Śledź nas na:     

Marka:
Wróć

Bipper, to nowa oferta Peugeot na rynku pojazdów przeznaczonych dla profesjonalistów, odnajdujący się idealnie na miejskich drogach. Zarazem zwarty – o długości 3,86 m - i niezwykle ładowny, o pojemności 2,5 m3 która może wzrosnąć do 2,8 m3. Nowy Bipper stanowi uzupełnienie gamy pojazdów użytkowych Peugeot, której odnowienie zapoczątkował nowy Boxer w czerwcu 2006 r.

Bipper - pojazd użytkowy - został stworzony dla klientów oczekujących od samochodu zwrotności oraz łatwości w prowadzeniu i parkowaniu. Dzięki tylnym drzwiom uchylnym, asymetrycznie dzielonym oraz bocznym drzwiom przesuwnym Bippera można bardzo łatwo i szybko załadować i rozładować nawet w najciaśniejszym miejscu.

Bipper daje możliwość transformacji wnętrza w przenośne biuro. Można też bez trudu zwiększyć długość przestrzeni bagażowej. Wszystko to jest możliwe dzięki innowacyjnemu rozwiązaniu składanego fotela pasażera; nowe dzieło marki Peugeot spełni oczekiwania najbardziej wybrednych klientów.

Silniki benzynowe 1,4 l 54 kW (≈ 75 KM CEE) oraz wysokoprężne 1,4 l HDi 50 kW (≈ 70 KM CEE), o ugruntowanej pozycji dzięki walorom ekonomicznym a także ekologicznym dzięki niskiej emisji zanieczyszczeń - 119 g CO2 w przypadku 1,4 l HDi, połączone są z nową dla tego typu pojazdu ofertą – mechaniczną sterowaną skrzynią biegów. Ta mechaniczna sterowana skrzynia biegów, dostępna w opcji dla diesla, to większa wygoda dla kierowcy podczas jazdy zatłoczonymi ulicami miast. Dla zawodowych kierowców, spędzających wiele godzin za kierownicą, wyposażenie to zmniejszy zmęczenie fizyczne kierowcy, jak i zredukuje zarówno zużycie paliwa jak i emisję zanieczyszczeń.

Zwarta sylwetka Bippera o dynamicznych i zaokrąglonych liniach nadaje mu bardzo dobroduszny, wręcz jowialny wygląd. Wystarczy na niego spojrzeć, aby dostrzec drzemiące w nim ogromny potencjał sympatii. Jednocześnie jego solidny wygląd utwierdza nas w przekonaniu, że jest to pojazd skrojony na miejską miarę!

Zdecydowany przód wyraża całą dynamikę Bippera. Szeroko otwarty wlot powietrza zasłonięty atrapą oraz logo przymocowane do pokrywy silnika, to dwie cechy charakterystyczne stylu Peugeot, zdradzające jego przynależność do Marki.

Przedni pas barwiony w masie, stanowi element, który najlepiej oddaje siłę i witalność pojazdu. Zamieniając naprężone linie pokrywy silnika na otulające, odważne, dające poczucie bezpieczeństwa i zaokrąglone kształty, wyraża chęć podążania dalej swoją drogą, gotowy stawić czoła nawet największym wyzwaniom.

Reflektory z gładkim szkłem, zamontowane nad i na przedłużeniu przedniego pasa dochodzą aż do połowy wysokości błotników. Swoim oryginalnym kształtem wpływają na sympatyczny wygląd Bippera, zapewniając jednocześnie harmonijne połączenie pokrywy silnika, błotników i przedniego pasa.

Przednia szyba, olbrzymia w stosunku do zwartej sylwetki Bippera, stanowi wyróżnik stylistyczny pojazdu. Wysoko usytuowana, zapewnia pasażerom doskonałą widoczność i ogromną ilość światła we wnętrzu pojazdu.

Nowoczesny styl Bippera przejawia się w kształcie boków, które są lekko wypukłe, ale idealnie gładkie. Czystość tych linii, które nie zostawiają miejsca na żadne wgłębienie, to uwertura do optymalnie rozwiązanej przestrzeni wewnętrznej pojazdu. Gładka powierzchnia ma między innymi na celu zwiększenie powierzchni nadającej się do przyklejenie reklam czy innych informacji dotyczących użytkowników pojazdu.

Niezwykle gładkie drzwi boczne przesuwne, w które Bipper może być wyposażony, idealnie wkomponowują się w boki pojazdu. Jedynie klamki i szyny prowadzące (na poziomie pasa nadwozia) zdradzają ich obecność. Ewentualne szyby drzwi bocznych przesuwnych są wklejane, co pozwala zachować jednolitość i ciągłość boków i czystość linii Bippera.

Tylne nadkola, połączone z przednimi subtelną linią nadwozia, wyróżniają się w tej gładkiej powierzchni obfitymi i zaokrąglonymi kształtami.

Tylny zderzak, zaczynający się tam gdzie kończą się wnęki kół, łączy światła, znajdujące się w połowie wysokości, zabezpieczone przed stłuczkami miejskimi, oraz tylne drzwi. Barwiony w masie i wykonany w całości, podkreśla solidność Bippera. Dzięki niskiemu położeniu oraz drzwiom uchylnym, ułatwiającym dostęp na szerokość i na wysokość, można bez trudu sobie wyobrazić, jak łatwo jest go "załadować". Boczne przesuwne drzwi jeszcze bardziej ułatwiają dostęp do przestrzeni załadunkowej! Długi na 3,86 m Bipper charakteryzuje się przede wszystkim zwartością. Ponieważ przeznaczony jest do jazdy po mieście, jego szerokość nie przekracza 1,68 m.

Po zamontowaniu relingów dachowych wysokość pojazdu wynosi 1,78 m, co pozwala mu bez trudu wjechać na podziemne parkingi. Dzięki relingom z zamontowanym bagażnikiem, Bipper może przewozić na dachu do 100 kg ładunku.

Powierzchnia ładunkowa wewnątrz pojazdu ma sześcienny kształt dla zapewnienia optymalnej ładowności.

Długość użytkowa na poziomie podłogi wynosi 1,52 m a maksymalna wysokość wnętrza 1,18 m. Szerokość na poziomie nadkoli wynosi 1,05 m, co daje całkowitą pojemność 2,5 m3.

Dzięki składanemu, wielofunkcyjnemu fotelowi pasażera można powiększyć powierzchnię ładunkową o przestrzeń przeznaczoną dla przedniego pasażera. Długość użytkowa zwiększy się w takim wypadku blisko o metr dochodząc do 2,49 m, pozwalając na przewożenie długich przedmiotów. W tej konfiguracji pojemność użytkowa wynosi 2,80 m3.

Na dostępnej powierzchni załadunkowej Bipper będzie w stanie przewozić do 610 kg ładunku.

Dwoje niesymetrycznych drzwi uchylnych (60/40) gwarantuje całkowity dostęp od tyłu do przedziału towarowego, zarówno na wysokość, jak i na szerokość. Oba skrzydła otwierają się pod kątem 90° a nawet 180° dzięki systemowi składanych zawiasów przegubowych. Drzwi mogą być wyposażone w szyby (w płaszczyźnie płyty), pozwalające zachować nowoczesną linię Bippera.

Dzięki kształtowi drzwi i tylnego zderzaka próg załadunkowy znajduje się na wysokości zaledwie 527 mm.

Dostępne w opcji drzwi boczne przesuwne ułatwiają załadunek i rozładunek przewożonych towarów nawet w najciaśniejszych miejscach. Ponadto, aby zabezpieczyć przewożone towary, możliwe jest oddzielne zamykanie kabiny i przedziału towarowego za pomocą pilota zdalnego sterowania z 3 przyciskami lub przycisku na desce rozdzielczej.

W podłodze części bagażowej znajduje się 6 zaczepów do mocowania przewożonych ładunków. Zgodnie z wymogami lokalnych rynków, dostępne są także różne elementy, umożliwiające oddzielenie przedziału towarowego od kabiny:
- W standardzie oferowana jest pionowa przegroda w postaci drabinki z 9 drążkami.
- Bipper może być także wyposażony w ściankę oddzielającą, dostępną w wersji szklanej lub stalowej, która poza swoją podstawową funkcją, głównie ochronną, zwiększa komfort akustyczny i termiczny.
- Dostępna jest również ścianka działowa przeszklona do połowy wysokości i uzupełniona modułową i dwuczęściową kratą, , z czego jedna część przesuwana po stronie pasażera jest idealnie "zgrana" ze składanym wielofunkcyjnym fotelem pasażera.
We wnętrzu postawiono na komfort i wygodę. Nowoczesna, jasna i funkcjonalna kabina została zaprojektowana tak, aby łatwo było z niej korzystać.
Zaokrąglona deska rozdzielcza, zbliżona kształtem do stylu zewnętrznego pojazdu, spełni oczekiwania najbardziej wymagających klientów. Jest solidna i kompletna zarazem, zestaw wskaźników składa się z 4 zegarów, wyświetlacza wielofunkcyjnego, kontrolek alarmowych i konsoli środkowej, w której umieszczone zostały elementy wentylacji lub klimatyzacji, radioodtwarzacz oraz zestaw głośnomówiący w zależności od wybranych opcji.

Dzięki ergonomicznie zaprojektowanej desce rozdzielczej każdy element sterowania znajduje się pod ręką a każda kontrolka w zasięgu wzroku. Kierownica jest regulowana w pionie i w poziomie a dźwignia zmiany biegów umieszczona jest pośrodku deski rozdzielczej, jak we wszystkich pojazdach użytkowych Peugeot, dla większej przestronności. Wysoko usytuowane stanowisko kierowcy i olbrzymia przednia szyba zapewniają doskonałą widoczność.

Bipper, jak przystało na pojazd przeznaczony do profesjonalnego użytku, otrzymał kabinę z bogatym wyposażeniem użytkowym takim jak: składany, wielofunkcyjny fotel pasażera, otwarte kieszenie i korytka, stolik do pisania (na desce rozdzielczej), zamykany przedni schowek, schowki w dolnej części drzwi.

Przednie zawieszenie jest typu pseudo McPherson ze sprężynami i amortyzatorami umieszczonymi w jednej osi.

Tylne zawieszenie na ciągnionych wahaczach posiada drążek skrętny. Całość przymocowana jest do nadwozia za pośrednictwem elastycznych podkładek tłumiących hałasy i drgania.

W ten sposób Bipper jest w stanie przewozić do 610 kg ładunków nie zmieniając prawie wcale prześwitu.

Bipper otrzymał opony o wymiarach 175/70 R14. Wersje wyposażone w pakiet "chantier" (budowa), wyższe o 15 mm, dostarczane są z zestawem opon 15 calowych (185/65R15).

Koło zapasowe schowane jest pod tylną częścią podłogi i ma takie same wymiary jak pozostałe koła jezdne pojazdu.

W standardzie proponowane jest hydrauliczne wspomaganie kierownicy, które pozwala na zręczne pokonywanie miejskich ulic, zwłaszcza że średnica skrętu kół między chodnikami wynosi zaledwie 10,2 m.

Przednie hamulce Bippera mają tarcze o wymiarach 257 x 22 mm lub 284 x 22 mm, w wersjach z mechaniczną sterowaną skrzynią biegów, napędzane przez tłoki 54 mm.

Z tyłu mamy hamulce bębnowe, z bębnami o wymiarach 203 x 38 mm lub 228 x 40 mm w wersjach z mechaniczną sterowaną skrzynią biegów.

System ABS wchodzi w skład standardowego wyposażenia, wspomagając układ hamulcowy i zwiększając skuteczność jego działania oraz zapewniając sterowność pojazdu.

Wróć

Najczęściej odwiedzane filmy

Partnerzy

Najczęściej odwiedzane testy



Na rynku od 19-stu lat i ciągle zdobywa nowych fanów. Jest to flagowy model koncernu GM. Chciałbym dziś przedstawić ostatnie, czwarte już wcielenie tego samochodu. Do mojej dyspozycji oddano egzemplarz z benzynowym silnikiem 1,6 16V o mocy 115 KM.

Czytaj więcej

Mercedesa Klasy A znamy nie od dziś, a tym bardziej nie od wczoraj. Wypuszczona w 1997 roku I generacja tego malucha klasy Premium bardzo często poruszała się po polskich drogach. Od tamtej chwili minęło trochę czasu, a nowa Klasa A, nabrała wreszcie męskich rys.

Czytaj więcej

Najczęściej czytane aktualności


Przy prędkości 130 km/h pole widzenia kierowcy zawęża się do jedynie 15% tego, czym dysponuje człowiek stojący w miejscu! Eksperci ze Szkoły Jazdy Renault przypominają o prawidłowym przygotowaniu samochodu do jazdy zimą w taki sposób, aby maksymalnie wykorzystać ograniczone pole widzenia.

Czytaj więcej

 

Niesłabnąca popularność aut typu SUV powoduje, że każda marka szuka czegoś nowego, czegoś co zachwyci i przyciągnie do salonów nowych klientów. Dlatego Lexus postanowił do swojej oferty wprowadzić w klasie premium, kompaktowego SUV'a. Mowa jest o modelu NX300h.

 

Czytaj więcej