27 stycznia 2012 roku Grupa PSA Peugeot Citroën rozpoczęła produkcję nowego Peugeot 208 w fabryce w Poissy we Francji. Ten ważny debiut, poparty inwestycją rzędu 600 mln euro we Francji, potwierdza duże zaangażowanie Grupy w kondycję rodzimego rynku.
Philippe Varin, prezes zarządu Grupy PSA Peugeot Citroën, dał dziś oficjalne pozwolenie na rozpoczęcie produkcji modelu Peugeot 208 podczas ceremonii z udziałem Erica Besson, ministra ds. przemysłu we francuskim rządzie, oraz licznych urzędników państwowych i innych gości.
Debiut modelu 208 jest punktem kulminacyjnym zakrojonego na szeroką skalę programu inwestycji we francuskie fabryki Grupy.
- W zakresie badań i rozwoju, Peugeot 208 reprezentuje inwestycję 350 mln euro oraz pełnoetatowe zaangażowanie około 500 pracowników podczas czteroletniego procesu rozwojowego.
- W fabryce w Poissy poczyniono inwestycje opiewające na 150 mln euro, a w 2011 roku zatrudniono 700 pracowników, aby przygotować obiekt do produkcji nowego modelu.
- Kolejne 100 mln euro zainwestowano w należący do Grupy obiekt w Mulhouse, w którym produkcja Peugeot 208 ruszy tego lata.
W celu spełnienia oczekiwań ponad 15 milionów klientów na całym świecie, którzy użytkowali modele 205, 206 i 207, stworzono nowy model, Peugeot 208, będący uosobieniem pojazdu nowej generacji.
Samochód zostanie wyposażony w trzycylindrowy silnik benzynowy nowej generacji, produkowany przez Grupę PSA Peugeot Citroën w Trémery we Francji. Jednostka zużywa średnio 4,3 litra paliwa na 100 kilometrów, co odpowiada emisji CO2 na poziomie 99 gramów na kilometr. W czterech z pięciu silników Diesla oferowanych w modelu 208 dostępna będzie również technologia e-HDi (mikrohybryda), dzięki której średnie zużycie paliwa w najoszczędniejszym wariancie wynosi zaledwie 3,4 l/100 km, a emisja CO2 87 g/km. Wszystkie modele napędzane jednostkami wysokoprężnymi emitują poniżej 99 gramów CO2 na kilometr.
Peugeot 208 jest o około 110 kilogramów lżejszy i bardziej kompaktowy od swojego poprzednika. 25% konstrukcji pojazdu stanowią materiały ekologiczne lub pochodzące z recyklingu - w Peugeot 207 materiały te stanowiły 7%.
Debiut Peugeot 208 dał ogromne szanse współpracującym z Grupą dostawcom z Francji, gdzie wytwarzanych jest 65% wszystkich podzespołów nowego modelu.
Peugeot 208 będzie także produkowany w fabryce w Trnavie na Słowacji, z przeznaczeniem na rynki Europy Środkowej, a od 2013 roku także w Porto Real w Brazylii (auta na rynki Ameryki Łacińskiej).
W 2011 roku Grupa PSA Peugeot Citroën wyprodukowała we Francji dwa razy więcej pojazdów, niż wyniosła sprzedaż na tamtejszym rynku, co przełożyło się na poprawę bilansu handlowego Francji o kilka miliardów euro.
Nowy Peugeot 208 zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego w Genewie, a do sprzedaży we Francji wejdzie wiosną tego roku.
Źródło: Peugeot