Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Nowy Peugeot 308 to unowocześniona stylistyka, innowacyjna technologia mikro-hybrydowa e-HDI, zoptymalizowane zużycie paliwa oraz emisja CO2 na poziomie 98 g/km.

Styl nowego nadwozia 308 wykorzystuje te same motywy, które znane są z innych nowych modeli Peugeot. Przy niezmienionych wymiarach zewnętrznych, linie nadwozia poprowadzono jak najbliżej skrywanych pod nim podzespołów mechanicznych, nadając autu w ten sposób atletycznego wyrazu. Szczególnie duży nacisk położono na płynne przejście pomiędzy płaszczyznami nadwozia, co dodaje 308 bardziej eleganckiego, nawet luksusowego stylu. Listwy ochronne, wykończone czarnym lakierem, są obecnie cieńsze, by wyeksponować duże powierzchnie elementów karoserii. Z tej samej przyczyny zmniejszono powierzchnię wlotu powietrza do chłodnicy.
Dodatki stylistyczne tj. chromowana ramka wlotu powietrza optycznie poszerza 308, podobnie jak poprzeczne listwy wykończone lustrzaną czernią lub chromem, zależnie od rodzaju nadwozia (hatchback, CC lub SW).
Dolna część przedniego zderzaka również ma za zadanie optycznie poszerzyć samochód i mocniej ''osadzić'' go na drodze. Wbudowano w nią dwufunkcyjne światła (oświetlenie dzienne i pozycyjne) o kształcie bumerangu, dostępne w wybranych wersjach samochodu. Wykonane w technologii LED i wyposażone w podświetlane ramki, światła te będą charakterystycznym wyróżnikiem samochodu zarówno dniem, jak i nocą, podpowiadając jednocześnie obserwatorowi, z jakim autem ma do czynienia. Poniżej nich osadzono światła przeciwmgielne. Maska silnika została przeprojektowana tak, by zminimalizować odstęp od podzespołów mechanicznych. Jej ''połączenie'' z wlotem powietrza jest charakterystyczne dla współcześnie konstruowanych samochodów Marki. Pośrodku, przy jej dolnej krawędzi na czarnej lakierowanej powierzchni, otoczonej chromowaną obwódką, umieszczono nowy znak firmowy Peugeot. Poniżej maski znajdują się reflektory, które pod swoją starannie ukształtowaną osłoną mieszczą trzy cylindryczne źródła światła. Peugeot 308 wyposażony jest w kierunkowe biksenonowe reflektory.
Dynamiczna stylizacja przedniej części samochodu ma swoje odzwierciedlenie również z boku karoserii. Linie poprowadzone z łuków przednich nadkoli przechodzą przez całą długość nadwozia do tylnych świateł, następnie opadają na pokrywę bagażnika i zanikają w jej dolnej części. Ważnym akcentem stylistycznym jest dolna linia przetłoczenia, zaczynająca się na przednim zderzaku i sięgająca aż do tylnego. Wszystko to powoduje, że Peugeot 308 nawet optycznie zdaje się być przyklejony do drogi. Nowe obręcze kół z lekkich stopów w wykończeniu z efektem diamanté, w rozmiarze 16 lub 17 cali, a także 18-calowe obręcze Storm Grey przeznaczone dla wersji GTi, znakomicie uzupełniają dynamiczną sylwetkę samochodu.

Wersja SW ma masywny tylny zderzak i światła ukształtowane z myślą o jak najlepszym dostępie do przestrzeni bagażowej. Nisko poprowadzona górna krawędź zderzaka gwarantuje łatwy załadunek i obiecuje sporą przestrzeń za drzwiami bagażnika. Pozioma linia przebiegająca przez całą środkową część klapy bagażnika, optycznie poszerza samochód. Temu samemu celowi służy kształt malowanej na kolor nadwozia wkładki tablicy rejestracyjnej z osadzonym na niej lwem w jego najnowszym wcieleniu. Starannie opracowano styl tylnej części wersji CC, w której także wprowadzono elementy poszerzające optycznie nadwozie. Na efekt ten składa się wiele detali: duże przetłoczenie pod tylnym spojlerem, chromowana ramka wkładki tablicy rejestracyjnej, a także dyfuzor powietrza wkomponowany w dolną część zderzaka. Po bokach umieszczono, zachodzące na błotniki, tylne lampy z kloszami w kolorze rubinowym. Są one wykonane w technologii LED z efektem kurtyny świetlnej i poszerzają wizualnie bryłę nadwozia.

Styliści i projektanci włożyli sporo wysiłku, by w pełni wykorzystać możliwości stwarzane przez stosunkowo wysokie wnętrze Peugeot 308. Na przykład powierzchnie deski rozdzielczej ukształtowano niemal prostopadle do słupków szyby przedniej, zapewniając bardzo dobrą widoczność z miejsca kierowcy. Zależnie od wybranego poziomu wyposażenia, we wnętrzu pojawiają się elementy ozdobne na tapicerce drzwi, inne materiały wykończeniowe, bardziej ergonomicznie ukształtowane koło kierownicy itp.
Wersję GTi wyposażono w specjalne fotele z czerwonymi obszyciami, oznaczeniami modelu na górnej części ich oparć, a na kierownicy pojawił się aluminiowy pierścień ze znaczkiem GTi. Przyciemnione tylne szyby, specjalne obręcze kół (Storm Grey) oraz barwione na kolor tytanu osłony reflektorów nadają temu modelowi sportowego i agresywnego wyglądu, oddającego potencjał oraz dynamikę silnika 1,6 THP (Turbo High Pressure) o mocy 200 KM.

Wnętrze modelu 308 CC z czterema osobnymi fotelami, zaopatrzonymi w zintegrowane zagłówki, przyciąga wzrok, szczególnie w odmianie z deską rozdzielczą obszytą skórą w różnych odcieniach, co świetnie pasuje do charakteru takiego samochodu. Komfortowym dodatkiem harmonizującym ze specyfiką wnętrza są nawiewy ciepłego powietrza (Airwave) umieszczone w oparciach foteli i skierowane na kark kierowcy oraz pasażera siedzącego z przodu. Pokusa skorzystania z zalet otwartego nadwozia staje się w ten sposób jeszcze większa.

Wnętrze auta to dużo przestrzeni, dużo światła. Wygospodarowanie maksimum przestrzeni służącej wygodzie pasażerów sprawiły, że wnętrze Peugeot 308 jest jednym z największych wśród samochodów w tej klasie. Szerokość kabiny z przodu na wysokości łokci wynosi 1 464 mm dla wersji hatchback i SW, a w przypadku odmiany Coupé Cabriolet rośnie do 1 492 mm. Z tyłu szerokość wnętrza to, odpowiednio, 1 471 mm oraz 1 321 mm dla wersji CC.

Przestrzeń dostępna w samochodzie okazuje się jeszcze większa po uwzględnieniu licznych, pomysłowych schowków i kieszeni. Ich łączna objętość wynosi 42 litry, co ułatwia życie kierowcy i pasażerom, umożliwiając wygodne wożenie przedmiotów i zapewniając w ten sposób odpowiedni porządek.
Peugeot 308 SW oferuje miejsce dla 7 osób, dzięki dwóm dodatkowym siedzeniom, umieszczonym w bagażniku. Uniwersalność wnętrza można ponadto zwiększyć, zamawiając osobne siedzenia w drugim rzędzie. Nie zapomniano też o odpowiedniej przestrzeni bagażowej, która do wysokości rolety lub półki (zależnie od rodzaju nadwozia) wynosi 674 litry w wersji SW, a w wersji hatchback - 430 litrów. Przy maksymalnym wykorzystaniu przestrzeni bagażowej ''po dach'', jej objętość osiąga, odpowiednio, 2 149 oraz 1 398 litrów.

W wersji CC pasażerowie również nie mogą narzekać na brak miejsca na bagaż, ponieważ przy rozłożonym dachu do dyspozycji jest bagażnik o pojemności 465 litrów. Po złożeniu dachu, który mieści się w bagażniku, nadal do wykorzystania pozostaje 266 litrów. Nie bez znaczenia jest również to, że zmiana eleganckiego kabrioletu w dynamiczne coupé zajmuje zaledwie 20 sekund. Tyle samo trwa ponowne rozłożenie dachu.

Użytkownicy Peugeot 308 w wersjach hatchback i SW również będą mogli podróżować we wnętrzu pełnym światła, jeśli zamówią panoramiczny dach. Poza tym: dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, wysokiej jakości zestaw audio z systemem telematycznym: radioodtwarzacz WIP Sound, zestaw bezprzewodowej komunikacji Bluetooth, nawigacja WIP Nav, a także zestaw WIP Com 3D z chowanym, 7-calowym monitorem kolorowym, wyświetlającym obraz w formacie 16/9. Dla koneserów dostępny jest zestaw audio Hi-Fi renomowanej firmy JBL, któremu mogą towarzyszyć laminowane szyby boczne, poprawiające warunki akustyczne kabiny.

308, podobnie jak jego większy brat, czyli model 508, korzysta z innowacyjnej technologii mikrohybrydowej e-HDi, najnowszej wersji systemu Start & Stop oraz silnika 1,6 HDi FAP, rozwijającego moc 112 KM i spełniającego normę czystości spalin Euro 5. Rozwiązania te dostępne są już w podstawowej wersji nowego modelu, wyposażonej w zautomatyzowaną przekładnię ręczną oraz (po raz pierwszy) w odmianach z przekładnią manualną.

Zarówno w dziedzinie bezpieczeństwa czynnego, biernego, jak i powypadkowego, nowy Peugeot 308 spełnia najwyższe standardy. Po pierwsze, niezwykle sztywna struktura nadwozia umożliwia skuteczną pracę zawieszenia kół i optymalną „współpracę” opon z nawierzchnią drogi, co przekłada się na wysoki poziom bezpieczeństwa czynnego. W zakresie bezpieczeństwa biernego podstawową rolę odgrywa nadwozie zaprojektowane w sposób, który pozwoli przedziałowi pasażerskiemu wytrzymać nawet najsilniejsze zderzenia. Spory wkład wnosi tu przedni tunel, rozprowadzający siły zderzenia w trzech kierunkach. Użycie stali o podwyższonej wytrzymałości i wielowarstwowych wzmocnień w krytycznych punktach karoserii umożliwia podniesienie poziomu bezpieczeństwa biernego, przy jednoczesnej redukcji masy samochodu.

W 308 dostępne są 4 silniki benzynowe o mocach od 98 KM do 200 KM (w wersji GTi) oraz 4 silniki Diesla, rozwijające moc od 92 KM do 163 KM. Wszystkie zostały zoptymalizowane pod kątem ekonomii. W rezultacie już podstawowa wersja samochodu - 308 hatchback z silnikiem 1,6 HDi FAP o mocy 92 KM i przekładnią manualną - jest bardzo konkurencyjna pod względem zużycia paliwa i emisji CO2, wynoszącej jedynie 110 g/km. Trzy wersje mają emisję CO2 niższą lub równą 110 g/km, w tym wersja będąca sercem gamy, 308 hatchback z silnikiem 1,6 HDi FAP o mocy 92 KM i przekładnią manualną.

Źródło: Peugeot

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej