdę szybko!”.

Carlos Sainz również mógł przetestować niezwykle zróżnicowane afrykańskie drogi i popracować nad ustawieniami dzięki długim trasom testowym – liczącym każdorazowo ponad 250 km – aby odtworzyć warunki typowe dla intensywnych dni podczas rajdu Dakar.

„Ten program stanowi nowe wyzwanie” – przyznał dwukrotny rajdowy mistrz świata. Skonstruowanie samochodu na rajd Dakar jest zawsze trudne, ale skonstruowanie samochodu o całkowicie nowej konstrukcji jest bardzo ciekawym wyzwaniem, do którego jestem w pełni przekonany. Zaczynamy czuć ten samochód i z niecierpliwością czekam na start w rajdzie. Udało nam się pokonać dużą ilość kilometrów w reprezentatywnych warunkach, zgodnie z naszym celem”.

Wszystko rozegra się między 4 i 17 stycznia 2015 podczas wyczerpującego rajdu na trasie 9000 km przebiegającego przez trzy kraje.

„Pracowaliśmy non-stop, żeby przygotować wszystkie trzy samochody” – powiedział Bruno Famin, dyrektor Peugeot Sport. „Teraz po zakończeniu jazd testowych w Maroku i wysłaniu samochodów do Argentyny kolejnym etapem przygody będzie start w rajdzie”.

Źródło: Peugeot Polska

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej