Czterocyfrowe oznaczenia modeli Peugeota wzbogacą się o kolejny, kryjący się pod nazwą: 5008. Po modelu 308 SW i ostatnim crossover 3008, model 5008 o długości 4,53 m i wysokości 1,64 m, uzupełnia ofertę Peugeot w segmencie minivanów.
Ten kompaktowy 5/7 miejscowy minivan sylwetką przypomina... pociągi TGV. Sugeruje płynność ruchu i pierwszorzędne możliwości jezdne. Przód, z profilowanymi reflektorami i bardzo nachyloną maską, bezpośrednio przedłużoną zaczynającą się na wysokości osi przedniego koła szeroką przednią szybą, wydaje się stworzony do jak najskuteczniejszego ''prucia'' powietrza.
Wydłużona linia boków wzmacnia bijące z samochodu wrażenie ciągłego ruchu, natomiast górny pas nadwozia stwarza poczucie bezpieczeństwa.
Duża przeszklona powierzchnia zdaje się otaczać cały samochód bez żadnych przerw, co wynika ze specyficznego kroju dużej nieruchomej tylnej bocznej szybki, stapiającej się z tylną szybą.
Typowa dla tego segmentu wysoka pozycja kierowcy daje mu doskonałą widoczność i duże poczucie bezpieczeństwa.
Umieszczony na wprost kierowcy zestaw wskaźników przedłużony jest elegancką fasadą techniczną o bardzo płynnej linii.
Szeroka przednia szyba (1,70 m²) przedłużona jest dużym szklanym panoramicznym dachem (1,69 m²), jednym z największych w gamie Peugeot. Dzięki temu pasażerowie mogą cieszyć się dużą jasnością wnętrza. Po dodaniu szyb bocznych, szyby za tylnymi drzwiami i szyby tylnej, przeszklona powierzchnia osiąga 5,77 m²! Szerokość na poziomie łokci wynosi 1 476 mm z przodu i 1 520 mm w drugim rzędzie, złożonym z trzech jednakowej szerokości foteli. W trzecim rzędzie, w którym może zająć miejsce dwóch dorosłych pasażerów, wartość ta osiąga 1 341 mm.
Przestrzeń na poziomie kolan jest równie duża, podobnie jak przestrzeń nad głowami, co pozwala bez trudu usadowić wysokich pasażerów.
Dla tych, którzy chcą zoptymalizować swoją siedzącą pozycję, trzy fotele drugiego rzędu dysponują dwiema możliwościami pochylenia oparcia i mogą się przesuwać oddzielnie na długości 130 mm. Z punktu widzenia modularności pozwala to zwiększyć pojemność bagażnika lub zostawić jeszcze trochę miejsca osobom siedzącym w ostatnim rzędzie.
Drugi rząd składa się z trzech jednakowej szerokości foteli, których położenie jest, dla optymalnego komfortu, regulowane w wzdłuż, a pozycja oparcia – pod kątem. Fotele mogą też być oddzielnie składane w podłodze, aby stworzyć doskonale płaską powierzchnię na poziomie progu załadunkowego. Ponieważ fotel pasażera z przodu może być złożony w ''stolik'' , istnieje możliwość załadowania przedmiotów długich, sięgających aż do deski rozdzielczej. Długość użytkowa w tej konfiguracji (wszystkie fotele złożone, a fotel pasażera złożony w ''stolik'') osiąga 2,76 m.
Funkcja ''kino'' bocznych foteli drugiego rzędu umożliwia swobodny dostęp do trzeciego rzędu. Prostym ruchem ręki podnosi się poduszkę fotela, a oparcie fotela przesuwa się do przodu zwalniając maksymalną ilość miejsca dla ułatwienia wejścia do samochodu.
Praktyczny bagażnik modelu 5008 jest dzięki prostokątnemu kształtowi bardzo ustawny. Jest bardzo obszerny - oferuje, w zależności od pozycji przesuwanych foteli, pojemność od 758 l do 823 l pod półką, przy złożonych fotelach trzeciego rzędu.
Kiedy wykorzystana jest przestrzeń ''po dach'', pojemność ta dochodzi do 1 247 l i może osiągnąć 2 506 l, gdy złoży się drugi rząd.
Poza bagażnikiem, w 5008 jest wiele praktycznych schowków. Z przodu schowek przed pasażerem uzupełniają wyjątkowo obszerne kieszenie w drzwiach, schowek pod kierownicą i pomysłowa, wentylowana konsola centralna o pojemności 10,5 litrów. W jej wnętrzu można umieścić rozmaite rodzaje przedmiotów, w tym także dwie półlitrowe butelki. Schowek ten zawiera też, zależnie od poziomu wyposażenia samochodu, gniazdo jack lub USB, co pozwala na dyskretne podłączenie przenośnego odtwarzacza.
Z tyłu pasażerowie mogą korzystać ze schowków na poziomie podłogi, jak również z łatwo dostępnych kieszeni tylnych drzwi.
W wersji 5-osobowej - pod dywanikiem bagażnika dostępne są schowki o pojemności 60 litrów. Światowa Premiera modelu 5008 nastąpi podczas prezentacji na najbliższym salonie samochodowym we Frankfurcie, natomiast na rynek wejdzie on jesienią 2009 r.
Źródło: Peugeot