Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Dzisiejszego dnia w pięknych mazurskich krajobrazach odbywała się polska premiera, bardzo ważnego auta dla francuskiej marki Peugeot, czyli modelu 208

Stworzenie pojazdu, który byłby atrakcyjny dla szerokiej rzeszy klientów o różnych oczekiwaniach wymaga dziś czegoś więcej niż jedynie odświeżenia koncepcji. Z tego powodu projekt "A9" od samego początku zakładał najbardziej gruntowne zrewidowanie oczekiwań dotyczących produkowanych pojazdów, na jakie kiedykolwiek zdecydowała się marka Peugeot. W ten sposób powstał samochód, który symbolizuje początek nowej generacji.

Firma Peugeot postanowiła wyznaczyć sobie nowe cele, przekształcając oraz "re-generując" zasady, na jakich zbudowany był sukces takich legendarnych modeli jak: 205, 206 i 207, aby stworzyć: Peugeot 208.

Nowy model jest rekordzistą w gamie Peugeot i kamieniem milowym na drodze dalszej redukcji emisji C02, którą osiągnięto poprzez oszczędności na wadze samochodu, poprawę własności aerodynamicznych oraz zastosowanie nowej generacji trzycylindrowych silników benzynowych.



Osiągnięcia te, podobnie jak silniki e-HDi, mają swoje źródło w eksperckiej wiedzy i technicznej innowacyjności marki Peugeot w dziedzinie silników spalinowych. Wszystkie zastosowane rozwiązania złożyły się na obniżenie emisji C02 aż o 46 g/km w porównaniu do modelu 207 z podstawowym silnikiem benzynowym, a średnia redukcja emisji CO2 dla całej gamy modelu wynosi 34 g/km.

Samochód otrzymał zupełnie odmieniony kokpit z nową tablicą przyrządów i nowatorskim rozmieszczeniem wskaźników. Wraz z innymi zaletami sprawia to, że czas spędzony w samochodzie będzie dla podróżujących jeszcze przyjemniejszy. Jednym z nowych systemów, w jakie może zostać wyposażony Peugeot 208, jest asystent parkowania. Gdy czujniki systemu wyszukają miejsce odpowiednie do zaparkowania samochodu, asystent parkowania zajmie się manewrowaniem kierownicą, by bezpiecznie i precyzyjnie ustawić samochód na miejscu parkingowym.



Niska waga, doskonała aerodynamika, opony o bardzo niskich i ultraniskich oporach toczenia oraz oczywiście "know how" i technologiczne innowacje Grupy w zakresie produkcji silników to czynniki, które pozwalają modelowi 208 osiągnąć wyższy poziom wydajności ekologicznej. Zaawansowane technologie zastosowane w silnikach wysokoprężnych HDi FAP oraz benzynowych VTi i THP, uzupełnione nowatorskimi rozwiązaniami wprowadzonymi w 3-cylindrowych jednostkach benzynowych nowej generacji, przyczyniają się do redukcji średniej emisji CO2 o 34 g/km w całej gamie 208 w porównaniu do gamy jednostek napędowych dostępnych pod maską modelu 207 w momencie jego debiutu oraz do redukcji o 46 g/km w porównaniu do bazowego silnika benzynowego. Peugeot 208 jest więc na dobrej drodze do przejęcia pozycji lidera wśród "najczystszych" pojazdów swojego segmentu.



Silniki Diesla oferowane w modelu 208:

1,4 l HDi FAP 50 kW (68 KM), 160 Nm, 5-biegowa przekładnia manualna; CO2: 98 g/km;

1,4 l e-HDi FAP 50 kW (68 KM),160 Nm, sterowana elektronicznie 5-biegowa przekładnia manualna, system Stop&Start; CO2: 87 g/km;

1,6 l e-HDi FAP 68 kW (92 KM), 230 Nm, 5-biegowa przekładnia manualna, system Stop&Start; CO2: 98 g/km;

1,6 l e-HDi FAP 68 kW (92 KM), 230 Nm, sterowana elektronicznie 6-biegowa przekładnia manualna, system Stop&Start; CO2: 98 g/km;

1,6 l e-HDi FAP 84 kW (115 KM), 270/285 (2) Nm, 6-biegowa przekładnia manualna, system Stop&Start; CO2: 99 g/km.

Silniki benzynowe oferowane w modelu 208:

1,0 l VTi 50 kW (68 KM); 95 Nm, 5-biegowa przekładnia manualna; CO2: 99 g/km;

1,2 l VTi 60 kW (82 KM); 118 Nm, 5-biegowa przekładnia manualna; CO2: 104 g/km;

1,4 l VTi 70 kW (95 KM); 136 Nm, 5-biegowa przekładnia manualna; CO2: 129 g/km (3);

1,6 l VTi 88 kW (120 KM); 160 Nm, 5-biegowa przekładnia manualna; CO2: 134 g/km;

1,6 l THP 115 kW (156 KM), 240/260 Nm, 6-biegowa przekładnia manualna; CO2: 135 g/km

Debiutujące w modelu 208 silniki o oznaczeniu kodowym EB zostały w całości skonstruowane przez PSA z zadaniem uzyskania bardzo ambitnych parametrów technicznych. Prace nad tymi jednostkami trwały trzy lata, a najważniejszymi celami projektu było obniżenie emisji CO2 oraz zużycia paliwa, zmniejszenie wymiarów zewnętrznych i optymalizacja masy, przy zachowaniu dobrego poziomu osiągów gwarantowanego założoną mocą jednostkową na poziomie 50 kW/l.

W porównaniu do 4-cylindrowych silników o analogicznej mocy, 3-cylindrowy silnik 1,2 l VTi jest o 21 kg lżejszy, przy zużyciu paliwa i emisji C02 zredukowanych o 25%.

Samochód jest dostępny w dwóch wersjach nadwozia: 5-drzwiowej i 3-drzwiowej.



Ceny modelu 208 rozpoczynają się od 39 990 zł za wersję trzydrzwiową i podstawową - 68 KM benzynowym silnikiem o pojemności 1,0 l.

ZAPRASZAMY DO GALERII ZDJĘĆ W WIĘKSZEJ ROZDZIELCZOŚCI



Opracowanie: Artur Ławnik/Peugeot

fot. M.Łęgowski

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej