Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Dwie światowe premiery Peugeot: 508 RXH, elegancki hybrydowy diesel oraz wielozadaniowy pojazd koncepcyjny HX1.

Peugeot prezentuje 508 RXH - trzeci model o indywidualnych cechach w gamie 508
W momencie rynkowej premiery wiosną 2012 roku, czyli rok po debiucie modelu 508, Peugeot 508 RXH będzie prezentowany jako odrębny model, będący uosobieniem nowoczesnej gamy samochodów Peugeot pozycjonowanych w wyższym segmencie rynku. W walce o względy szczególnie wymagających klientów kluczową rolę odegrają wymiary nadwozia, wyrazista tożsamość stylistyczna, wyjątkowa technologia hybrydowa, łącząca silnik wysokoprężny i elektryczny, oraz bogate wyposażenie.
Wizualnym znakiem rozpoznawczym modelu jest charakterystyczna przednia część nadwozia, którą podkreślają poszerzone nadkola, oryginalne światła do jazdy dziennej oraz nowy, ekskluzywny kolor nadwozia. Wiele uwagi poświęcono również stylistyce wnętrza 508 RXH, które łączy w sobie harmonijnie dobrane kolory oraz naturalne materiały. Dzięki większemu rozstawowi kół, 18-calowym obręczom oraz podwyższonej sylwetce, 508 RXH wyróżnia się proporcjami podkreślającymi terenowe cechy auta. Co więcej, zastosowanie hybrydowego układu napędowego HYbrid4 pozwoliło na zaoferowanie inteligentnej alternatywy dla konwencjonalnych rozwiązań.
- Hybryda wysokoprężno-elektryczna: nowy poziom przyjemności z jazdy 508 RXH jest drugą, po 3008 HYbrid4, konstrukcją Peugeot, która demonstruje zalety wszechstronnej technologii HYbrid4, będącej połączeniem jednostki wysokoprężnej i silnika elektrycznego. Dzięki łącznej mocy 200 KM wytwarzanej przez jednostkę 2,0 l HDi FAP oraz silnik elektryczny umieszczony przy tylnej osi, 508 RXH zapewnia nowe doświadczenia podczas jazdy, oddając użytkownikowi do dyspozycji cztery tryby pracy układu HYbrid4 (Automatyczny, ''Zero Emission Vehicle'', Sport i 4WD). Wszystko to przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 4,0 litrów na 100 kilometrów oraz emisji CO2 wynoszącej 109 g/km.
Peugeot zaprezentuje we Frankfurcie wersję Limited Edition 508 RXH: 300 numerowanych egzemplarzy, w kolorze nadwozia Calern Brown oraz ze skórzaną tapicerką połączoną z Alcantarą. Wstępne rezerwacje na ten model będą przyjmowane podczas Salonu.

HX1: wielozadaniowy pojazd koncepcyjny
Debiutujący we Frankfurcie model HX1 to pojazd koncepcyjny o niekonwencjonalnej stylistyce nadwozia i wnętrzu, w którym zasiądzie nawet sześć osób. Auto łączy w sobie wytrzymałą konstrukcję, sportowy charakter, wyrazistą tożsamość stylistyczną marki i niezrównaną wydajność aerodynamiczną. Pasażerom siedzącym w futurystycznej kabinie zapewnia wyjątkowe wrażenia z jazdy.
Sercem projektu jest rozbudowany system pozwalający na adaptację pojazdu do określonych potrzeb: HX1 może przejść metamorfozę, aby dostosować się do środowiska jazdy, warunków drogowych oraz wymagań podróżujących.
Ze względu na wiele ruchomych podzespołów aerodynamicznych, zaprojektowanych pod kątem dużych prędkości, wyjątkowa architektura modelu HX1 o konstrukcji typu MPV – której wynikiem jest bardzo niskie nadwozie przy długości całkowitej 4,93 m - pozwala na uzyskanie doskonałego współczynnika oporu aerodynamicznego Cx wynoszącego 0,28. Dwie pary drzwi otwieranych w przeciwne strony zapewniają łatwy dostęp do wnętrza HX1, będącego stworzoną przez Peugeot wizją ekskluzywnego przedziału pasażerskiego, łączącego w sobie elegancję i nowoczesność oraz wysoki poziom zaawansowania technologicznego. Kabina oferuje pasażerom dużą przestrzeń oraz innowacyjną koncepcję modularną z oryginalnym układem siedzeń ''4+2'', natomiast kierowcy zapewnia możliwość dopasowania pozycji za kierownicą do aktualnych warunków drogowych.

Hybrydowy układ napędowy o łącznej mocy 299 KM, osiąganej z 2,2-litrowej jednostki wysokoprężnej HDi napędzającej przednie koła oraz silnika elektrycznego zintegrowanego z tylną osią, zapewnia funkcjonalne rozwiązania gwarantowane przez technologię HYbrid4, czyli napęd na cztery koła oraz w pełni elektryczny tryb jazdy przy zwiększonym do 30 kilometrów zasięgu, dzięki funkcji ładowania z gniazdka typu „plug-in”. Wszystko to pozwala na osiągnięcie zdumiewająco niskiego średniego zużycia paliwa na poziomie 3,2 l/100 km oraz emisji CO2 zredukowanej do 83 g/km.

Źródło: Peugeot

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej