Peugeot 508 to uosobienie nowego wizerunku Marki w segmencie dużych sedanów. Wraz z modelem 508 Peugeot kontynuuje swoją międzynarodową ofensywę: model będzie produkowany we Francji dla rynku europejskiego, a następnie w Chinach, dla największego rynku na świecie.
508 będzie sprzedawany w Europie w dwóch wersjach nadwozia: sedan i SW, od początku 2011 r.
Wraz z modelem 508 Marka na nowo potwierdza swoją obecność i ambicje na jednym ze swoich historycznych obszarów, czyli w segmencie dużych sedanów. Każdy z modeli linii ''40X'' i ''50X'' naznaczył w jakiś sposób swoją epokę.
508 to samochód nowej generacji, doskonale wpisujący się w aspiracje dynamicznych i coraz bardziej wymagających klientów.
Jakość, czystość i efektywność to kluczowe hasła, które przyświecały Peugeot przy tworzeniu modelu 508 i które odwołują się do wszystkich zmysłów:
- poprzez styl zewnętrzny - elegancki, wyważony i ponadczasowy, nawiązujący do samochodu koncepcyjnego SR1, wyznaczającego nowy kierunek stylistyczny Marki;
- poprzez wnętrze - dopracowane i nowoczesne, o wysokiej jakości wykończenia. Luksusowe zarówno dla kierowcy, jak i dla pasażerów, niezwykle przestronne, z ogromnym bagażnikiem…, a całość to zapowiedź komfortu i wysokiej jakości wykończenia;
- poprzez skuteczność w zakresie ochrony środowiska, opartej na optymalizacji masy, lepszej aerodynamice oraz, oczywiście, jednostkach napędowych.
Model 508 oferuje silniki o wysokich osiągach, dynamiczne, ale jednocześnie o niskim zużyciu paliwa i niskiej emisji CO2. Każdy z nich należy do czołówki w swoim segmencie pod względem zarówno osiągów, jak i dbałości o środowisko. Gama silników została stworzona w oparciu o najnowsze technologie, w tym nowy system e-HDi (Stop&Start nowej generacji łączący wygodę użytkowania i oszczędność). Kilka miesięcy po wprowadzeniu modelu 508 na rynek, w sprzedaży pojawi się wersja z technologią HYbrid4, oferująca silnik o mocy 147 kW (200 KM) i napęd na 4 koła, przy emisji CO2 wynoszącej jedynie 99 g/km (lub 0 w trybie elektrycznym).
Emocje to także przyjemność prowadzenia, tak ważna dla Peugeot, osiągnięta dzięki wysokiej jakości zawieszenia łączącego komfort i przyczepność.
Model 508 będzie dostępny w dwóch wersjach nadwozia: jako sedan (o długości 4,79 m) oraz SW (4,81 m). Zostaną one zaprezentowane publicznie po raz pierwszy podczas Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu w październiku tego roku, a do sprzedaży trafią z początkiem 2011 roku.
Wykonany na płycie podłogowej nr 3 Grupy PSA, na potrzeby rynku europejskiego model 508 będzie produkowany w Rennes-La-Janais we Francji.
Źródło: Peugeot